Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard [Urbex] Verlaten ziekenhuis

Graag jullie kritiek en bemerkingen

Canon 7D - EF 24-70L @ f/4.5 - 28mm - ISO 100 - 3.2 sec

Canon 7D - EF 24-70L @ f/4.5 - 28mm - ISO 100 - 3.2 sec

Canon 7D - EF 24-70L @ f/2.8 - 25mm - ISO 100 - 1.6 sec

Standaard Re: [Urbex] Verlaten ziekenhuis

blijkbaar een interessante locatie.
    maar ik vind dat ze niet tot haar recht komt in de foto's.
    weinig inspirerende composities.

Wat had dan beter gekund in de composities?

Misschien moet je eens proberen om je onderwerpen op je foto niet zo krap te kadreren, iets meer naar achter gaan zodat je ook een deel van de omgeving meeneemt en een beetje ruimte rond de hoofdonderwerpen laat.

Daarvan vind ik de derde foto de beste, daarop zie je de rommelige vloer, waaruit je kan afleiden dat het verlaten is, de eerste twee foto's kunnen net zo goed in een gewoon ziekenhuis getrokken zijn, als je begrijpt wat ik bedoel?

Bij een verlaten ziekenhuis zou ik graag een beetje een lugubere sfeer hebben

Daar kan ik je in volgen. Al moet het gezegd zijn dat er buiten de tandartsen stoel de lamp(en) niets anders in de ruimte aanwezig was. Het was een keuze die ik gemaakt heb maar misschien niet voor iedereen de juiste.

Inderdaad: je voorwerpen zitten nogal krap in het kader. Probeer meer ruimte te voorzien rond objecten.

De 3e is de beste omdat er meer sfeer (de slechte vloer) inzit. Let ook op voor misschien 'storende' elementen zoals bij de 2e (deurklink, schakelaar, ...). Hoewel het moeilijk is om dit te vermijden, zeker op deze locatie (was er onlangs ook).

Ik post mijn foto's binnenkort.
    Laatst gewijzigd door wimpieken; 9 augustus 2010 om 10:05
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Regels voor berichten