Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Newborn

Standaard Newborn

Heeft iemand tips of advies?

Nog meer foto's zijn te bekijken op http://liesbetnaert.be/?p=554

Groetjes,

Liesbet

Standaard Re: Newborn

Heel knap! mooie kleuren ook!

De eerste zou voor mij mooier geweest zijn met misschien toch net iets minder scherptediepte !

Voor een eerste keer niet slecht.
    Toch wat tips.
    Voor je collage: je licht (softbox) stond te sterk. Zit m.i. met een te groot contrast tussen de 2 zijden van het gezichtje, zelfs op overbelichting toe op sommige plaatsen. Softbox geeft trouwens normaal wel vrij zacht licht, maar ik vind het hier toch wel wat hard voor een newborn. Als je kunt, probeer newborn toch met natuurlijk licht te fotograferen.
    Ofwel je softbox nog veel dichter zetten en minder sterk zodat je een nog mooier egaal/zacht licht krijgt, werken met reflector om schaduwen op te lichten.

Het fotootje linksboven vind ik minst geslaagd, je kijkt de neusgaten van de baby in, niet echt flatterend. De voetjes : als je deze close-up neemt, zorg dan dat alle teentjes erop staan Handje, idem, probeer er alle vingertjes op te hebben. En het slapende kindje is ook heel vredig, alleen de (bijna)overbelichting :/

Je 2de plaat heeft nog wat nabewerking nodig. Ik vind die heel somber van kleur.

Maar als dit een eerste keer is, zeker niet slecht hoor. De ouers zullen er vermoedelijk wel heel tevreden mee zijn (tenzij ze zelf ook fotograaf zijn en dus letten op de 'technische' details). Want op zich, een pasgeborene, het blijven altijd schattige, hartverwarmende foto's, ook al zitten ze technisch niet tiptop goed.
    Al doende leert men...

Flickr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Voor een eerste keer niet slecht.
    Toch wat tips.
    Voor je collage: je licht (softbox) stond te sterk. Zit m.i. met een te groot contrast tussen de 2 zijden van het gezichtje, zelfs op overbelichting toe op sommige plaatsen. Softbox geeft trouwens normaal wel vrij zacht licht, maar ik vind het hier toch wel wat hard voor een newborn. Als je kunt, probeer newborn toch met natuurlijk licht te fotograferen.
    Ofwel je softbox nog veel dichter zetten en minder sterk zodat je een nog mooier egaal/zacht licht krijgt, werken met reflector om schaduwen op te lichten.

Het fotootje linksboven vind ik minst geslaagd, je kijkt de neusgaten van de baby in, niet echt flatterend. De voetjes : als je deze close-up neemt, zorg dan dat alle teentjes erop staan Handje, idem, probeer er alle vingertjes op te hebben. En het slapende kindje is ook heel vredig, alleen de (bijna)overbelichting :/

Je 2de plaat heeft nog wat nabewerking nodig. Ik vind die heel somber van kleur.

Maar als dit een eerste keer is, zeker niet slecht hoor. De ouers zullen er vermoedelijk wel heel tevreden mee zijn (tenzij ze zelf ook fotograaf zijn en dus letten op de 'technische' details). Want op zich, een pasgeborene, het blijven altijd schattige, hartverwarmende foto's, ook al zitten ze technisch niet tiptop goed.
    Heel erg bedankt voor de commentaar. Dit was inderdaad de eerste keer en goeie doordachte commentaar is wat ik nodig heb, bedankt!

Liesbet

Goed gedaan hoor.

Vind de bijna overbelichting hier juist leuk aan want dat past wel bij een babyfoto.
    Dat is natuurlijk maar smaak.

leuk gedaan moest aan deze tekst denken:
    ---------
    De jonge mama is de hele dag in touw want baby's eisen tijd
    Maar ook papa is aan z'n kroost veel vrije uurtjes kwijt
    Dan maakt hij warme badjes klaar en spoelt hij luiers schoon
    Van vrouwtje lief krijgt hij dan steeds een extra kus als loon
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Heel mooi, Nena verwoord precies wat ik wil zeggen, (maar niet met de tips want die kan ik zelf ooit nog gebruiken hihi.)
    Mooi gedaan, vind het slapende kindje, en het handje heel mooi. Teentjes ook maar ze staan er niet volledig op. Goed bezig hoor.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Liesbet

Soortgelijke discussies

1. Newborn
    Door mario.van.de.gehucht in forum Fotobeoordeling Model, Studio & Glamour
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 mei 2012, 07:30
  2. Newborn Flore
    Door Jaan in forum Mensen
    Reacties: 8