Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Knuffel

Standaard Knuffel

Hallo iedereen,
    graag jullie mening, wat kon er beter?

Nikon D40
    lens 55-200mm
    brandpuntsafstand 95mm
    f 4,8
    1/500
    iso 220

Standaard Re: Knuffel

Zo m'n allereerste (technische) reactie bij het zien van de foto is dat er teveel rood in zit. Witbalans? Maar eigenlijk stoort de overvloed aan rode, en dus warme tinten, bij die foto helemaal niet. Dit accentueert nog het 'knuffel' gehalte. De glinsteringen in de ogen. Goeie compo. Misschien een iets te harde schaduw aan de linker ogen, vooral bij het kind (zeker tov de rechterwang die dan weer licht is) Met een iets andere flitshoek/instelling had het miscchien beter gekund, maar dat is echt wel vitten op z'n mooie sfeerfoto
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Akkoord met Selkie: op het eerste zicht foute wibalans en harde schaduwen in het gezicht. Maar hier stoort mij dat niet want het is in feite een goede sfeerfoto.
    Kan zo in een boekje van de energieprovider, over gezellige verwarming.

alvast bedankt voor de reacties, heb deze foto genomen met ondergaande zon die binnen scheen in de woonkamer, vandaar het te veel aan rood denk ik, hoe kan ik de schaduwen dan lichter krijgen? Ik zat zelf namelijk gewoon in de zetel toe ik de foto spontaan nam, daar ik nog niet zo heel lang bezig ben met fotografie, heb ik geen rekening gehouden met de witbalans, zal ik zeker doen de volgende keer, see ya!

Op zich stoort de 'teveel' aan rood me niet. Dit verhoogt het knuffelgehalte, straalt de geborgenheid uit,.... Dus vergeet die witbalans voor deze foto
    De harde schaduwen vermijden kun je niet door zomaar aan je sttings te sleutelen, je zult een flitser moeten gebruiken als invulflits; deze wel een of meerdere stapjes onderbelicht zetten zodat enkel de schaduwen die er nu zijn wat opgelicht worden zonder de totale sfeer van de foto te wijzigen
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Ik heb de foto in PS gehad en daar is toch iets mooiers van te maken alleen al in de ACR: wb op haar oogwit en dan klein beetje warmer, iets minder verzadiging em de schaduwen oplichten met fill light. Je kijkt dan veel prettiger naar de foto als naar zo'n heel warme.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Ik heb de foto in PS gehad en daar is toch iets mooiers van te maken alleen al in de ACR: wb op haar oogwit en dan klein beetje warmer, iets minder verzadiging em de schaduwen oplichten met fill light. Je kijkt dan veel prettiger naar de foto als naar zo'n heel warme.
    Meen dit ook. De schaduwen zijn ietwat te hard aan de rechterkant en een aanpassing van de witbalans maakt deze m.i. toch beter. Compositie vind ik prima zo.

Ok, bedankt. Grtz Hopper

Regels voor berichten