Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: Kassa 4

Standaard Kassa 4

Naar de Kassa 4 geweest, een van de gezeligste cafe vant "stad".
    Natuurlijk paar fotootjes getrokken!

PhilJ

Standaard Re: Kassa 4

De kassa, benk gisteren ook geweest!.

Mijn mening, ik vind de compositie van de foto's redelijk goed. Er zit wel te veel ruis in dus je ISO een stuk verlagen. Een snellere sluitertijd gebruiken want er zit ook nogal wat onscherpte in. (vooral de sigaret van het meisje).
    Qua belichting zou ik uitkijken met lampen, die geven hard licht en schaduwen dat zie op de foto van het meisje en achter het hoofd van de man met bril.
    Met foto's altijd opletten met teksten en spiegelen! La chouffe staat gespiegeld.
    De ruiten in de foto vind ik wel ok maar dat zal niet voor iedereen zo zijn

Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Mooie tweede, de onscherpte en de ruis vind ik geen bezwaar.
    Waarom de eerste in sepia en de andere in zwartwit?

Merci voor de comments!
    Ik vond de ruis ook geen bezwaar. Het moment was ook niet écht scherp...

Hier even de ZW versie van de eerste.

Beter?

PhilJ

andere vraag, waarom de ander twee niet in Sepia ?
    Ik acht dat veel warmer bij een dergelijke shoot.
    En geeft veel beter de donkerbruine sfeer aan waar dit gebeurd.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Mmm, ik weet het allemaal niet meer zo goed... Zwart wit of sepia? Ik ben persoonlijk wel meer voorstander van zwart wit. Maar ik ben wel volledig akkoord dat ik beter niet gemengd had...
    Om het compleet te maken de andere twee foto's ook even in sepia. Nu kan iedereen zijn favorietje uitkiezen.

PhilJ

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
    De kassa, benk gisteren ook geweest!.

Er zit wel te veel ruis in dus je ISO een stuk verlagen. Een snellere sluitertijd gebruiken want er zit ook nogal wat onscherpte in. (vooral de sigaret van het meisje).

# Exposure Time = 1/8 second
    # Lens F-Stop = F1.8
    # ISO Speed Ratings = 800

Ik denk dat de enige oplossing was, flits gebruiken.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Tja, flits gebruiken had een oplossing geweest...
    wou dit echter niet. Ik stoor me niet aan de ruis en het bewogen effect. Het zijn de foto's die ik wilde krijgen.

PhilJ

Tweede vindt ik een zalige foto, ruis versterkt naar mijn gevoel de sfeer die de man uitstraalt, het was mischien niet zo bedoeld maar het resultaat kan tellen
    ps hou het maar op Z/W
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht

# Exposure Time = 1/8 second
    # Lens F-Stop = F1.8
    # ISO Speed Ratings = 800

Ik denk dat de enige oplossing was, flits gebruiken.
    Ja ok, de exif heb ik niet bekeken, staan er ook niet bij. Iso verlagen en sluitertijd versnellen had niet gegaan idd.
    Ik kan ook wel bewogen foto's appreciëren maar niet als alleen de hand beweegt moet ik zeggen. Ruis kan ook nog wel maar toen ik laatste een ruis foto poste, die zo bedoeld was, kreeg ik commentaar.
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Toffe reeks. Dat je bewegingsonscherpte hebt, is inderdaad niet zo erg. Ik vind het jammer dat de eerste gespiegeld niet zo goed is. Dan waren de teksten leesbaar.
    Ik durf dat ook wel eens wagen in een café, zonder flash, met de D80, op ISO1600 en F1,4. Als je ze omzet naar zw/w of sephia, vallen ze gewoonlijk dan nog wel mee.

Voila se, de gespiegelde versie van de eerste foto in het zwart wit.
    Nu zijn alle mogelijk combinaties wel geplaatst neem ik aan!

Merci voor de commentaren alleszins!

PhilJ

Mooie tweede, ruis voegt net dat beetje extra toe aan de sfeer vind ik persoonlijk!

mooie foto's Phil

laat je ook niet al te veel misleiden door de commentaren
    ik vond je originelen best kunnen
    de gespiegelde tekst ... so what ? als je via een spiegel fotografeerde kan dat geen probleem zijn (ik denk dat de commentaargever dit niet direkt door had)

het had idd iets leuker geweest als die (sterke !) 2de foto ietsje scherper geweest was
    ruis heb ik hoegenaamd geen probleem mee (helpt de sfeer in dit geval)

zwartwit of sepia
    het is een persoonlijke keuze, persoonlijk ben ik meer zww geneigd maar het geeft wel dat ietsje exrfa om sepiafoto"s te maken in een bruine kroeg

ik kan dit soort fotografie best smaken

ik speel ook graag met sepia maar voor deze fotos vind ik zwart-wit sterker.
    zeker de twee portetten (foto 2 en 3) moéten zéker in zwart-wit.

ik vind de drie fotos trouwens goed. (dwz dat ik er geen enkele kritiek op heb, wat mij zelden overkomt). Laat je stijl zeker niet veranderen door kritiek, het zou zonde zijn.

Hey!

Nog eens bedankt voor de laatste drie erg bemoedigende commentaren!
    Ik zal me bij de volgende posts idd wat minder laten leiden door de comments.
    Want ik vond m'n "orginele" post best wel goed! ; )

PhilJ
    Laatst gewijzigd door PhilJ; 20 november 2008 om 08:48

Phil,

een woordje verduidelijking bij mijn opmerking over sepia:

jouw fototechniek is confronterend, dwz dat je fotos ongepolijst zijn en hun kracht daar ook uithalen.
    contrast, en het niet ontwijken van beweging, onscherpte etc. Het is niet eenvoudig om dit op een goede wijze te doen, maar je doet dit goed.
    Maar je fotos hebben daarom nét contrast nodig, vervlakking doet afbreuk. En dat is wat sepia wel doet, het verzacht wat bij sommige onderwerpen en technieken bruikbaar is maar niet bij je bovenstaande fotos, zeker niet bij je portetten, immers hoe dichter je je onderwerp benaderd hoe confronterender. Je portretten zijn net zo goed omdat je die confrontatie aandurft.

doe zo voort en als je een website opzet met fotos laat dit dan even weten, want dan wil ik die graag zien.

Hey!

Merci voor je commentaar!
    Ik heb eigenlijk al een site... namelijk http://pix.ie/digitalgallery
    Ik had deze site bewust niet hier kenbaar gemaakt omdat ik eerst een reeks archief foto's ter commentaar op BD wilde plaatsen die ook op mijn site staan.
    En ook omdat ik wat schroom had om ál mijn foto's in één keer te tonen. Ik ben namelijk nogal met vanalles bezig en nog zoekende om één stijl te pakken te krijgen. Op m'n site staat dus ook nog echte beginnersrommel waar ik niet zo graag mee te koop liep.
    Ik merk wel dat "mensen" in het algemeen me wel liggen. Straat- en portretfotografie vind ik gewoon érg fijn om te doen. Zeker als alles in een levensechte context kan gebeuren.
    Nog is merci voor de bemoedigende commentaar, en neus maar eens rond op m'n site!

PhilJ

Soortgelijke discussies

1. aanschuiven aan de kassa
    Door vinstermik in forum Chit Chat
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 17 november 2008, 13:29
  2. Cachback Canon teruggave aan kassa ja of neen
    Door Ardesign in forum Chit Chat
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 maart 2008, 09:37
  3. test afdrukcentrales: Kassa, ned 3 19.15
    Door marjo in forum Algemeen