Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Standaard Artistieke impressie zwangerschap ...

Ik zit wat in de knoei met een bewerking van een foto.
    (Contrast / dodge&burn / vignetting / saturatie / korrel)

Het zit ver weg van wat ik normaal breng. Ik breng meestal vrolijke buikjes met kleuren op de achtergrond etc..

Nu de foto is wel bewust genomen met deze lichtopstelling (softbox boven model), een iets meer lowkey approach dus.

Persoonlijk vind ik dit mijn 'artistieke' stempel op een foto. Voor een klant zal het erop of eronder zijn. Dus dit is zeker niet erg commercieel en breed toegankelijk. Ik vraag me nu wel af wat anderen er van denken.

Oja .. de foto nog

(de larger zit gelinkt, 1024*640 posten zou niet volgens regels zijn en flickr heeft er nix tussen zitten)

Tom

Standaard Re: Artistieke impressie zwangerschap ...

Moeilijke foto... moet ik nog minstens een nachtje over slapen. Ik mis een beetje de link tussen het duistere en een zwangerschap...

Voor mij is dit een bijzonder goede foto. Veel zeggingskracht. Het risico zit er in dat de schaduwen dichtlopen, waardoor het meest centrale punt (de buik) niet tot zijn recht komt. Maar dat is het wezen van buiten de lijntjes te kleuren. Ik zou willen dat er meer mensen zo dachten.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Moeilijke foto... moet ik nog minstens een nachtje over slapen. Ik mis een beetje de link tussen het duistere en een zwangerschap...

babies are evil!!!

OT: ik vind hem wel geslaagd.. soms moet je niet te fel nadenken over een foto.. soms moet je een klein (berekend) risico nemen tegenover de klant... En ik ga er vanuit dat dit niet de enige foto is die je genomen hebt... dus je zal wel safe zitten.. try and beat the box.
    poof

Dit geeft mij een dramatisch gevoel van de zwangerschap, waar deze toch meestal een blij moment is voor beide ouders.
    Als deze expressie dit gevoel naar voor moest brengen is het zeer geslaagd.
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Nachtje geslapen... met de toning heb ik een beetje moeite. Ik vind ze wat te hard. In ZW/W of met een zachte toning komt hij m.i. beter over.

De positie van het hoofd kon beter denk ik - iets meer ontspannen neerliggen bv.
    Bovendien is er nu teveel van het gezicht zichtbaar om het geheel eerder abstract te maken, maar dan ook weer te weinig om er meer portret van te maken.

bedankt voor de reacties, het is leuk dat dit aanzet tot denken en voor een andere manier van bekijken zorgt.

voor wie int heeft, ik heb de kleuren & zwartwit versie ook online.
    meer info via mijn blog

Soortgelijke discussies

1. impressie v/e fotografe part 1
    Door louvain in forum Mensen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 26 september 2007, 09:40
  2. Mijn impressie van andermans artistieke expressie
    Door pendragon in forum Stilleven & Abstract
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 20 juli 2007, 14:25
  3. Binnenfotografie van zwangerschap (zonder materiaal!)
    Door Candytje in forum Tips, Trucs & Techniek
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 25 september 2006, 19:12
  4. Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 maart 2005, 17:33

Regels voor berichten