Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Standaard Kom we pakken hem!!!

Tijdens een klein wandeltochtje langs het kanaal.

De compo is iets waar ik meestal te weinig op let, deze middag ben ik gaan wandelen om enkele foto's te nemen met het gedacht speciaal te letten op comp.
    Al zie ik in de exif dat ik terug een grote fout heb gemaakt bij sluitersstand.
    Ik had het te laat opgemerkt dat ik deze niet aangepast had.
    Graag jullie mening of

Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 300,00 mm (90-300 mm)
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F16,0
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/3
    Laatst gewijzigd door Black eyed; 29 december 2007 om 16:58

Standaard Re: Kom we pakken hem!!!

Ik denk dat de foto wat opgehelderd mag worden, komt wat donker over.
    Als je er speciaal op uitgetrokken bent om te oefenen op compo... vrees ik dat dit hier niet te best gelukt is.
    Moet zelf ook nog leren de juiste compo te zoeken, daar niet van!
    Wellicht vind je het effect dat de linker eend recht vooruit kijkt een leuk effect?? Dit heeft denk ik niets te maken met compo.
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
    Ik denk dat de foto wat opgehelderd mag worden, komt wat donker over.
    Als je er speciaal op uitgetrokken bent om te oefenen op compo... vrees ik dat dit hier niet te best gelukt is.
    Moet zelf ook nog leren de juiste compo te zoeken, daar niet van!
    Wellicht vind je het effect dat de linker eend recht vooruit kijkt een leuk effect?? Dit heeft denk ik niets te maken met compo.

Mijn probleem is dat ik alles te centraal fotografeer.
    Had rekening gehouden met zwemrichting zodanig er iets wat plaats over was in de te zwemmen richting. Uiteraard was het voor mij best leuk dat de eend in mijn richting keek.
    Wat had je zelf gedaan met de comp?

De foto kan iets opgelicht worden, heb het geprobeerd, hoge slider naar 223 in curves, maar echt niet veel verschil.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

ik ken er ook niet zoveel van, maar ik zal even proberen

idd, foto mag iets opgehelderd worden, en over de compo, als je de 'vaarrichting' van de eenden duidelijker zou willen weergeven zou ik boven en links van de eenden wat croppen... ik denk dat je dan een mooier effect zou krijgen
    of vergis ik me?

Heb zelf ook nogal eens de neiging om alles centraal te zetten...
    In dit geval: zwemrichting meer ruimte geven! Eendjes staan nog steeds behoorlijk centraal. Je "moet" dus rechts meer open water laten.
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Ok ben ik volledig mee eens.
    Volgende keer extra op letten op compo.
    En natuurlijk ook op shutter speed. Kan me nogal druk maken op mezelf als ik fouten maak waarvan ik maar altegoed weet dat ik fout ben.
    Bedankt voor de reactie's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
    Mijn probleem is dat ik alles te centraal fotografeer.
    Had rekening gehouden met zwemrichting zodanig er iets wat plaats over was in de te zwemmen richting. Uiteraard was het voor mij best leuk dat de eend in mijn richting keek.
    Wat had je zelf gedaan met de comp?

Heb je wel eens geprobeerd je scherpstel punt te wijzigen ? als je in de zoeker je scherpstel punt verlegd kun je ruimte overlaten in je compo, zo kun je nog steeds de AI servo gebruiken en op een andere plaats scherpstellen dan het midden. en kun je de compo dus iets aanpassen.
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

Regels voor berichten