Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwevend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwevend

    Hoi,

    Als ik een persoon volledig uitknip in photoshop en op een witte achtergrond plaats dan is het net alsof de persoon aan het zweven is. Hoe kan ik dan een weerspiegeling van die persoon op de grond verkrijgen. Heb dit hier al eens op het forum gezien en zou dit ook graag zelf kunnen. Het is dan net alsof die persoon op glas staat.

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: zwevend

    - Laag dupliceren
    - Horizontaal OF verticaal flippen (ben niet zeker, denk verticaal)
    - Figuur verslepen zodat het een 'reflectie' lijkt
    - Free Transform - Perspective
    - Opacity verlagen en eventueel nog een blur op toepassen
    Wouter De Ceuster.
    Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

    Comment


    • #3
      Re: zwevend

      Misschien heb je ook wat aan deze link (Glossy reflections).
      Crowdsourced logo, freelance graphic and web design at DesignCrowd. 1,137,818 freelance designers compete to create amazing designs for your business. Start Today!



      groetjes,

      marcus.
      zwart & wit & kleur

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: zwevend

        Inderdaad, nog een stapje vergeten
        - Layer Mask toevoegen op gedupliceerde laag
        - Gradient van zwart --> transparant (of wit --> transparant) zodat je reflectie "uitfade"
        Wouter De Ceuster.
        Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

        Comment


        • #5
          Re: zwevend

          Ik voeg ook altijd nog een beetje schaduw toe onderaan,
          bij een echte reflectie is het gereflecteerde beeld vanuit een andere hoek bekeken. Laag vanaf de grond. Dus als je weet dat je een foto gaat maken die je wil spiegelen kan je 2 foto's nemen. 1 gewoon en nog een vanaf een laag standpunt, dit komt het realisme ten goede. Tenslote plaats ik nog een fotofilter cooling 80 ofzo op de reflectie. Als je die filter maar niks vind zou ik dat graag weten, je zit vaak soms uren met je neus op zo'n foto zodat je er geen objectief oordeel meer over kan vellen.

          Zie hier een voorbeeld (3D software)

          Fuji Q1

          Comment

          Working...
          X