Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart-wit printen met canon i-965

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart-wit printen met canon i-965

    Ik heb problemen met het printen van een mooie egale zwart-wit foto met printer canon i-965, steeds een kleurzweem,meestal blauw, bij alle papiersoorten, voorlopig los ik dat op met een duotoon te maken en een bruin als steunkleur te gebruiken, dan kom je in de buurt, maar perfect???, nee hoor!! De printer beschikt over 6 inktpatronen. Wie kan me helpen?
    met dank

  • #2
    Re: zwart-wit printen met canon i-965

    Het zou kunnen dat je niet het juiste printer kleurprofiel gebruik Verder geen idee.

    Comment


    • #3
      Re: zwart-wit printen met canon i-965

      Ik had met de i950 hetzelfde probleem, en heb het eigenlijk nooit echt opgelost gekregen. Heel die reeks van Canon had re zo'n beetje een broertje aan dood denk ik.

      Heb ondertussen de Pixma 8500 van canon, en deze geeft zonder "tweaken" al een veel beter neutrale grijsprint. Nog niet helemaal zoals het moet, maar opmerkelijk beter.

      Nu hebben veel inkjet printers wel last met zwart wit foto's, vermits de meeste steeds hun kleurenpatronen gaan gebruiken op zwart wit te printen....

      Enkele nieuwere modellen hebben wel een extra zwarte cartridge tegenwoordig (2 dus in totaal) die speciaal dient om die grijsprints beter te doen uitkomen....

      Als je echt veel van curves kent zou je een eigen ICC profiel kunnen maken om het blauwe te neutraliseren, maar ik was er niet zo'n krak in en als ik het blauw wegkreeg, kwam er wel een ander kleurtje piepen.

      Kijk ook eens of je de meest recente printer drivers gebruikt, want dat durft ook wel eens verschil geven!
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment

      Working...
      X