Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart - wit met kleur

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart - wit met kleur


    Regelmatig kom ik hier foto's tegen in zwart - wit, met daarbij nog enkele delen in kleur.
    Ik heb al pogingen ondernomen in PS, zonder succes. Is er iemand die mij kort kan uitleggen hoe ik dat kan verwezenlijken?

    Thx

    Bart

  • #2
    Hoi Tambar,
    Ik ben ook nog maar een amateurke,
    maar zo doe ik het:

    Kleurenfoto bedekken met een nieuwe laag van deze foto
    dan de nieuwe laag omzetten naar ZW,
    dan moet je nog enkel de delen die je in kleur wilt in de ZW laag weggommen.
    Klaar...
    Probeer het maar eens...
    Greets
    Silver

    http://www.silver.web-log.nl

    Comment


    • #3
      wat je ook kunt doen is het geen je in kleur wilt uitknippen en plakken op een nieuwe laag en de achtergrond omzetten in Z/W.

      ik denk dat er zo meer mogelijkheden zijn
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

      Comment


      • #4
        Of... Het gekleurdestuk selecteren met de magic wand (evt. shift inhouden om meerdere stukken te selecteren). Dan selectie omkeren en de verzadiging-balk volledig links zetten.

        Neen, heb het nog niet geprobeerd. Dacht maar luidop...

        J.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Dank u Silver, was al een tijdje op zoek naar goed middel en
          dit werk perfekt.

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de tips. Ik zal ze in ieder geval eens uitproberen.

            Tambar

            Comment


            • #7
              een makkelijke manier hiervoor (volgens mij dan toch) is met een adjustment layer en een masker

              - duid de layer aan die je wil bewerken
              - ga naar layer - new adjustment layer