Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart/ wit instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart/ wit instellingen

    ik ben een beginnende (amateur)fotografe met een Canon Eos 400D. Als ik een foto in monochroom trek, bevatten ze nog teveel grijstinten naar mijn zin. Hoe kan ik mijn instellingen veranderen zodanig dat ik meer echte zwart/wit foto's krijg? Bijvoorbeeld zoals Stefan Vanfleteren...

  • #2
    Re: zwart/ wit instellingen

    Het beste is van steeds in kleur op te nemen en je zwart-wit zelf te maken op de computer. Het allerbeste is in Raw te werken dan heb je de meeste mogelijkheden ter controle van je opname's.

    Voordeel je heb twee mogelijkheden tiot gebruik van je beeld (kleur en zwart-wit) ook de toon van je zwart-wit kan je beinvloeden naar eigen keuze.
    Ik gebruik de kanaalmixer in photoshop bepaal monochromeonderaan het venster, en stel de schuivers is naar mijn smaak er zorg voor dragend dat de som van de drie kanalen 100 is.


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: zwart/ wit instellingen

      hoi Valerie,

      ik ben ook een 400D-gebruiker... als je meer bevredigende resultaten wil in zwart-wit, raad ik je aan dit via de computer te doen.

      Neem dus gewoon een kleurenfoto, zet die op de computer eerst om naar sepia en vervolgens naar zwart-wit.

      Met bv Picasa van Google is dit kinderspel...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: zwart/ wit instellingen

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht