Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart-wit foto in kleur zetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwart-wit foto in kleur zetten

    Hoe kan ik een zwart-wit foto in kleur zetten? Met hue/saturation krijg ik er wel een kleur op, maar das dan voor gans de foto

    Ik werk trouwens met photoshop CS2

  • #2
    Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

    Oorspronkelijk geplaatst door jako_yellow
    Hoe kan ik een zwart-wit foto in kleur zetten? Met hue/saturation krijg ik er wel een kleur op, maar das dan voor gans de foto

    Ik werk trouwens met photoshop CS2
    Zoek eens op het forum . Hier zijn pas nog meerdere topics over geweest. Ik meen zelfs in ditzelfde forumonderdeel.

    Comment


    • #3
      Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

      Bedoel je zoiets...

      Comment


      • #4
        Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

        Eerder de omgekeerde richting denk ik:
        Nikon D70s en bijhorend speelgoed
        www.rocksolid.be

        Comment


        • #5
          Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisB
          Eerder de omgekeerde richting denk ik:
          http://user.fundy.net/morris/?photoshop24.shtml
          Idd, eerder in deze richting.
          Het is zo dat ik seffens examen photoshop moet afleggen, de lector echter is enorm onduidelijk geweest,

          hij zegt dat wij een grijswaarden foto dus kunnen omzetten naar kleuren mits gebruik van de hue/saturation optie.
          dat klopt ook, maar daardoor krijgt de foto wel in zijn geheel een zelfde tint natuurlijk, dus niet meteen wat ik denk te moeten verkrijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

            Tja, weer te slecht gelezen...moet je toch maar even doen wat Havezet ook al schreef.

            Of de bovenstaande gebruiken..net zo gemakkelijk!!!

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

              Laatste poging...hopelijk is dit het juiste



              Chris

              Comment


              • #8
                Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

                De ouderen onder ons bezitten wellicht nog zwart-wit portretfoto's uit de jeugdjaren, of familieportretfoto's uit (bed)(over)(groot)moederstijd. Deze grijze memorabilia kan men tot een kleurenbeeld omtoveren. Mijn bovenstaande portretkiekje heb ik gerealiseerd met Paint Shop Pro. Hierna volgt de gedetailleerde methode die ik

                Echter geen flauw idee hoe je eenzelfde resultaat met Photoshop bereikt.

                Comment


                • #9
                  Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

                  Omzetten naar Z/W doe je het best met de kanaalmixer. Onder "Afbeelding - Aanpassingen - Kanaalmixer...".

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

                    Zwart-wit naar kleur valt op sommige foto's ook goed te realiseren met Recolored (http://www.recolored.com) ...
                    Met vriendelijke groet,
                    Jimmy Cappaert (www.jimmycappaert.be)

                    Canon EOS 350D - EF-s 18-55mm f3,5-5.6 - EF 50mm f1.8 - EF 80-200mm f4.0-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwart-wit foto in kleur zetten

                      Wat ik de beste en de meest natuurlijke manier vind om een zwart/wit foto in te kleuren in photoshop is dat je selecties maakt door middel van pennetje/snelmaskermodus/veelhoeklasso (toverstafje is vlug maar ondermaats).

                      En je die selecties dan via kleurbalans (colorbalance) aanpast. liefst gebruikende maken van aanpasingslagen zodat je altijd terug kan. (zo blijft je bestand kleiner dan wanneer je je beeld telkens zou dubliceren) En je kan op lichte tonen, midden tonen en schaduws aanpassen zodat je echt realistisch te werk kan gaan.

                      Bedenk wel dat dergelijke zaken veel tijd in beslag nemen. En er zullen mss andere programma's zoals het bovenstaande of plugins voor fotoshop bestaan die het werk veel vlugger kunnen doen.

                      succes!

                      Comment

                      Working...
                      X