Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn foto's al bewerkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn foto's al bewerkt

    Hi beste mensen

    Ben onlangs overgestapt naat windows 10
    Van in het begin dat windows 8 uitwas direct hiermee gewerkt
    Uiteindelijk ben ik sinds een week of 2 overgestapt naar windows 10
    Heb hier ook op mijn nieuwe laptop wat dingen opgeinstalleerd
    Ook LR cc clasic staat erop
    Hiermee wat zitten spelen en bevalt mij wel heel erg
    Wat foto's geinporteerd naar LR
    Wat ik niet weet is het volgende : hoe kan ik zien of mijn foto's al bewerkt zijn ??
    Is misschien wel een domme vraag ,maar volgens mij zijn er geen domme vragen alleen domme antwoorden
    Hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord kan op geven

    Vriendelijke groeten en bedankt

    Hoogstoel Emile alias Blacklover

  • #2
    Re: Zijn foto's al bewerkt

    Je moet duidelijker zijn in je LR verhandeling, want hoe weten wij nu hoe jij de foto's hebt geïmporteerd? Wat staat wel en niet aangevinkt bij het importeren?

    Comment


    • #3
      Re: Zijn foto's al bewerkt

      In de hoek rechtsonder van de thumbnail verschijnt een symbool om aan te geven dat je voor de betreffende foto instellingen hebt gewijzigd.
      In mijn voorbeeld hieronder zie je twee symbolen: één om aan te geven dat het beeld werd bijgesneden en één om aan te geven dat de instellingen gewijzigd werden.

      Comment


      • #4
        Re: Zijn foto's al bewerkt

        Ga eens kijken bij Photofactsacademy van Piet Van den Eynde.
        Hier vind je online videocursussen in het nederlands over het gebruik van LR.
        Dit zal je verder brengen dan zomaar zelf op verkenning uit te gaan in dit toch omvangrijke programma.
        Een echte aanrader. Je kan 14 dagen proefdraaien en als het je bevalt kan je voor minder dan 100 Euro een jaar lang alle video's bekijken. Duizende video's over alles wat met fotografie en nabewerking te maken heeft.
        Met LR kan je zoveel dat het ook vaak wat complex wordt als je niet van in het begin goed gestart bent.
        Enfin, dit is een reactie van een enthousiaste gebruiker die geen aandelen heeft in Piet's onderneming.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Zijn foto's al bewerkt

          Volgens mij kun je dit zien in het tabblad 'Ontwikkeling' als daar niets bij de bewerkingen staat zal de foto nog niet bewerkt zijn.
          Vriendelijke groeten van fotokijker.
          Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
          https://vanmeulder.be

          Comment


          • #6
            Re: Zijn foto's al bewerkt

            De eerste vraag die je moet stellen: wat heb je geïmporteerd? RAW bestand of JPG.
            RAW die uit het toestel komt is niet bewerkt.
            JPG uit het toestel heeft wel al een bewerking ondergaan in de camera.
            Vriendelijke groet, laGrange
            http://lagrange.1x.com
            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

            Comment

            Working...
            X