Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke pc

    Hallo iederen, ik ben nieuw hier sedert vandaag. Ben al een jaartje ouder en dus wat meer tijd voor wat vrije tijd.
    Ik ga graag op reis en maak dan filmpjes van mijn foto's en filmopnamen. Nee, geen professioneel gedoe, gewoon met een gewone camera Sony.
    Gisteren heeft mijn laptop de geest gegeven. Was er heel tevreden over, niettegenstaande dat hij op 5 jaar twee keer de geest gegeven heeft, moederbord stuk wat me twee keer de rest van mijn haren op mijn hoofd gekost heeft van miserie en wanhoop. Nu heeft men mij gezegd dat die niet meer te krijgen zijn.
    De laptop was een Acer Aspire VN7-791G-73JM met een HD van 2000 GB en een SSD van 256.
    Dus ben ik op zoek naar een nieuwe, maar heb problemen met mijn keuze. Ik mis de oude reeds en loop overal tegen de muur omdat ik zulke specificaties niet meer kan krijgen en vinden.
    Daarom is mijn vraag aan jullie, welke gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden over.
    Waarvoor mijn dank om mij een beetje te helpen in mijn keuze.

  • #2
    Re: Welke pc

    Persoonlijk vind ik veel beter een desktop computer om de foto’s te bewerken. Op een groot scherm kan je beter de foto’s en video’s beoordelen. Op dit moment ben ik bezig om een nieuwe computer zelf op te bouwen. Dat is duurder maar ik heb meer controle.

    Comment


    • #3
      Re: Welke pc

      Hoi GTrotter, normaal zou ik ook een desktop nemen, maar vind het makkelijker om een 17 inch te nemen omdat ik dan niet alleen hoef te zitten. Een desktop in de living zie ik niet zitten.

      Comment


      • #4
        Re: Welke pc

        Wat denk je meer nodig te hebben, een laptop met een 17" scherm of een desktop met 27" gekalibreerd scherm?
        Ik zou zeker de voorkeur aan de laatste geven.
        Tegenwoordig zijn die Pc kasten heel mooi en sober afgewerkt en kunnen gezien worden.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Welke pc

          Is moeilijk om altijd te verhuizen he Red Falcon. Dan ben ik hier, dan ben ik daar. Daarom is dit mijn oordeel. Sorry

          Comment


          • #6
            Re: Welke pc

            Hallo,

            We hebben 8 jaar geleden, na onze verhuis, 2 Asus laptops aangeschaft. Toen al met i7, 1Tb, 18 inch scherm en 12Mb Ram (correctie:12 Gb uiteraard). Die werken tot op vandaag nog steeds probleemloos en snel. We hebben de HD van 1Tb onlangs wel vervangen door een SSD.
            Maar over Asus zijn we dus erg tevreden. Jammer genoeg maken ze geen 18 inch laptops meer.

            Jaja
            Last edited by jaja; 21 december 2020, 00:30.
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Welke pc

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              We hebben 8 jaar geleden, na onze verhuis, 2 Asus laptops aangeschaft. Toen al met i7, 1Tb, 18 inch scherm en 12Mb Ram. Die werken tot op vandaag nog steeds probleemloos en snel. We hebben de HD van 1Tb onlangs wel vervangen door een SSD.
              Maar over Asus zijn we dus erg tevreden. Jammer genoeg maken ze geen 18 inch laptops meer.

              Jaja
              12 Mb Ram Jacques ?
              Is dat niet héél weinig ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Welke pc

                Ik bedoelde uiteraard 12 Gb ... [emoji854]
                Dank voor de correctie.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke pc

                  Ik heb ook een Asus (Gaming, maar daarvoor wordt die niet gebruikt) laptop met een i7 en 16GB Ram, het is geen probleem om daarop foto's te bewerken, maar ik gebruik eigenlijk altijd de pc (een Medion, ook met een i7 en 16GB Ram, een goede grafische kaart en een 23" Dell monitor).
                  Ondertussen zijn de processors en de grafische kaarten nog beter geworden (die laptop en PC zijn al een aantal jaren oud), maar omdat ik er toen wat meer geld aan heb uitgegeven zijn ze allebei nog altijd prima geschikt voor fotobewerking.
                  De duurste laptop of PC heb je niet nodig, tenzij je 4K of zelfs 8K video snel wil kunnen bewerken, maar een low budget laptop of pc zou ik ook niet kopen als je er meerdere jaren mee wil kunnen blijven werken.
                  En de monitor is zeker voor fotobewerking heel belangrijk, maar tegenwoordig hebben de betere laptops allemaal wel op zijn minst een IPS scherm.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke pc

                    Ik snap de discussie desktop vs. laptop niet goed. Ik volg de topic starter, en geef de voorkeur aan het gemakt van een laptop om ook nog te kunnen werken in het gezelschap van anderen. Als ik een groter scherm nodig heb, dan ga ik in mijn bureau zitten en sluit mijn monitor aan op de laptop. Het voordeel van een desktop valt in dat geval dus weg... Wat wel een voordeel is voor een desktop, is dat je voor een zelfde prijs daar meer rekenkracht krijgt. Nog een nadeel van een laptop is dat die dingen maar zo snel zijn als de koeling die ze de processor kunnen geven.
                    Ik heb zelf net een oudere Acer (van 2016) vervangen door een nieuwe MSI gaming laptop. Hoewel beide toestellen I7 zijn, is de prestatie toch dag en nacht verschil. De oude had twee cores de nieuwe heeft er acht. Ook al is de kloksnelheid op papier dezelfde, toch zal de snelheid van de nieuwere versie in de praktijk een pak hoger liggen, om nog maar te zwijgen over de impact van het gebruik van enkel SSD.
                    Persoonlijk zou ik kijken naar gaming laptops, die zien er vaak niet uit, maar de verhouding prijs/prestaties is zeer goed. Grootste nadeel daar is waarschijnlijk het scherm, die zijn namelijk niet gemaakt voor het bewerken van foto's. Voor games is de snelheid, en HDR namelijk belangrijker. Echter valt dit zoals gezegd makkelijk op te lossen met een losse monitor.
                    Wat je nu exact nodig hebt van prestaties hangt af van wat je met je foto's wil gaan doen. Alleen bv. Lightroom zal niet veel vragen van het systeem. Wil je gaan Photoshoppen met veel lagen en blend modes, en misschien nog veel foto's combineren, dan heb je natuurlijk heel wat meer rekenkracht en ram nodig.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke pc

                      Dit ziet er een leuke laptop uit: https://www.tones.be/nl/article/132286
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke pc

                        Al meer dan 10 jaar verhuist mijn laptop (Macbook pro 13") door heel onze flat - ligt soms in de keuken ...
                        Als ik op LR foto's moet bewerken, dan verhuis ik naar mijn bureautje waar ik een grotere monitor heb staan.
                        Uiteraard staan al mijn foto's op een externe HD.
                        In deze coronatijd geeft mijn systeem volledig voldoening
                        Groetjes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke pc

                          Ik gebruik al 3 jaar de HP spectre 15 inch met i7, 16GB ram, 512 GB SSD, touchscreen (retoucheren met pen). Voor mijn prints sluit ik hem aan op een 27 inch scherm. Zeer tevreden.
                          Mijn volgende wordt waarschijnlijk de Dell XPS 17 inch omdat die een 17 inch scherm heeft in een laptopformaat dat nauwelijks groter is dan de gemiddelde 15 inch laptop.
                          Ik ga nooit meer terug naar een PC.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door robbyscot Bekijk bericht
                            Hallo iederen, ik ben nieuw hier sedert vandaag. Ben al een jaartje ouder en dus wat meer tijd voor wat vrije tijd.
                            Ik ga graag op reis en maak dan filmpjes van mijn foto's en filmopnamen. Nee, geen professioneel gedoe, gewoon met een gewone camera Sony.
                            Gisteren heeft mijn laptop de geest gegeven. Was er heel tevreden over, niettegenstaande dat hij op 5 jaar twee keer de geest gegeven heeft, moederbord stuk wat me twee keer de rest van mijn haren op mijn hoofd gekost heeft van miserie en wanhoop. Nu heeft men mij gezegd dat die niet meer te krijgen zijn.
                            De laptop was een Acer Aspire VN7-791G-73JM met een HD van 2000 GB en een SSD van 256.
                            Dus ben ik op zoek naar een nieuwe, maar heb problemen met mijn keuze. Ik mis de oude reeds en loop overal tegen de muur omdat ik zulke specificaties niet meer kan krijgen en vinden.
                            Daarom is mijn vraag aan jullie, welke gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden over.
                            Waarvoor mijn dank om mij een beetje te helpen in mijn keuze.
                            Over welk budget spreken we?
                            Welke combinatie van specificaties kan je niet vinden???
                            Zal de PC ook gebruikt worden om te gamen, of enkel voor foto/videobewerking?

                            Als je voor een laptop wil gaan raad ik je aan even het laatste best buy artikel op tweakers te lezen:
                            In de Laptop Best Buy Guide van december 2020 gaan we op zoek naar de beste laptop voor 500 euro, 700 euro en 1000 euro.


                            Je zal zien dat in de ~1000€ klasse de Lenovo Legion 5 de beste keuze is. (Dit is een 15" laptop)
                            Vind de beste Lenovo-laptops, 2-in-1-notebooks of ultrabooks voor werk, school of gaming. ☎ +31 852085595 ✅Gratis bezorging en online retourneren ✅Koop laptops en bespaar veel geld.


                            Als je een 17" wil kan je bv naar volgende kijken:
                            Vind de beste Lenovo-laptops, 2-in-1-notebooks of ultrabooks voor werk, school of gaming. ☎ +31 852085595 ✅Gratis bezorging en online retourneren ✅Koop laptops en bespaar veel geld.


                            Deze heeft een 17" scherm, een SSD voor windows en HDD voor je data... Dus zeer gelijkaardig aan je vroegere ACER?

                            Ben ook persoonlijk fan van Lenovo die mooie laptops maakt voor een schappelijke prijs.

                            Als je bij bovenstaan niet je keuze kan vinden kijk dan eens hier:
                            Ontdek de beste prijzen en de nieuwste laptops. Bekijk en vergelijk laptops op Tweakers en maak de beste keuze voor jou.


                            Daar kan je al je gewenste specificaties opgeven...
                            Nikon D300 & een beetje glas...
                            Iets kleiners als carry everywhere

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke pc

                              ik heb nu een desktop met intel i7 3770 cpu
                              3.4ghz- 3.9 ghz
                              32 gb ram
                              240 ssd ( nog 130gb vrije ruimte)
                              2Tb hdd
                              en toch als ik Lr open duurt dat meestal 1 minuut voor dat open is
                              en als ik soms foto's moet importeren kan dat nog langer duren alvorens LR open is, en dikwijls sluit hij gewoon
                              of krijg ik de melding dat LR niet werkt
                              hoe komt dit toch, en kan ik daar iets aan doen?
                              mvg Tweetty
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X