Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

    Waarschijnlijk is de vraag al zeer dikwijls gesteld op dit forum, maar ik kan het niet vinden. Waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste zoekterm.
    Welke online storage platformen worden door jullie zoal gebruikt? Ik zit nu met enkele harde schijven die ik tracht te dubbelen, voor als er eentje crasht. Ik heb al eens gekeken naar One Drive, maar die is beperkt tot 1T. Dropbox heeft dan weer 2T. FLICKR bewaart enkel jpg's. Dus geen oplossing voor mijn RAW's. Hebben jullie misschien nog andere betaalbare alternatieven?

  • #2
    Re: Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

    Zo te lezen moet de Cloud opslag graties zijn en als je tegen de limieten aanloopt dan kan je natuurlijk ook overwegen zelf een NAS op een veilige plek neer te zetten.

    Comment


    • #3
      Re: Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

      Bij Amazon voor €2,99 in de maand zonder limiet.
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

        Ik betaal momenteel 7,26 USD per maand voor een full-online unlimited backup met een version history van max 30 dagen bij backblaze. Op jaarbasis 60 USD + VAT.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

          Destijds ook Amazon, Hubic, Acronis getest. En sinds enkele jaren op Jottacloud. 75 euro per jaar, onbeperkte opslag. Europese privacy regels. Prima snelheid.
          Windows client werkt zeer goed, net zoals Onedrive als je dat gewoont bent. Je kan dus gewoon uw computer laten - automatisch of manueel - een backup maken. Je kan ook een sync-map instellen, je kan ook online Office bestanden verwerken, je kan ook je foto's of video's streamen. Je kan online RAW bestanden van alle soorten previewen in de web-interface. Je hebt een smartphone app. Er is 30 dagen versioning. Enzoverder. Met andere woorden: het is een degelijke oplossing. In Jottacloud (de webinterface dan) kan je dan eventueel die backup naar archieven kopiëren waardoor je - zij het manueel - een grootvader-vader-zoon backup kan realiseren. De opslag is immers toch onbeperkt. Voor wat ik doe - en zeker voor de prijs - is dat prima.

          (Voor Synology-eigenaars: er is geen DSM applicatie, er is wel een docker command line applicatie. Zelf werk ik met een Raspberry Pi die om de 24 uur de NAS mappen controleert en eventueel de verschillen naar de cloud stuurt. En die setup is stabiel, het is wat zoeken om in te stellen, maar een keer dat het loopt moet je er nooit naar omkijken.)
          Last edited by JuLi; 15 januari 2021, 07:32.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: Welke cloud-opslag is het meest geschikt voor fotobestanden?

            Ik gebruik flickr en stack.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment

            Working...
            X