Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke bewerking is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke bewerking is dit?

    Ik ben nog niet lang met autofotografie bezig, en had ook graag m'n foto's geoptimaliseerd.

    Nu heb ik foto's van spotter Denniske gevonden op internet, en op al zijn foto's heeft hij een speciale sfeer wat de foto echt knap maakt. Ook heeft hij regelmatig zeer donkere hoeken op zijn foto. Aangezien mijn kennis van fotobewerking niet zo hoog is hadk dit zeer graag ook geleerd en geweten hoe je dit kan doen.

    Ter verduidelijking heb ik 3 foto's van Denniske toegevoegd.
    foto's komen van zijn Flickr account maar zal zijn hoofdsite hier bij zetten:
    Bron: www.dennisnoten.com





    Last edited by LesC; 6 november 2009, 10:25. Reden: Foto's achter link geplaatst
    Canon EOS 500D
    Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di II LD

  • #2
    Re: welke bewerking is dit?

    [Mod]Het is in strijd met de BD-regels om foto's van anderen te posten. Daarom heb ik ze achter een linkje geplaatst.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: welke bewerking is dit?

      donkere hoeken zijn vignetering
      andere zijn gewoon selectief kleurvervagen

      allemaal te verwezenlijken met lightroom
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: welke bewerking is dit?

        de effecten waar je naar op zoek bent zijn 'selective color' en 'vignettering'

        bij selective color zet je je foto om in zwart/wit maar behoud je 1 of meerdere kleuren

        met vignettering zorg je voor donkere (of lichte) hoeken in je foto

        alle twee zijn ze in de meeste fotobewerkingsprogramma's gemakkelijk uit te voeren

        greets

        *haha was net te laat lang leve small band
        Last edited by Toranaga; 6 november 2009, 12:27. Reden: te laat :)
        canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

        Comment


        • #5
          Re: welke bewerking is dit?

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          donkere hoeken zijn vignetering
          andere zijn gewoon selectief kleurvervagen

          allemaal te verwezenlijken met lightroom
          Lightroom heb ik, die vignetering heb ik intussen gevonden, maar dat selectief kleurvervagen nog niet.. enige tips?
          Canon EOS 500D
          Tamron 18-250mm F3.5-6.3 IF Di II LD

          Comment


          • #6
            Re: welke bewerking is dit?

            Effe een boekje ivm Lightroom erbij halen. Daar zul je op al je vragen antwoord krijgen, zelfs op vragen waar je nu (nog) niet aan denkt.
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: welke bewerking is dit?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Effe een boekje ivm Lightroom erbij halen. Daar zul je op al je vragen antwoord krijgen, zelfs op vragen waar je nu (nog) niet aan denkt.
              die van scott kelby zijn een zéér sterke aanrader
              canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

              Comment

              Working...
              X