Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk abonnement Photoshop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk abonnement Photoshop?

    Ik zit te kijken voor een abonnement op Photoshop. Er is een fotografie-abonnement met Lightroom en Photoshop voor 12,09 euro per maand. En er is een abonnement met alleen Photoshop voor 24,19 euro per maand. Wat is het verschil tussen deze abonnementen? Het klinkt heel onlogisch dat men voor meer software minder moet betalen.
    Ook is er nog Photoshop Elements. Is dat nog een optie? Wat is het verschil?

    Daarnaast heb ik gelezen dat ik alleen kan betalen met een creditcard of Paypal. Ik heb geen van beiden en kan er ook niet aankomen. Is er nog een andere mogelijkheid om te betalen? Met Ideal of zo?
    Groetjes, Linda

  • #2
    Re: Welk abonnement Photoshop?

    Wel het verschil tussen een abonnement van € 12,09 en dat van € 24,19 heb je dus ontdekt.
    PS Elements is minder uitgebreid dan PS CC maar kan wel interessant zijn.

    Maar heb je al gedacht om Affinity Photo eens te bekijken?
    - Geen abonnement.
    - zeer goedkoop
    - Gratis updates
    - kan evenveel als eender welk adobe PS
    - Wel een erg hoge leer curve, helaas geen Nederlandse uitvoering te verkrijgen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Welk abonnement Photoshop?

      Gewoon Photoshop kopen....veel goedkoper dan een abonnement..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welk abonnement Photoshop?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Gewoon Photoshop kopen....veel goedkoper dan een abonnement..?
        grt,bouk.
        Probleem is dat Photoshop na CS6 niet meer te kopen is! Vanaf het einde van CS (Creative Suite) is Adobe CC gegaan, en da's enkel met abo.
        Photoshop Elements is zowat hun laatste programma dat verkocht wordt.

        Ikzelf ben intussen naar Affinity Photo gegaan... Geen (enfin: zo weinig mogelijk) abo's voor mij, dus ook geen Netflix, Spotify... Met een bescheiden pensioentje moet je je vaste kosten zoveel mogelijk drukken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Welk abonnement Photoshop?

          Verschil in prijs zit hem in cloudopslag, voor LR/PS abo is dat 20GB voor het 24,19€abo is dat 100GB
          Beste abo is LR/PS combo voor 12,09€ wat niet veel is voor datgene wat je krijgt.
          www.polartha.com

          Comment


          • #6
            Re: Welk abonnement Photoshop?

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Verschil in prijs zit hem in cloudopslag, voor LR/PS abo is dat 20GB voor het 24,19€abo is dat 100GB
            Beste abo is LR/PS combo voor 12,09€ wat niet veel is voor datgene wat je krijgt.
            Je krijgt nu gratis updates wanneer er zijn maar je betaald ook wel jaarlijks € 145,08.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Welk abonnement Photoshop?

              Met het gratis 'Gimp' fotobewerkings programma kun je ook alle belangrijke bewerkingen toepassen.

              Comment


              • #8
                Re: Welk abonnement Photoshop?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Probleem is dat Photoshop na CS6 niet meer te kopen is! Vanaf het einde van CS (Creative Suite) is Adobe CC gegaan, en da's enkel met abo.
                Photoshop Elements is zowat hun laatste programma dat verkocht wordt.

                Ikzelf ben intussen naar Affinity Photo gegaan... Geen (enfin: zo weinig mogelijk) abo's voor mij, dus ook geen Netflix, Spotify... Met een bescheiden pensioentje moet je je vaste kosten zoveel mogelijk drukken.
                Voila, zo denk ik er ook ongeveer over, ik gebruik nu LR6 laatste standalone versie en ik begin al wat te prutsen met affinity om er wat mee overweg te kunnen voor ingeval ...
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Welk abonnement Photoshop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Je krijgt nu gratis updates wanneer er zijn maar je betaald ook wel jaarlijks € 145,08.
                  Een 15-tal jaar terug betaalde je meer dan 1000€ voor PS, rekening houdend met inflatie zou dat nu naar de 2000€ gaan
                  Momenteel krijg je 2 top programma's en 20GB opslag in de cloud voor 145€/jaar
                  In vergelijking met de kost van een degelijk fototoestel en lenzen is dat niet zo duur.
                  Gebruik zelf hoofdzakelijk capture one en dit kost me meer dan LR/PS.

                  Heb in het verleden veel van de andere programma's uitgeprobeerd en die zijn niet slecht en houden Adobe
                  wakker. Alles hangt af wat je eisen zijn, maar als je je echt wil verdiepen in de fotografie raad ik aan te starten
                  met LR/PS of capture one.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk abonnement Photoshop?

                    Ik heb nooit €1000,- betaald voor Photoshop, toen ik in CS3 instapte. Ik meen me te herinneren: €625,-
                    En de updates, CS4, CS4 en CS6 altijd wat minder, omdat ik reeds een versie had.

                    v.6, lang vóór Creative Suite, had ik rond 2005 gratis bij aanschaf van mijn eerste digitale camera (een Kodak DC4800) gekregen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk abonnement Photoshop?

                      Affinity is de goedkoopste oplossing, maar idd steile leercurve. Ik heb het geprobeerd maar het lag mij niet echt. Ik ben te aanhankelijk geworden aan Photoshop denk ik.
                      Photoshop Elements ook eens geprobeerd in proefversie, maar daar zit je te snel met allerlei beperkingen als je Photoshop CS gewoon bent. ​
                      Gimp is echt niets voor mij, ik vond het geen goed programma.
                      Het abonnement van PS aan 12.09 is geen slechte koop, maar los het lidgeld (die meevalt), zit je dan wel volledig vast aan Adobe. Dit voelt wat wrang aan.
                      In de VS hebben de lui van Adobe al een paar keer geprobeerd de abonnementsprijs te verdubbelen; gelukkig was de weerstand vrij heftig waardoor ze dan afgezien hebben van die plannen.
                      Mijn advies: probeer Affinity eens uit. Indien het niets wordt... abonnement PS.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk abonnement Photoshop?

                        Wat je met Affinity Photo hebt als je PS gewoon bent (en ik heb een vijftal modules PS gevolgd, en heb een aantal boeken, e.d.) is: In PS doe ik het zo, maar hoe moet ik dat nu in AP doen? Dat duurt een tijd(je) eer je die omschakeling kunt maken, maar het werkt perfect!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk abonnement Photoshop?

                          Ik snap niet dat er zoveel heisa gemaakt wordt rond die abo-versie van PS/LR. Mijn laatste koopversie van PS (enkel dat) heeft iets van 1300 euro gekost. Zonder updates, zonder extra's. Al eens uitgerekend hoeveel jaar je hiervoor een abonnement kunt betalen ? Nu betaal je 12 euro per maand voor een volledig pakket software en heb je altijd de laatste versie. Als ik zie welke camera's en lenzen hier gebruikt worden, om nog te zwijgen over de smartphones, val ik achterover als iemand valt over 12 euro per maand.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk abonnement Photoshop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                            Ik snap niet dat er zoveel heisa gemaakt wordt rond die abo-versie van PS/LR. Mijn laatste koopversie van PS (enkel dat) heeft iets van 1300 euro gekost. Zonder updates, zonder extra's. Al eens uitgerekend hoeveel jaar je hiervoor een abonnement kunt betalen ? Nu betaal je 12 euro per maand voor een volledig pakket software en heb je altijd de laatste versie. Als ik zie welke camera's en lenzen hier gebruikt worden, om nog te zwijgen over de smartphones, val ik achterover als iemand valt over 12 euro per maand.
                            Sorry; je betaald geen € 12,09 per maand maar wel € 145,08 per jaar. Dat maakt alleen maar een verschil dat je voor een jaarabonnement moet betalen in één keer.
                            Maar je hebt zeker gelijk hoor als ik zo bekijk wat er is verandert en bijgekomen sedert CS6 dan heb je wel een stevig pakket, maar..........
                            Mocht morgen Affinity Photo in het Nederlands verschijnen dan zeg ik mijn abo bij Adobe direct op.
                            Want Les heeft overschot van gelijk, AP scheelt maar heeeeeeeeeeeeel weinig mrt PS cc.
                            Ok, ik zal geen LR meer hebben maar mij deert het niet, ik heb al LR geleerd op de avondschool en snap de werking niet. Voor mij is Photoshop CC veel gemakkelijker, vooral na 5 jaar avondschool maar ook het lezen van een maandblad en vooral de boeken van Scott Kelby.
                            Helaas, 1000 x helaas, geen boeken van Scott Kelby in het Nederlands over AP.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk abonnement Photoshop?

                              Je kan dit ook kopen met Ideal bij kamera-express voor 144 EUR: https://www.kamera-express.nl/adobe-...phy-plan-1-yea
                              Last edited by Mannes; 27 januari 2022, 21:48.

                              Comment

                              Working...
                              X