Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website voor foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website voor foto's

    Wie kan er me zeggen wat de mogelijkheden zijn om foto's op het web te plaatsen (digitale foto-album) om deze te laten zien aan vrienden.

    vereisten :

    mogelijkheid tot copyright of anderzijds wel toestaan tot kopiëren door derden.
    niet merkgebonden (bvb website voor enkel canon-fans)
    groot aantal foto's uploaden zonder betaling (bvb Flickr is betalend)
    mooie lay-out of personalisering mogelijk
    geen reklame op je website
    praktisch gebruik,
    eventueel kombinatie met een blog.


    Ben benieuwd naar jullie reacties....

  • #2
    Re: website voor foto's

    Zelf een website bouwen
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: website voor foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Zelf een website bouwen
      Inderdaad, denk dat dit de enige en best oplossing is.

      Moet het snel gaan : hosting huren en Joomla! of WordPress installeren met een paar plug-ins
      Moet het perfect op je noden afgestemd zijn : website laten bouwen door mij ... zonder gekheid, als je iets wil krijgen dat snel werkt en exact doet wat jij wilt en niet meer maar ook niet minder dat moet je een custom programmatie gebruiken. Systemen zoals Joomla!, Drupal, WordPress en dergelijke zijn prima te gebruiken ... maar veel te log voor zowat 80% van de gevallen.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: website voor foto's

        bijkomend vraagje van mij : volstaat de 1000Mbyte ruimte hiervoor die ik bij mijn internetprovider krijg ( edp net) (met ongelimiteerde trafiek en domeinnaam.be erbij).
        Ik heb een zakelijke domeinnaam waar ik mijn (zakelijke )website wil plaatsen , maar voor de hobby wil ik de gratis ruimte van mijn provider willen gebruiken .
        Kan ik dit doen vanuit Lightroom ?
        "ben geen "computer-crack" Erwin"
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

        Comment


        • #5
          Re: website voor foto's

          met 1000mb kun je altijd goed beginnen ja..
          Zou je ooit tekort komen kun je altijd uitbreiden/verhuizen.

          Wat de functies zijn vanuit lightroom weet ik niet. Maar verwacht dat je dan een standaard layout gaat krijgen als er iets mee mogelijk is.

          Als je hulp nodig hebt omtrent iets laat maar weten
          WillemClassensDesign: Mijn website
          Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
          Flitsers:HVL-F42AM;

          Comment


          • #6
            Re: website voor foto's

            Ik ben bij Fototime.com, en plaats daar mijn beelden.
            Ik heb 4 giga plaats en mag 20 giga aan trafiek hebben per maand
            Ik betaal voor dit alles $23,95 per jaar.

            Het grote voordeel voor mij, is de geboden privacy door de ondersteunende software
            je plaatst beelden en je beslist wie de beelden kan zien door het aanmaken van een URL
            aldus heb je de toegang tot je beelden perfect in de hand, downloaden kan je toestaan als je wil, maar kan je ook uitzetten.

            Het doorlinken naar een andere website is geen probleem, zo kan je dus hier bijvoorbeeld beelden plaatsen.
            Je heb een perfect overzicht van je links, en kan die naar believen aanpassen.
            Voordeel je kan alle beelden plaatsen, ook expliciet naakt bijvoorbeeld, of beelden van een grote omvang zoals bijvoorbeeld een raw van 20 megabyte, die kan je dan laten downloaden door de bestemmeling en daarna verwijderen.

            Een gratis proefperiode is mogelijk.

            MVG, Jeff C.
            Last edited by Digipics357; 3 december 2010, 11:07.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: website voor foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Ik ben bij Fototime.com, en plaats daar mijn beelden.
              Ik heb 4 giga plaats en mag 20 giga aan trafiek hebben per maand
              Ik betaal voor dit alles $23,95 per jaar.
              Prijs is zeker niet te hoog, maar 20gb per maand aan bandwidth vind ik zelf redelijk weinig eerlijk gezegd ... mijn hobbysite haalt zonder problemen 150Gb per maand, in belangrijke maanden zoals maart (Geneva auto show) en september (Frankfurt of Parijs afhankelijk van het jaar) loopt dit makkelijk op tot meer dan 300Gb per maand

              Ik kan bijgevolg deze site niet in Europa hosten omdat dat veel te duur zou uitkomen, ik heb hem nu in de States staan ... heeft zijn voordelen (prijs/kwaliteit), maar ook zijn en nadelen jammer genoeg, je kan niet alles hebben.

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Het grote voordeel voor mij, is de geboden privacy door de ondersteunende software je plaatst beelden en je beslist wie de beelden kan zien door het aanmaken van een URL aldus heb je de toegang tot je beelden perfect in de hand, downloaden kan je toestaan als je wil, maar kan je ook uitzetten.
              Zijn dit dan 'password protected directories' of ga je er gewoon van uit dat de url niet geraden kan worden (werkt meestal prima hoor, daar niet van)

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: website voor foto's

                [QUOTE=yugq;2917751]Wie kan er me zeggen wat de mogelijkheden zijn om foto's op het web te plaatsen (digitale foto-album) om deze te laten zien aan vrienden.

                vereisten :

                mogelijkheid tot copyright of anderzijds wel toestaan tot kopiëren door derden.
                niet merkgebonden (bvb website voor enkel canon-fans)
                groot aantal foto's uploaden zonder betaling (bvb Flickr is betalend)
                mooie lay-out of personalisering mogelijk
                geen reklame op je website
                praktisch gebruik,
                eventueel kombinatie met een blog.


                Ben benieuwd naar jullie reacties....








                Flickr.com pro-account
                ik dacht dat dat 25$ per jaar kost en een onbeperkte trafiek.
                Er is ook een gewoon account, gratis. 100Mb trafiek per maand dacht ik en alleen de laatste 200 foto's worden getoond.
                Je kan alles indelen in Sets(zeg maar mappen) en per set geef je toegang aan derden of niet.

                Comment


                • #9
                  Re: website voor foto's

                  Hoi,

                  als je bij je provider 1000Mb krijgt dan zit je wel heel goed en zou ik niet op een ander kijken.

                  Met lichtroom is het op 1-2-3 gebeurd.

                  Het uploaden duurd waarschijnlijk langer dan je site bouwen met lichtroom.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: website voor foto's

                    Dank voor de reacties

                    Ik ken wordpress, als site voor blogs ( was vroeger myspace)
                    Nu had ik vroeger op myspace veel foto's staan, maar die zijn bij de "overname" door wordpress niet "mee gegaan" op de site.

                    Het lukt me ook niet om de foto's er op te zetten.
                    Jullie spraken van plug-ins voor foto's ??
                    waar vind je zoiets ?

                    Ik ga ook even op zoek naar "lightroom" in kombinatie met een website bij de provider.
                    Dit dan enkel op foto's toegespitst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: website voor foto's

                      wordpress kun je ook als cms op je eigen server installeren....erg fijn werkende cms naar mijn idee.

                      Je vraag is wel wat vreemd...je wil van alles...zonder reclame, maar er niet voor betalen

                      Neem gewoon een simpel webhotel a la one.com voor 25 euro per jaar iets van 3 of 4 GB ruimte, geen datalimiet, mogelijkheid om met standaard meuk een fotoalbum en blog op te zetten, maar ook gewoon een mysql database om bijv. wordpress op te gooien...heb ik zelf ook en binnen 5 minuten online...
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: website voor foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Ik ben bij Fototime.com, en plaats daar mijn beelden.
                        Ik heb 4 giga plaats en mag 20 giga aan trafiek hebben per maand
                        Ik betaal voor dit alles $23,95 per jaar.
                        Gebruik jij dan de shop om je 'klanten' prints te laten bijbestellen? De prijzen lijken ok te zijn maar ik vind geen info over s&h kosten. Hoe zijn de prints van kwaliteit?


                        Momenteel werk ikzelf door 1/via lightroom een gecustomiseerd album op te laden naar m'n site (onder een unieke URL, security via webpanel zelf in te stellen) en 2/de high-res fotos op oypo te hosten (hiervoor gebruik ik hun CSS om mijn site's look & feel te krijgen). Oypo regelt dan ook ineens de bijbestellingen - ik heb er geen werk aan.
                        Lukt prima, maar misschien toch nog nét dat beetje te omslachtig.

                        Een europese versie van Fototime lijkt me nog het handigst - een geintegreerde eigen site + web'shop' formule tegen betaalbare prijs en redelijke commissie (10-15%) op de eventuele sales transacties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: website voor foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjillie Bekijk bericht
                          Gebruik jij dan de shop om je 'klanten' prints te laten bijbestellen? De prijzen lijken ok te zijn maar ik vind geen info over s&h kosten. Hoe zijn de prints van kwaliteit?


                          Momenteel werk ikzelf door 1/via lightroom een gecustomiseerd album op te laden naar m'n site (onder een unieke URL, security via webpanel zelf in te stellen) en 2/de high-res fotos op oypo te hosten (hiervoor gebruik ik hun CSS om mijn site's look & feel te krijgen). Oypo regelt dan ook ineens de bijbestellingen - ik heb er geen werk aan.
                          Lukt prima, maar misschien toch nog nét dat beetje te omslachtig.

                          Een europese versie van Fototime lijkt me nog het handigst - een geintegreerde eigen site + web'shop' formule tegen betaalbare prijs en redelijke commissie (10-15%) op de eventuele sales transacties.

                          Nee, ik heb geen klanten, ik ben een gedreven amateur dat is alles. Wat ik wel soms gebruik is de ruimte om RAW beelden op de plaats van bestemming te krijgen.
                          Zo bijvoorbeeld ken ik een retoucheuse op de Filipijnenen, die download mijn raw beelden.
                          Een ander hanig gebruik is bijvoorbeeld als je een feestje heb gefotografeerd, en je plaats die beelden in één folder dan kan iedereen zijn beelden der uit kiezen en downloaden, en moet ik niet voor iedereen een cd gaan maken.

                          MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment

                          Working...
                          X