Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • website

    kweet het er zijn andere topics... maar ik denk dat mijn vraag specifieker is

    zou graag een website hebben die het volgende heeft/kan:
    - portfolio
    - online aanbieden v betalende diensten en producten
    - ik ben geen computer wonderkind en wil er de tijd niet insteken voor het te worden dus: SIMPEL maar wel nuttig
    (ik versta hieronder een klik and play opmaak die toch grafisch mooi is en geen te moeilijke opties voor betalingen en aanpassingen)
    - behalve de home-page wil ik ook een pagina die tabs heeft die linken naar mijn verschillende betalende diensten én portfolio (moet dienen als link voor social media, zodoende geen linktree toestanden te gebruiken)
    - 200€ budget eerste jaar
    - eigen domeinnaam
    - werken met eigen afdrukcentrale voor prints en dergelijke

    heb zelf al zitten kijken en surfen, maar voel me plots klein ventje in de grote wereld
    bvb domeinnaam het eerste jaar gratis, wat daarna???
    smugsmug, wix en square space hebben al zeker templates die er leuk uitzien, maar geen idee hoe ferm ge dat kan aanpassen of finetunen naar uw wensen
    ook lees ik erg veel over vele bijkomende kosten na 1 jaar, en daar zit ge dan met uw betaalbare site waar ge zwaar moogt voor dokken voor up to date te houden.....

    erg belangrijk is dat het ook na een tijd gewoon intuitief werkt, zodoende dat dit niet de hobby word maar de fotografie de hobby blijft uitt
    (of vraag ik het onmogelijke, en kost wat ik wil 10x zoveel??)

    meer dan 200€ per jaar is onozel want wie weet haal ik het eruit, kijkers qua porfolio heb ik al via de socials dus dit word opgezet voor de echt geinteresseerden dus kleiner publiek
    Last edited by bulke41; 17 november 2020, 23:11.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: website

    Squarespace lijkt me dan wel heel geschikt voor jouw wensen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: website

      Smugmug is mogelijk, en een domein ergens nemen (maakt niet uit waar als je de DNS records kan aanpassen). Maar een afdrukcentrale van uit de States...niet echt economisch en zeker niet klimaatvriendelijk.
      Er is altijd een maar, wat je ook kiest.
      Oypo is ook te overwegen, maar dan niet voor een website, louter voor afdrukcentrale wel.

      Kort door de bocht: zonder kennis zit je op glad terrein en schuif je zo door de 200€ want met één aanbieder kom je er niet. Een combo van Oypo, Smugmug en one.com zal nog een backup-IT vragen en kost je zonder meer 3 à 400€ per jaar.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: website

        Dus met bvb squarespace alleen ben ik er niet dan?
        Meerdere dingen combineren vind ik dan erg omslachtig eerder, liever 1 ding goed leren gebruiken eerder kant en klaar dat ik dan goed kan leren gebruiken dan het me echt moeilijk maken en dan opgeven....

        Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: website

          Squarespace heeft geen afdrukcentrale.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: website

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Squarespace heeft geen afdrukcentrale.
            Wat eigenlijk ideaal is denk ik, heb ik dan in eigen handen, ik ontvang en stuur dan verder (controle)
            Ik heb eigenlijk enkel iets nodig dat mensen kunnen betalen, waarna ik perfect weet wat te doen v bestelling en opsturen en zo

            Het word zeker geen webwinkel gedoe ofzo, maar zal verschillende dingen aanbieden waaronder ook iets dat na betaling gewoon gedownload kan worden (dit zou vrij automatisch moeten kunnen verlopen...)
            Of vraag ik teveel? ;-)

            Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: website

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              Wat eigenlijk ideaal is denk ik, heb ik dan in eigen handen, ik ontvang en stuur dan verder (controle)
              Ik heb eigenlijk enkel iets nodig dat mensen kunnen betalen, waarna ik perfect weet wat te doen v bestelling en opsturen en zo

              Het word zeker geen webwinkel gedoe ofzo, maar zal verschillende dingen aanbieden waaronder ook iets dat na betaling gewoon gedownload kan worden (dit zou vrij automatisch moeten kunnen verlopen...)
              Of vraag ik teveel? ;-)

              Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
              Dat kan via Squarespace. Je zet een heel eenvoudige webshop op met een pagina waarin je bv. foto's te koop aanbiedt, die je na bestelling ofwel zelf afdrukt/laat afdrukken bij een drukker naar keuze en nadien verstuurd, of je werkt via een download link. En dit via een betaaltoepassing met betaalmogelijkheden zoals Paypal of kredietkaart. Werkt vrij eenvoudig en toch veilig. Setup is ook heel gemakkelijk.
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment


              • #8
                Re: website

                Dan gaan we wss voor squarespace gaan, bedankt voor de tips!

                Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment

                Working...
                X