Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

    Mijn haren zijn al grijs maar nu worden ze wit...ik heb een abonnement op adobe cloud fotografie abo....welnu ik volg niet meer...ben de pedalen kwijt....
    als ik naar de ps mogelijkheden kijk..dan geven ze bij mij het volgende aan :
    Korrigeer me waar het nodig is want ik ben het spoor bijster...wat krijg ik zoal voorgeschoteld bij mij abodbe scherm ...

    Photoshop Nieuw - Lijkt mij om snelle omschakelingen naar tablet te kunnen maken en ook weer terug naar desktop ...werkt in de cloud....er wordt bijgezet "bijwerken"
    verder staat er ook

    Photoshop 20.0.7 aan met "Bijwerken "
    Desktop en tablet...ook in de cloud veronderstel ik

    Verder staat er nog
    Photoshop versie 18.1.6 die staat bij mij dus als "Open" (gebruik ik dus waarschijnlijk...??) , ook deze versie zou in de cloud werken ? terwijl ik dacht dat ik niet in de cloud werkte ???ook voor desktop en tablet

    Verder staat er nog
    Photoshop versie 19.1.19 staat ook "Open" gebruik ik die dan ook ? ook deze versie zou in de cloud werken.....

    Wie o Wie maakt me hier weg wijs in ....mijn dank bij voorbaat...

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

    Freddy, een iMac of een Pc?
    Van een Mac ben ik alles vergeten, nooit lang mee gewerkt.
    Indien Pc:
    Via configuratiescherm naar Programma's en onderdelen gaan kijken wat er zoal geïnstalleerd is op uw Pc.
    En mocht je het één of andere willen verwijderen, maak dan eerst een Back-up van uw C-schijf en verander pas dan iets aan uw configuratie.
    Als het iMac is die je hebt, best raad vragen aan LesC, ik denk niet dat hij Adobe CC heeft maar hij is wel een verstokte Apple fan.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

      Freddy, een iMac of een Pc?
      Ik heb een iMac....thx in elk geval voor je hulp

      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

        Ik weet niet of het altijd zo is, maar bij mij blijft de vorige versie steeds staan als ik een nieuwere installeer (19.xx naar 20.xx bijvoorbeeld).
        De vorige versie verwijder ik steeds (je betaalt toch CC om 'mee' te zijn), doe je dat niet zal hij in je Adobe menu steeds nog de rest ook tonen/bijwerken vermoed ik.

        Comment


        • #5
          Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

          Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
          Mijn haren zijn al grijs maar nu worden ze wit...ik heb een abonnement op adobe cloud fotografie abo....welnu ik volg niet meer...ben de pedalen kwijt....
          als ik naar de ps mogelijkheden kijk..dan geven ze bij mij het volgende aan :
          Korrigeer me waar het nodig is want ik ben het spoor bijster...wat krijg ik zoal voorgeschoteld bij mij abodbe scherm ...

          Photoshop Nieuw - Lijkt mij om snelle omschakelingen naar tablet te kunnen maken en ook weer terug naar desktop ...werkt in de cloud....er wordt bijgezet "bijwerken"
          verder staat er ook

          Photoshop 20.0.7 aan met "Bijwerken "
          Desktop en tablet...ook in de cloud veronderstel ik

          Verder staat er nog
          Photoshop versie 18.1.6 die staat bij mij dus als "Open" (gebruik ik dus waarschijnlijk...??) , ook deze versie zou in de cloud werken ? terwijl ik dacht dat ik niet in de cloud werkte ???ook voor desktop en tablet

          Verder staat er nog
          Photoshop versie 19.1.19 staat ook "Open" gebruik ik die dan ook ? ook deze versie zou in de cloud werken.....

          Wie o Wie maakt me hier weg wijs in ....mijn dank bij voorbaat...

          Groetjes
          Freddy
          De eerste 2 "bijwerken " rood" is gewoon je app. updaten in creactive cloud. Je werkt altijd in de creactive cloud. Maar je kiest welke versie je gebruik. Je cataloog wordt dan overgenomen. Of je kan terug gaan.De oudste versie kan je verwijderen door op de 3puntjes naast bijwerken of openen klikken. En als er "open ' staat gebruik je die. Sluit eens allles , en dan zie je in het update ( logo adobe rood met wit cloud symbooltje) creative cloud dat alles toestaat, en kan je vandaar ook de versie openen die je wil.Alleen de tablet versie werkt in de opslag cloud. ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn , maar dit is hoe ik het begrijp.
          Last edited by guido.g; 29 januari 2020, 12:10.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

            Bedankt Guido....
            Maar waarom staat er dan Twee opens bij mij in de cloud...kan toch maar met 1 versie werken of niet ?
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              Bedankt Guido....
              Maar waarom staat er dan Twee opens bij mij in de cloud...kan toch maar met 1 versie werken of niet ?
              Je kan en mag op 2pc's werken maar niet gelijk op de één met die versie en op de andere een andere, zolang de versie's in je update app staan , zijn ze beschikbaar.Of met 2versie op dezelfde pc of lap. Jij heb waarschijnlijk de fotoservice in de cloud, ( is opslag) geïnstalleerd, en daardoor staat alles dubbel.
              Last edited by guido.g; 29 januari 2020, 12:22.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                Er is een verschil tussen Adobe Creactive cloud en de fotoservice in de cloud. In de creactive cloud blijft alles op uw pc/ lap zoals de ircat bestanden , cataloog enz, in de cloud ( tablet, smartphone is in de cloud + opslag) zodat je overal online kan werken In de cloud gebruik ik niet,Alleen Ps en Lightroom CC ( creactive cloud). In de fotoservice in de cloud kan ik niets van zeggen, of daar de mogelijkheid is om Lgtrm of PS te sluiten, en of wannneer je op pc werkt er een syncro. is met de cloud, ik vermoed van wel.Ook de hoeveelheid GB er standaard beschikbaar is, weet ik niet.Heb het ook niet nodig.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                  Begin stilaan weer bomen te zien ...thx guys...
                  Heb me dus eens afgemeld en weer aangemeld alles stond hetzelfde ...bedoel wat betreft "bijwerken en open"....

                  Ik mag er toch van uitgaan dat 19.1.19 toch een nieuwere versie is dan 18.1.6 ? en dat daar waar staat Photoshop nieuw het de allernieuwste versie is ?

                  Bij een eerdere updates stond er toch altijd ook een icoontje bij waar je kon lezen wat er nieuw was ...

                  Ik gebruik ook enkel het abo voor fotografie is dus LR classic en fotoshop enkel de creatieve cloud op mijn iMac...
                  https://fredor2.wixsite.com/my-site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                    Volgens mij doet adobe dit: "Iedere nieuwe major upgrade (1 keer per jaar) is een totaal nieuwe installatie."
                    voor 1 reden:
                    Als je niet tevreden bent omdat er nog bugs in de nieuwe versie zitten, kan je nog gebruik maken van hun oude versie. Een groot nadeel volgens mij is dat je na iedere major update, als je plug-ins, scripts, enz... manueel moet overzetten of opnieuw moet installeren in de nieuwe versie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                      Adobe begint fameus op malware te lijken! Wat een soep waar de installers allemaal rommel plaatsen op een apple systeem. Ik was adobe kotsbeu en er verbetert ook geen fluit aan... integendeel.
                      Ik heb mijn abonnement vorige maand opgezegd en werk nu met Capture 1 (trail versie).

                      Wat ik wel niet begrijp bij capture one is dat je op geen enkele simpele mannier voor/na kan zien. Of kijk ik over deze feature? Ik heb dit ook al bekeken op hun website maar daar gaan ze via een andere weg. eerst een nieuwe version maken en die bewerken.
                      Zo kan je vergelijken.
                      Wel een beetje omslachtig vind ik persoonlijk.
                      Ik mis toch wel veel dingen in Capture one.

                      Capture one als catalogus en beheer van bestanden voldoet in mijn ogen niet. Ook is er nergens een feature te bespeuren om coordinaten toe te voegen.

                      Ik zal verder moeten zoeken voor een Lightroom en Photoshop alternatief. Één ding is voor mij al uitgemaakt. Adobe komt er niet meer in!
                      http://www.waarisjan.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                        De Serif Affinity programma’s (Photo, Designer, Publisher) zijn tijdelijk (3 maanden?) beschikbaar tegen de helft vd prijs, en de prijs van Affinity Photo is sowieso al veel lager dan dat van Photoshop.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                          Oorspronkelijk geplaatst door waarisjan Bekijk bericht
                          Adobe begint fameus op malware te lijken! Wat een soep waar de installers allemaal rommel plaatsen op een apple systeem. Ik was adobe kotsbeu en er verbetert ook geen fluit aan... integendeel.
                          Ik heb mijn abonnement vorige maand opgezegd en werk nu met Capture 1 (trail versie).
                          Hmmm, niet meer dan een ander programma wat mij betreft
                          En geen fluit aan verbeterd worden ?? Er wordt steeds nieuwe dingen toegevoegd hoor

                          Maar zo te zien heb je al een overstap gemaakt, blijkbaar niet zo tevreden van ...
                          En uiteraard zijn er genoeg alternatieven voor Adobe, of ze evengoed alles kunnen wat je gewend was is maar een andere vraag natuurlijk

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                            Als ik mijn Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium (kort CS6 dus) vergelijk met de nieuwste 2020CC dan is er een ERG GROOT verschil in mogelijkheden.
                            Veel nieuwe dingen zijn bijgekomen en oudere werktuigen zijn stukken beter geworden Affinity is ook erg goed maar Adobe blijft voor mij de top.
                            Maar ik ben absoluut tegen de veel te hoge huurprijs/maand.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat een soep is het aan het worden bij Adobe

                              We wijken toch wel af van mijn oorspronkelijke vraag waar ik tot heden nog geen zinnig antwoord op kon lezen...??

                              ik mag er toch van uitgaan dat 19.1.19 toch een nieuwere versie is dan 18.1.6 ? en dat daar waar staat Photoshop nieuw het de allernieuwste versie is ?

                              Bij een eerdere updates stond er toch altijd ook een icoontje bij waar je kon lezen wat er nieuw was ...


                              Ik gebruik ook enkel het abo voor fotografie is dus LR classic en fotoshop enkel de creatieve cloud op mijn iMac...
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X