Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom Intuos3 A5 USB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wacom Intuos3 A5 USB

    Beste Wacom kenners

    Hoe werkt dit?
    Als ik nu op een A4 foto werk, wordt (op tablet) 1cm, dan 2cm op het scherm?
    Een A5 Tablet formaat, in combinatie met een 19” scherm, gaat dat wel?

    Dan is er nog keus tussen deze twee A5’s?
    Intuos3 A5 USB
    Intuos3 A5 wide

    Welke kiezen?

    Groetjes
    Vero
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

  • #2
    Re: Wacom Intuos3 A5 USB

    eerst bepalen waarom je de tablet gaat gebruiken. Heb je ze echt nodig?

    zoja..

    Dan moet je gewoon zien hoe je zelf het best werkt. In principe kan je de tablet instelle ndat ze je scherm inneemt en zelfs als muis functioneert...

    Dus rechtsboven op uw tablet is ook rechtsboven op uw scherm.
    poof

    Comment


    • #3
      Re: Wacom Intuos3 A5 USB

      Veronique,

      Ik ben geen WAcom kenner maar:

      Als je een widescreen hebt, kan je best de WACOM A5 wide kopen. Een WAcom tablet heeft 2 modussen. In de mouse-modus werkt de pen zoals een gewone muis. Je kan de gevoeligheid instellen, en adh daarvan, zal de cursor, sneller of trager bewegen. In de pen modus, stelt het tablet het scherm voor.

      Het heeft niets te maken met het formaat van de foto, enkel het formaat van het scherm. Als je scherm dubbel zo groot is dan je tablet zal 1cm op het tablet idd 2cm op het scherm. Ik kan de verhoudingen nu niet direct uitrekenen. Rechtsboven op het tablet, is rechtsboven op het scherm. Linksonder op het tablet is linksonder op het scherm. Hoe kleiner het tablet, hoe meer je bewegingen uitvergroot zullen worden. Hoe groter het tablet, hoe preciezer de bewerkingen je zal kunnen maken. Ik werk met een Wacom A5 Wide en kan mij prima vinden in dat formaat

      greetz,
      www.fotopie.be
      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

      Comment


      • #4
        Re: Wacom Intuos3 A5 USB

        Alvast bedankt voor de reacties

        Ik werk ganse dagen op een Cintiq tablet!

        Voor thuis wil ik me nu een Tabletje voor PS bewerkingen met de pen, als muis heb ik trouwens een trackball die heel precies werkt, met die extra muis ben ik eigenlijk niets!

        Ik heb een gewone 19" LCD, dus hoef ik geen wide te nemen, als ik het goed begrijp?
        De wide heeft geen muis in zijn pakket en dat trok mij dan ook aan, de prijs minder.
        Waarom geen A4, maar wel een A5, gewoon plaatsgebrek op mijn chaos bureau.

        Groetjes
        Vero

        P's als ik de tablet schuin leg, blijft boven toch boven, he
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

        Comment


        • #5
          Re: Wacom Intuos3 A5 USB

          Zelfs als je uw wacom volledig onderste boven legt, blijft 'boven' nog altijd 'boven' (ik heb het voor alle zekerheid eerst even uitgetest ).

          Wacom, muis, trackball,....ik gebruik ze hier alle 3 naast elkaar en door elkaar.
          Als ik er morgen maar één van de drie mag overhouden, kies ik voor de laser-muis. Als je met die 'klikt', dan 'klikt' ie. Met die f++king wacom is het altijd afwachten, soms moet ik 3 tot 4 maal toe klikken alvoor hij écht klikt(misschien heb ik een 'maandagochtendmodel').

          Akkoord, met de pen kan je sommige dingen vlotter doen dan met trackball of muis. Probeer maar eens een vloeiende gecontroleerde lijn te tekenen met de trackball. Met de muis lukt mij dit soms nog, maar de wacom is hier uiteraard ideaal voor.

          Mijn tablet is een A5 tablet, met 2 schermen naast elkaar opgesteld. En ik gebruik er niet eens de volledige opp. van, zo'n goeie 14 cm voor beide schermen. Wat eigenlijk betekent dat ik effectief werk op zo'n 7 cm breedte voor 1 scherm. Maar dit is allemaal instelbaar, want bij de instellingen kies je gewoon de opp waarop je wilt werken op het tablet. 1 scherm of 2 schermen, maakt niet uit.

          Mijn ideale opstelling blijft nog altijd: laser-muis boven op het wacomtablet (de ideale muismat). En als ik dan echt de wacompen nodig heb, schuif ik de muis even aan de kant, en ga gewoon verder met de pen, ew weer andersom...maar altijd gooi ik ze weg, die verrekte pen.

          Maar laat u vooral niet ontmoedigen door mijn ervaringen met de wacompen. Velen zijn er uiterst tevreden over.

          Eén ding wil ik nog kwijt, betreffende het formaat:

          Zelf vind ik het gemakkelijker om op een klein formaat te werken (zoals a5 of zelfs kleiner), maar hoe groter je werkt, a3 bv., hoe minder kans je maakt op rsi. Juist doordat je verplicht bent om grotere bewegingen te maken, en meer spieren in beweging houdt.

          Ik denk niet dat je preciezer zal werken op een a3 dan op een a5 tablet. En alhoewel het theoretisch misschien kan kloppen, toch zal je het in de praktijk niet merken. Misschien dat DTP-ers er baat bij hebben, kan zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Wacom Intuos3 A5 USB

            @maniac

            Is uw A5 een Intuos3 A5, of een wacom van Aldi!

            Daar zit een immens vershil in.

            De Intuos3 A5 zou juist héél precies zijn?? (heb ik van horen zeggen)
            Mijn Cintiq is super nauwkeurig, hoor.

            Verder heb ik al een Logi laser-muis en een Logi laser-trackball
            Idd. vloeiende lijnen trekken is een merde met die dingen.

            Vreemd dat ze die tabletten niet zonder muis verkopen?

            Groetjes
            Vero
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment


            • #7
              Re: Wacom Intuos3 A5 USB

              Dit schrikt me wel af

              Groetjes
              Vero ...gaat dormir zzzzzZZZZzzzzz....
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

              Comment


              • #8
                Re: Wacom Intuos3 A5 USB

                Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                Mijn ideale opstelling blijft nog altijd: laser-muis boven op het wacomtablet (de ideale muismat).
                Ik heb een Logitech laser mouse (G3) met teflon voetjes en een Gamer mousemat. Niet dat ik een gamer ben, maar dat is echt een aanrader. Uiteindelijk heb ik voor de muis iets van een 50€ betaald, en voor de mat met voetjes 30€. Dat lijkt veel voor een domme muismat, maar na één keer bij iemand geprobeerd te hebben, heb ik mij onmiddelijk zelf één gekocht. De combinatie wert super vlot! En de G3 heeft dan ook nog een knopje waarmee je met één klik de gevoeligheid kan aanpassen, handig

                Mijn ervaring: een Wacom is heel handig, maar er gaat inderdaad niets boven een goede muis.

                Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                Als ik er morgen maar één van de drie mag overhouden, kies ik voor de laser-muis. Als je met die 'klikt', dan 'klikt' ie. Met die f++king wacom is het altijd afwachten, soms moet ik 3 tot 4 maal toe klikken alvoor hij écht klikt(misschien heb ik een 'maandagochtendmodel').
                Ik heb een Intuos3 A5 Wide en heb hier voorlopig nog geen problemen mee gehad. Je kan de gevoeligheid ook instellen, en dat is even zoeken. éénmaal gevonden, klikt hij bij mij wanneer hij moet klikken.

                Heb enkel een klein probleem gehad met mijn scroll (ging als een zot op en neer). Dat was blijkbaar niet uitzonderlijk, want op het WAcom forum hadden er andere gebruikers hetzelfde probleem. Met een kleine instelling wat het probleem verholpen, dus verder geen enkele negatieve ervaringen.

                greetz,
                www.fotopie.be
                Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                Comment


                • #9
                  Re: Wacom Intuos3 A5 USB

                  Ik snap wel niet goed waarom je dit vraagt als je hele dagen op een cintiq werkt... je kan dit niet echt vergelijken.. maar moest ik zomaar het geld hebben had ik ook wel een cintiq gekocht ;-)

                  het principe is nochtans hetzelfde..

                  maar de intuos tabletten zijn zeker goed genoeg voor proffesioneel werk. Maar het zijn natuurlijk niet de cintiq's...
                  poof

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wacom Intuos3 A5 USB

                    Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                    Ik snap wel niet goed waarom je dit vraagt als je hele dagen op een cintiq werkt... je kan dit niet echt vergelijken.. maar moest ik zomaar het geld hebben had ik ook wel een cintiq gekocht ;-)

                    het principe is nochtans hetzelfde..

                    maar de intuos tabletten zijn zeker goed genoeg voor proffesioneel werk. Maar het zijn natuurlijk niet de cintiq's...
                    De cintiq staat op de firma en thuis!
                    voor hier (huis2) wil ik een klein, maar degelijk tabletje.

                    Bedankt voor de reacties en dit aan iedereen.

                    vero
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                    Comment

                    Working...
                    X