Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Dx0 Optics

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over Dx0 Optics

    Ik heb net aan het spelen geweest met dx0 Optics op het eerste gezicht ziet er alles hier netjes uit.
    Maar ik heb altijd gewerkt met LR en ik vraag me nu af hoe ik in Dx0 bv zoals in LR bv een hoofd kan selecteren en dat heeft bv het contrast wat aanpassen of de helderheid lichter of donker maken?
    Dus dat is mijn vraag eigenlijk hoe je in Dx0 iets manueels kan selecteren want het is precies of heel de foto kan je alleen maar aanpassen maar niet een gedeelte van die foto?
    Alvast Bedankt

    Dave

  • #2
    Re: Vraagje over Dx0 Optics

    Totnogtoe (v.11.4.3) zijn lokale correcties nog niet mogelijk, al wordt daar al lang om gevraagd. De nieuwste versie zou binnenkort verschijnen; benieuwd of daar lokale correcties mogelijk zijn? V.11 beschikt wel over een graduated filter en miniature effect, maar da's al.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over Dx0 Optics

      DXO brengt inderdaad binnenkort de nieuwe versie uit. Gaat trouwens DXO Photolab heten, met selectieve aanpassingen (toch in de beta).
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over Dx0 Optics

        De basisversie V11 is nu gratis (maar niet te upgraden).
        Heb ook eens geprobeerd, en ik kan me voorstellen dat je er in extreme gevallen meer mee uit je raws haalt.
        Maar daar heb je dan weer de Eliteversie voor nodig, € 190.

        Lightroom biedt globaal gezien m.i. toch veel meer mogelijkheden.

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over Dx0 Optics

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          De basisversie V11 is nu gratis (maar niet te upgraden).
          Heb ook eens geprobeerd, en ik kan me voorstellen dat je er in extreme gevallen meer mee uit je raws haalt.
          Maar daar heb je dan weer de Eliteversie voor nodig, € 190.

          Lightroom biedt globaal gezien m.i. toch veel meer mogelijkheden.
          Herkent LR ook het fototoestel en gebruikte lens en voert LR dan direct een correctie door?
          Ik sta hier op het punt, na heel lang twijfelen, om Affinity te kopen.
          Alleen zit ik met de vraag of je daar wel Raya Pro kunt integreren.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over Dx0 Optics

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Herkent LR ook het fototoestel en gebruikte lens en voert LR dan direct een correctie door?
            Ik sta hier op het punt, na heel lang twijfelen, om Affinity te kopen.
            Alleen zit ik met de vraag of je daar wel Raya Pro kunt integreren.
            Als je dat zo instelt, dan doet LR dat inderdaad. Ik heb een preset gemaakt die dat voor me doet, en dat werkt perfect.

            Affinity : juist deze avond een enthousiasteling erover bezig gehoord. Lijkt me kwa processorkracht net iets veeleisender dan PS, al gebruikte die gast wel een samengestelde pano foto. Maar toch.
            Zit wat anders in elkaar dan PS, maar kon niet echt definiteief beslissen of ik er op dezelfde manier mee zou kunnen werken als PS. (vf retoucheren was daar altijd op een "volle" laag).

            Uiteraard mis je wel het enorm grote voordeel van LR : de trefwoorden, de database, de (slimme) verzamelingen.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over Dx0 Optics

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              DXO brengt inderdaad binnenkort de nieuwe versie uit. Gaat trouwens DXO Photolab heten, met selectieve aanpassingen (toch in de beta).
              Is al te koop voor € 129 en in lancering voor € 99 momenteel.
              De U techniek van NIK zit erin verwerkt.
              Ik heb de 30 dagen proefperiode geïnstalleerd en goed bevonden.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over Dx0 Optics

                Mijn bevindingen met DxO Photolab werkt bij mij erg belabberd.
                Sommige schuivertjes werken niet en de kleuren veranderen bij gebruik van curven.
                Ik blijf gewoon bij wat ik heb en als NIK het niet meer doet dan koop ik Rayo Pro 2.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X