Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje???

    Ik zit met een vraagje. Als ik foto's neem met mijn D90 dan zijn die altijd op de grootste en hoogste kwaliteit in jpeg genomen...nu is het volgende,mijn vriendin maakt dikwijls collage's van onze foto's en dit met een programma van HP...met zo van die speciale achtergronden enz... Maar dan is de foto altijd verkleind en daardoor verliest hij enorm aan scherpte en kwaliteit...heeft er iemand een idee hoe ik dit aanpak?

    Groet Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Vraagje???

    Je laat op miraculeuze wijze pixels verdwijnen. In die verdwenen pixels zat nogal wat informatie voor wat betreft detaillering, het is dus logisch dat de kwaliteit van de foto achteruit hobbelt.
    Je wint al veel aan kwaliteit als je die verkleinde foto's op dezelfde afstand bekijkt als de originelen.
    Zelf gebruik ik voor het verkleinen van foto's de in diverse programma's ingebouwde bicubische methode, anderen op vele fora maken dankbaar gebruik van het gratis programma BDSizer.
    Even goegelen dus en proberen.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje???

      Andere oplossing is een degelijk collage programma gebruiken
      Stel voor dat je eens naar Lumapix fotofusion googeld en daar de
      test versie eens van probeert en kijken of er dan nog foto's verslechteren.
      Gebruik dit programa reeds een tijdje en je zal merken dat het idiaal is om zoiets te maken.

      Hier link voor U gegoogeld
      Lumapix Fotofusion

      Comment

      Working...
      X