Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vormen in Photoshop CC 2020?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vormen in Photoshop CC 2020?

    In Photoshop CS6 kon je zowat van alles kiezen qua vormen, zoals pijlen om iets aan te duiden op de foto.
    NU heb je vier onnozele keuzen in CC, zijn de vormen uit CS6 dan verdwenen?
    Ik vind ze in ieder geval niet, wie kan mij helpen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

    Volgens mij zijn ze er nog wel maar worden ze niet bij default geladen, dat moet je dus zelf doen.

    Comment


    • #3
      Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

      Klik rechtsboven op het vergrootglas en vraag dan naar "pijl"of "vormen".
      Je kan er ook komen via Help of F1.
      Als je de line tool (waarschijnlijk lijn gereedschap in het Nederlands) selecteert, dan kan je door bovenaan in de eigenschappenbalk op het wieltje te drukken instellen dat er aan het begin of einde een pijlpunt moet komen.
      Zie je de line tool niet tussen je icoontjes staan, ga dan via "edit" naar "toolbar" en daar kan je kiezen welke icoontjes je zichtbaar wilt hebben.
      Je zal zien dat er nog veel vormen beschikbaar zijn, tot bloemen, boten en meer.
      Blijkbaar ook te activeren met de letter U.
      Luc
      Last edited by LucFT; 8 september 2020, 15:00.

      Comment


      • #4
        Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

        Er staat dat je andere vormen kunt importeren maar van waar?
        In CS6 was dat perfect, waarom hebben ze dat eigenlijk verwijderd in CC?
        Ik kan daarniet bij, lijkt me een vergetelheid van Adobe.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

          2500 shapes gratis te downloaden:
          MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.


          Uitleg in video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=VPt0fcqt_ws
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

            En de oude zijn er ook nog. Dit filmpje maakt duidelijk hoe er terug aan geraakt:
            https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Vormen in Photoshop CC 2020?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              2500 shapes gratis te downloaden:
              MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.


              Uitleg in video tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=VPt0fcqt_ws
              Als we Les niet hadden hé............................ daar had ik gestaan met de billen bloot.

              Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
              En de oude zijn er ook nog. Dit filmpje maakt duidelijk hoe er terug aan geraakt:
              https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
              Luc
              Naamgenoot, ook hartstikke bedankt voor dat YT filmpje.

              Dus beide bedankt voor de tips.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X