Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

View NX2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • View NX2

    heb view nx2 geinstalleerd op men mac gisteren.
    is dat normaal dat die trager RAW verwerkt-bewerkt , tegenover bv aperture 3 ?
    heb het geinstallleerd , omdat de D7000 nog te nieuw is en ik met aperture 3 nog geen RAW kan bewerken afkomstig van men nieuw toestel.

    Raw afkomstig van men D3000 gaat met aperture 3 snel.

    heb een i7 iMac met 8 Gb ram , dus daar zou het niet door mogen komen.
    is nikon's view NX 2 gewoon een traag programma ?
    2 body's en wat lenzen ..

    older and wiser ... my arse

  • #2
    Re: View NX2

    Bedoel je Capture NX2 niet , dat is trager maar wel het beste der beste voor de NEFs van Nikon

    Als je het gratis programma van Nikon bedoeld " VieuwNX " ? dat ervaar ik niet als traag

    mvg

    Rudy

    Comment


    • #3
      Re: View NX2

      Nikon view is niet traag hier op een macbook pro 4gig, maar NX2 is wel wat aan de trage kant
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: View NX2

        bedoel dus zoals ik boven staan heb : View NX2 van nikon. dat program dat bij in de doos van de D7000 steekt . is hier tegenover aperture 3 zeer traag. omzetten van raw naar jpg bv duurt gewoon enkele seconden ( 10 tal ) .
        of zou dat nu komen omdat men foto's in RAW soms tot 27 mb groot zijn , en dus veel meer informatie bevatten tegenover de RAW foto's van men D3000 ?
        ik kan hier zien wat dit programma "verbruikt van geheugen en van de processor ".
        heb dus nog cpu vermogen en geheugen te over . toch werkt het traag om bv de witbalans met grijspunt te veranderen, duurt zeker 10 sec eer het beeld veranderd naar de nieuwe gegevens . raar......


        als ik met aperture3 Raw bewerk, dan gebeuren de aanpassingen vliegensvlug , 1-2 sec.
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • #5
          Re: View NX2

          Vergelijk eens met de RAWs van dezelfde kodak.

          Die van de D7000 zijn dus een pak groter he..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: View NX2

            die van de D3000 in RAW gaan iets sneller, maar toch ....
            ben gewend met aperture en iPhoto te werken, en daar gaat het duidelijk sneller vooruit. de update van die programma's zal wel niet lang meer duren .... hoop ik .
            2 body's en wat lenzen ..

            older and wiser ... my arse

            Comment


            • #7
              Re: View NX2

              ViewNX is geschikt als viewer
              voor bewerking gebruik je beter Capture NX
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment

              Working...
              X