Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwerking huwelijksreportage.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Verwerking huwelijksreportage.

    Ja Mannekes!

    Ik vind dat iedereen in zijn eigen bord moet kijken!

    Hoe gefrustreerd sommigen hier rondlopen omdat er zogezegd broodroof gepleegd wordt...
    Het is een hobby hé mensen en als het je beroep is moet je maar zien dat je goed genoeg bent om het als beroep te kunnen blijven doen. Als jij pro bruids en communiefotograaf bent en je voelt je bedreigd door het werk van amateurs dan zou ik als ik jou was eens naar de site van de VDAB gaan op zoek naar ander werk. Dan ben je niet goed genoeg (meer). Vroeger toen fotografie nog moeilijker bereikbaar was voor de massa lag de verhouding anders. Nu moet je helaas genoegen nemen met de hedendaagse evolutie.

    De zin die voorbijkwam van 'bezint eer ge begint' is inderdaad van toepassing, heb je een 350D met een kitlensje dan moet je bezinnen en meteen beseffen dat het niet gaat.
    Heb je materiaal en kennis om de mensen gelukkig te maken, heb je een backupcamera? dan kan je zoiets wel proberen MET goeie afspraken.
    de TS heeft dit mijns inziens allemaal wel gedaan en doet het zelfs gratis, chapeau!

    Voor de rest ook nog eens melden dat ik het stoef, bluf en al die dikkenekkerij, rivaliteit bij bepaalde fotografen echt om te kotsen vind. BAH.
    Jij tevreden? persoon voor wie je het doet tevreden?
    de kous is af en al de rest moet zicht daar geen hol mee bemoeien.


    voor de TS:
    meeste is inderdaad al gezegd geweest, lightroom en dergelijke en zorg voor een gekalibreerd scherm zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
    en nog eens chapeau dat je dat gratis doet! Jouw cadeau is meer waard dan die bongobon van een of andere tante Julia van €40.

    Comment


    • #47
      Re: Verwerking huwelijksreportage.

      Gelukkig ben ik niet de enige die een afkeer heeft van mensen die wel op een topic reageren maar niets zinnigs weten te vertellen (totaal naast de kwestie reageren). Wat het woord huwelijk of communie allemaal niet teweegbrengt bij iemand!!!
      De foto's ondertussen met het koppel al doorgenomen en zij zijn in de wolken (ik vind ook dat er enkele pareltjes tussen zitten). Als er een nakomelingske is, moet ik van hen absoluut terugkomen. Ik ben blij dat ik uit deze ervaring heel wat heb bijgeleerd.
      Voor mij is dit nu afgesloten en ga ik mijn tijd en energie verder steken in de verwerking van de foto's.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #48
        Re: Verwerking huwelijksreportage.

        Ik hoop dat je ondertussen toch al een beetje verder bent met je foto's.
        Last edited by KenG; 20 september 2009, 22:22.
        D300, glas en flitsers

        Comment


        • #49
          Re: Verwerking huwelijksreportage.

          Gewist ...
          Last edited by Fotofolio; 21 september 2009, 07:17.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #50
            Re: Verwerking huwelijksreportage.

            BROODROOF........BROODROOF.?....???

            En al diegene die gaan vloeren, behangen, schilderen, metselen, tuinonderhoud, babysitten, koken, ..... en ik kan hier eindeloos blijven doorgaan.

            Is dit dan ook broodroof????????

            Waarom vragen de mensen die gaan trouwen aan een amateur om hun foto's te maken? Vraag de prijzen maar eens bij een profesionele fotograaf en ge weet het direkt.
            Maar als een amateur 50 of 100 € vraagt voor een ganse dag met zijn materiaal rond te sleuren en de stres die hier mee gepaard gaat..... Dan is dat een Dief

            Comment


            • #51
              Re: Verwerking huwelijksreportage.

              Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
              BROODROOF........BROODROOF.?....???

              En al diegene die gaan vloeren, behangen, schilderen, metselen, tuinonderhoud, babysitten, koken, ..... en ik kan hier eindeloos blijven doorgaan.

              Is dit dan ook broodroof????????
              Nee zoiets noemt zwartwerk.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #52
                Re: Verwerking huwelijksreportage.

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Nee zoiets noemt zwartwerk.


                Even kaan kijken op het forum van belgische hobbyschilders, -plamuurders en -behangers.

                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #53
                  Re: Verwerking huwelijksreportage.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Nee zoiets noemt zwartwerk.
                  Voor vrienden niet.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Verwerking huwelijksreportage.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    Voor vrienden niet.
                    ... laat maar zitten - mijn reactie was ludiek bedoeld
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Verwerking huwelijksreportage.

                      Ik ga akkoord met alles wat hier al gezegd is over de bewerking ivm lightroom en photoshop. Dus daar ga ik hier niet meer op ingaan.

                      Ikzelf maak eerst een CD met de foto's voor het koppel waaruit zij dan een aantal kiezen. Zo moet je niet alle foto's bewerken tenzij ze ze allemaal willen laten afdrukken natuurlijk.

                      Ik vraag hun ook waar hun verlangens liggen ivm hun foto's en daarmee bedoel ik de kleuren en effecten. Er zijn mens die graag zwart-wit of sepia zien maar er zijn er die dat absoluut niet graag zien.
                      Vraag welke foto's hun absolute favorieten zijn en laat die in een meer bladvullende grootte afdrukken.
                      Zijn het voorstanders van sober of houden ze wel van tierlantijntjes (bv kadertjes rond een foto, speciale effecten bij een foto, ...). Als je een boek hebt van photoshop kan je best al wel eens het één en het ander proberen op een paar foto's en aan de mensen laten zien om te zien wat ze er van denken.

                      En vooral, wat je ook doet, overdrijf niet met je effecten of speciallekes. Less is more!

                      Veel succes met je foto's

                      Comment


                      • #56
                        Re: Verwerking huwelijksreportage.

                        hehe, *less is more..* hoe je t bekijkt.

                        ik ben nog nooit aan zo'n dure prof gaan vragen hoeveel foto's je krijgt voor een reportage van 2500 euro. Maar ik heb het vermoeden dat je er een héél pak minder fotos krijgt dan als je naar een goedkope amateur neigt te gaan.
                        De kwaliteit zal wel beter zijn -hopelijk - zodat men dan meer kwaliteit ipv quantiteit krijgt, en beide kunnen wrs een verschillende doelgroep bekoren.
                        (ik weet dat ik eigelijk op zeer glad ijs spurt op dit moment .. en mijn bovenstaande uitspraak is dus ook enkel bedoeld voor entertainment en het is niet mijn bedoeling een standpunt in de discussie in te nemen en/of te refereren naar levende (of reeds overleden) personen, objecten of dieren)
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                        Comment


                        • #57
                          Re: Verwerking huwelijksreportage.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          ... laat maar zitten - mijn reactie was ludiek bedoeld
                          verdorie, nu trap ik er zelf in Ik ben normaal zelf iemand die 'online' het ludieke en sarcasme naar voor brengt net omdat het zo moeilijk te vatten is. ;-)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Verwerking huwelijksreportage.

                            Op vraag van een vriend heb ik onlangs een fotoreportage gemaakt op een feestje naar aanleiding van ... zijn scheiding. (echt, hoor, gene zever !)
                            Ik heb daar geen geld voor gekregen, maar de drank was heel de nacht gratis* ... kan ik nu problemen krijgen met de fiscus ?

                            groeten,



                            * je kan dat goed zien aan de kwaliteit van de foto's.
                            Gurdy

                            Comment


                            • #59
                              Re: Verwerking huwelijksreportage.

                              Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                              Op vraag van een vriend heb ik onlangs een fotoreportage gemaakt op een feestje naar aanleiding van ... zijn scheiding. (echt, hoor, gene zever !)
                              Ik heb daar geen geld voor gekregen, maar de drank was heel de nacht gratis* ... kan ik nu problemen krijgen met de fiscus ?

                              groeten,



                              * je kan dat goed zien aan de kwaliteit van de foto's.


                              wel als ge op de terugrit moet blazen

                              Comment


                              • #60
                                Re: Verwerking huwelijksreportage.

                                Ik verdien mijn "brood" met trouwerijen. Op zich maakt het niet uit wie er de trouwerij fotografeert/filmt... een dure pro, goedkope student of oom bob. Maar ik vind wel dat degene die dit op zich neemt moet weten waar hij/zij "ja" tegen zegt. In mijn beleving gaat het om een behoorlijke verantwoordelijkheid. Je krijgt geen tweede kans om het goed te doen. Dit vraagt naast de nodige investeringen (apparatuur / know-how) ook om een uitstekende beheersing van fotografische technieken en werken met licht. Als je hier nog teveel over moet nadenken op de trouwerij zelf, dan gaat het fout omdat je dan het omgevingsbewustzijn verliest. Maar ook een goede voorbereiding is belangrijk, zodat je weet wanneer wat gaat gebeuren.

                                Gisteren fotografeerde ik een trouwerij waarbij ik te maken had met een onervaren videograaf. Hij had zich niet goed voorbereid en was teveel bezig met de beheersing van de techniek.

                                Hij was zijn boel aan het opbouwen in de zaal toen ik hem vertelde dat het bruidspaar aan kwam rijden in een verlengde hummer... en dat het heel belangrijk was dat hij dit zou filmen Als "dank" ging hij tijdens het tekenen van de trouwakte zo dicht met zijn camera bij het hoofd van de bruidegom, dat zijn camera in veel van mijn foto's het hoofdonderwerp is geworden Tijdens het aansnijden van de taart filmde hij de andere kant op ??? Ook hoorde ik later dat zijn batterij leeg was toen hij werd geacht een emotioneel optreden (van een familielid van de bruid) te filmen

                                En deze jongen presenteerde zich als "pro"

                                Het is niet voor niets dat het wat kost om een trouwerij professioneel te laten verslaan. In mijn beleving betaal je als bruidspaar voor de "zekerheid" dat een pro altijd goede foto's/films aflevert. Onder alle omstandigheden... Constante kwaliteit dus.
                                Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                                Comment

                                Working...
                                X