Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging Proshow Producer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging Proshow Producer

    Zoals jullie misschien wel weten legt Photodex, maker van Proshow Gold en Producer de boeken neer. Vanaf 31 januari kan je hun software niet meer downloaden op hun website. Gebruiken gaat nog voor altijd, tenzij je je licentie kwijtspeelt en de software niet meer hebt.
    Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor een vervanger. Photodex stelt photopia voor als vervanger, maar ik heb een probleem met hun subscriptie model, 100 dollar/jaar vind ik toch wat veel voor iets wat ik zeker niet wekelijks gebruik. Momenteel ben ik PTE AV studio 10 aan het uittesten, het lijkt me wel wat, maar ik moet er nog wat mee spelen.
    Welke programma's gebruiken jullie om slideshows te maken?

    Erik

  • #2
    Re: Vervanging Proshow Producer

    Proshow was de naam die ik vroeger deze week zocht (om iemand anders te helpen) en niet vond. Maar Proshow gaat er dus uit. Jammer want dat was zowat de standaard, niet? Wel enkel voor PC/Windows, dacht ik.
    In dat verband ben ik zelfs op deze pagina's een paar keren 'Pinnacle' tegengekomen. Zou dat wat kunnen zijn? Of bestaat dat misschien ook al niet meer?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging Proshow Producer

      Het is nog te downloaden hier maar ik weet niet wat de licentie betreft:
      http://www.photodex.com/proshow/producer

      Ik heb dat gevonden dat goedkoper lijkt, maar ik weet niet of te vergelijken is met Proshow:
      PhotoStage

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging Proshow Producer

        [QUOTE=GTrotter;4759301]Het is nog te downloaden hier maar ik weet niet wat de licentie betreft:
        http://www.photodex.com/proshow/producer

        GTrotter, het is nog te downloaden tot 31 januari en ook te kopen, denk ik, na die datum is het enkel te gebruiken met een bestaande licentie

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging Proshow Producer

          Wat is er mis met het bewaren van de software en licentie op je harde schijf?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging Proshow Producer

            Ik denk dat de licentie is voor altijd. Er bestond een abonnement (nu niet meer) maar voor bijkomende zaken (updates, ondersteuning enz.). De software kan je altijd gebruiken met de huidige licentie. Maar als een probleem voorkomt, heb je geen ondersteuning meer.

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging Proshow Producer

              Inderdaad GTrotter, dat klopt helemaal

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging Proshow Producer

                hallo, kan iemand mij informeren omtrent probleem Proshow Producer-enkele jaren terug licentie aangekocht - enkele weken terug worden alle slides van mijn gemaakte projecten
                (uren werk ingestoken) overschreven met missing file - kan zelfs geen nieuwe show meer aanmaken. Volgens ik verneem heeft Photopia de activiteiten van Photodex overgenomen.
                Is dit mogelijk dat zij dit programma saboteren om desnoods hun programma aan te schaffen (dit tegen een maandelijkse huurprijs) en is daar desnoods tegen in te gaan.
                Dank bij voorbaat voor eventuele raad.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging Proshow Producer

                  Missing file wilt zeggen dat Proshow jouw files niet meer vindt. Wanneer je handmatig één van je files kan terugvinden op je harde schijf zal Proshow de andere files terugplaatsen, als ze ook in die folder staan. Proshow werkt nog steeds perfect, alleen is hun music niet meer geldig. Photopia (Nederlanders) hebben de engine van Proshow overgekocht, inclusief de specifieke proshowformaten en werken daar verder op. Dus saboteren van de oude proshow kunnen ze niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging Proshow Producer

                    Het wordt aangeraden de noodzakelijk bestanden (foto’s) samen in een specifieke map te steken. Proshow heeft altijd de originele foto’s nodig om te bewerken.

                    Comment

                    Working...
                    X