Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervagen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervagen

    Hoe kan ik van deze foto de hond het best selecteren om daarna de rest een beetje te vervagen. Met de lasso slaag ik er niet in precies te selecteren.
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Probeer het groen eens te selecteren met deze tool.
    Dan ben je op de helft

    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

    Comment


    • #3
      Je kan dit in PS ook doen door middel van extraheren
      - open foto
      - Selecteer toverstaf en bepaal de tolerantie op een waarde zodat er niet te veel in een keer geselecteerd kan worden.
      - Klik op de hond om de selectie te beginnen.
      - Om de selectie uit te breiden "shift" toest ingedrukt houden en verder selecteren tot er voldoende van het beestje geselecteerd is.
      - In de snelmaskermodus (edit in quick mask mode) zie dan een halfdoorzichtige rode kleur, deze maskeert alles wat niet geselecteerd is.
      - Nu dien je de selectie te verfijnen door gebruik te maken van het penseel. Door met wit te schilderen selecteer je meer, door met zwart te schilderen selecteer je minder.
      - Vergeet niet regelmatig om te schakelen van snelmasker naar standaardmodus, en terug. Dit tot de hond helemaal goed is geselecteerd.
      - Nu kan je de selectie omkeren zodat alles behalve de hond is geselecteerd. Selectie, dan reverse.
      - Een laatste bewerking kan je dan doen met de blur tool, let er wel op dat je dit maar doet vanaf het punt waar de hond zit en zo omhoog. Het heeft geen zin om het gras vóór de hond wazig te maken.

      Zo, dit is één methode waarschijnlijk zijn er nog 100 andere

      groetjes
      Rudy
      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

      Comment


      • #4
        Mischien is het dit wat je wil

        gewoon in adobe photoshop met magnetisch lasso en daarna selectie omkeren en dan de filter gaussiaans vervagen
        suk6
        Nikon 5700 en Oly 730C
        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lucske
          Mischien is het dit wat je wil
          volgens mij bedoelt hij inderdaad iets in die aard, maar hij zit met het probleem van de selectie met de hond, hetgeen bij u ook niet zo goed gelukt is te zien aan de overgang tussen hond en gras.
          En zo'n blur voor de hond lijkt me onrealistisch.

          Comment


          • #6
            't Is rap gedaan, maar is zoiets wat je bedoeld ?

            Comment


            • #7
              arcturus, dat was dus de bedoeling.Woordje uitleg over de manier waarop mischien? (hier valt altijd wat te leren) Bedankt
              D7000 + 28 tot 400mm

              Comment


              • #8
                Luc,

                Eerst even zeggen dat dit op een tiental minuten is gedaan en dat het dus een pak beter kan.

                In deze foto zitten 4 'dieptelagen': de voorgrond, het deel met de hond, de bomen erachter en alles achter de bomen.

                Ik heb de foto dus 3 keer gekopieerd zodat je 4 lagen krijgt.

                De onderste laag (hond) wordt niet bewerkt.
                De tweede (voorgrond): met gradient een selectie maken (van onderste van de foto tot de hond) en een Gaussian Blur op toe passen.
                Derde laag (bomen): Gaussian Blur van +/- 3
                Vierde laag (achtergrond) : Gaussian Blur van +/- 6

                Daarna alle lagen om beurten vanaf de vierde beginnen weggommen wat in die laag niet nodig is. Dit kan eigenlijk heel ruw en is enkel wat nauwkeuriger nodig aan de kop van de hond

                Ik hoop dat ge aan deze uitleg een beetje aan uit kunt en dat je er iets aan hebt

                Comment


                • #9
                  Knap acturus, en ik leer weeral wat bij op gebied van blur toepassen met verschillende lagen !

                  Comment


                  • #10
                    Arcturus
                    Denk dat het niet beter valt uit te leggen, de rest is aan mij om dit ook eens toe te passen en zo zijn we weer een stapje verder.
                    Bedabkt voor de uitleg
                    D7000 + 28 tot 400mm

                    Comment

                    Working...
                    X