Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verscherpen van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verscherpen van foto's

    Voor het verscherpen van een enkele foto maak ik gebruik van Photoshop Elements. Je kunt dan radius, amount en drempel instellen. Wanneer ik sportfoto's maak en die op het web wil plaatsen, is het uiteraard ondoenlijk om de grote aantallen foto's per stuk te verscherpen. Voorzover ik het kan nagaan is in Photoshop Elements geen mogelijkheid om "batch-verscherpen" (met de vrije keuze van radius, amount en drempel) toe te passen. Er is weliswaar een mogelijkheid om meerdere foto's tegelijk te verscherpen maar volgens mij is dit een of andere "standaardverscherping" waaraan niets valt in te stellen ten aanzien van radius, amount en drempel.

    Alternatieven voor batch-verscherpen zijn Canon DPP en Bordermaker. In DPP kan je alleen de "graad" van verscherping (0-10) aangeven; in Bordermaker geef je radius en amount aan, maar kan je geen drempel kiezen zoals wel het geval is in PE. Nu wilde ik jullie vragen of het volgens jullie veel uitmaakt voor het resultaat als je in plaats van PE gebruik maakt van de Canon DPP of Bordermaker. Gevoelsmatig denk ik dat PE op een geavanceerder manier met verscherpen omgaat, maar klopt dat idee wat jullie betreft?

    Alvast bedankt voor jullie reacties !
    Last edited by hapa; 16 januari 2008, 20:47.
Working...
X