Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkeersbord recht zetten, kan dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkeersbord recht zetten, kan dat?

    Ik had geen trap bij me maar ik zou graag een "recht" verkeersbord hebben. Kan iemand me wat tips geven voor PhotoShop? Eventueel bedankt hiervoor.

    www.jansfotos.nl
    Member of Han Fan Clan

  • #2
    Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

    Dit kun je doen , door in PS de "Measure Tool" te kiezen. Trek hiermee een rechte lijn aan de bovenkant van het verkeersbord. Als je dat gedaan hebt , ga je naar Image > Rotate Canvas > Arbitrary ...... Daarna nog een stukje croppen en voila , de klus is geklaard
    Last edited by Hanske; 11 september 2004, 18:53.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

      Is het meer zoiets dat ge gewild had



      Hewel....

      Voor het gemak, maximaliseer Uw foto, want ge gaat buiten de afbeelding werken.

      Met Ctrl A selecteert ge gans het gebied.
      Via Edit -> Free Transform
      De truuk is nu dat ge de CTRL toets ingedrukt houdt terwijl ge met de muis de bovenhoeken van Uw afbeelding versleept, lukt in alle richtingen, uiteraard moet ge de hoeken BUITEN het canvas wegslepen.

      Experimenteer maar wat....
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

      Comment


      • #4
        Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

        misschien kan dit plaatje ook nog een hulpmiddel zijn ?

        De blauwe hulplijnen trek je door met je cursor op het lineaal bovenaan of aan de rechterkant van je scherm te staan en dan te verslepen naar de gewenste plaats
        Om de hulplijnen weer te wissen klik je op "Weergave" en dan op "hulplijnen wissen"
        Succes !!

        Last edited by tati; 11 september 2004, 19:13.

        Comment


        • #5
          Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

          Oorspronkelijk geplaatst door tati
          misschien kan dit plaatje ook nog een hulpmiddel zijn ?

          De blauwe hulplijnen trek je door met je cursor op het lineaal bovenaan of aan de rechterkant van je scherm te staan en dan te verslepen naar de gewenste plaats
          Om de hulplijnen weer te wissen klik je op "Weergave" en dan op "hulplijnen wissen"
          Succes !!


          Dank je, ik ga er mee aan de slag en post hier mijn "werkstuk"....
          www.jansfotos.nl
          Member of Han Fan Clan

          Comment


          • #6
            Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

            Idereen bedankt voor uitleg en hulp, wordt morgen mijn dagfoto!



            Groet Jan !
            www.jansfotos.nl
            Member of Han Fan Clan

            Comment


            • #7
              Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

              Beste Medidoc,
              ik denk wel dat het bij dergelijke correcties de bedoeling is dat de verhoudingen toch min of meer gerespecteerd worden. Het witte vierkant met de P er in, moet dus vierkant blijven, wat hier niet het geval is. Dergelijke fouten dragen bij tot mijn bekende sceptische houding ten opzichte van perspectiefcorrecties.

              seppuku.

              Comment


              • #8
                Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                Perspectiefcorrectie met behoud van de verhoudingen is m.i. toch in veel gevallen mogelijk (foto moet wel ruim genoeg zijn).

                Meen dat de verhoudingen hier toch min of meer gerespecteerd werden.
                Seppuku, je hebt natuurlijk een punt, want dit is vooral met gebouwen indien niet correct (of onmogelijk) uitgevoerd geen verbetering.
                Je blijft dan een gevoel behouden dat een en ander niet klopt.
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                  Perspectiefcorrectie met behoud van de verhoudingen is m.i. toch in veel gevallen mogelijk (foto moet wel ruim genoeg zijn).

                  Meen dat de verhoudingen hier toch min of meer gerespecteerd werden.
                  Seppuku, je hebt natuurlijk een punt, want dit is vooral met gebouwen indien niet correct (of onmogelijk) uitgevoerd geen verbetering.
                  Je blijft dan een gevoel behouden dat een en ander niet klopt.
                  Tuurlijk wil ik de verhoudingen behouden, maar hoe pak ik dat dan aan ?

                  Groet, Jan !
                  www.jansfotos.nl
                  Member of Han Fan Clan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                    Beste Seppuku,

                    'k heb enkel geantwoord op de vraag van Layka hoe hij zijn bordje recht kon krijgen.....
                    Ik heb het in een zeven haasten ook eens voorgedaan om te tonen dat de omtrek recht kon gezet worden.
                    't was niet mijn bedoeling daar een meesterwerkse van de maken, dat laat ik aan Layka over.



                    't is overigens maar een koud kunstje om 't vierkant te krijgen, maar ja, dan zult ze wel een ander foutje ontdekken zeker....

                    Dirk
                    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                      Beste Seppuku,

                      'k heb enkel geantwoord op de vraag van Layka hoe hij zijn bordje recht kon krijgen.....
                      Ik heb het in een zeven haasten ook eens voorgedaan om te tonen dat de omtrek recht kon gezet worden.
                      't was niet mijn bedoeling daar een meesterwerkse van de maken, dat laat ik aan Layka over.



                      't is overigens maar een koud kunstje om 't vierkant te krijgen, maar ja, dan zult ze wel een ander foutje ontdekken zeker....

                      Dirk
                      Ik kan je alleen maar bijtreden. Heb dit ook reeds op dit forum getoond maar sommige mensen zijn zeer hardleers en herhaal daarom maar je citaat:

                      't is overigens maar een koud kunstje om 't vierkant te krijgen, maar ja, dan zult ze wel een ander foutje ontdekken zeker....

                      P.S. voor wie geďnteresserd is: bestudeer eens de regel van Scheimpflug.
                      Wat we nu met photoshop doen, deden we vroeger met onze vergroter en de inclinatie van onze "margeur" of afdrukraam

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                        Ik heb geprobeerd jullie aanwijzigingen op te volgen en opnieuw gemaakt. Is toch vandaag mijn dagfoto geworden zie, http://jansfotos.web-log.nl/

                        www.jansfotos.nl
                        Member of Han Fan Clan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                          Beste, Layka, nadat je de perspectiefcorrectie heb uitgevoerd zul je meestal merken dat je onderwerp breder geworden is. Sleep doormiddel van de handvaten, links of rechts, in het midden opnieuw naar de juiste verhouding. Indien nodig kan je dit ook boven of onder zo aanpakken.
                          Indien ik dit toepas op een foto waar ook personen opstaan let ik daar zeker op. Dit om te vermijden dat ik nadien van hen te horen krijg dat ze er te dik op lijken.
                          mvg,
                          Ludo V.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                            Beste, Layka, nadat je de perspectiefcorrectie heb uitgevoerd zul je meestal merken dat je onderwerp breder geworden is. Sleep doormiddel van de handvaten, links of rechts, in het midden opnieuw naar de juiste verhouding. Indien nodig kan je dit ook boven of onder zo aanpakken.
                            Indien ik dit toepas op een foto waar ook personen opstaan let ik daar zeker op. Dit om te vermijden dat ik nadien van hen te horen krijg dat ze er te dik op lijken.
                            Ik heb eerst, zie Tati, hulplijnen om de originele foto gezet, daarna ben ik binnen die lijnen gebleven. Is dit een goede oplossing ?

                            Groet, Jan.
                            www.jansfotos.nl
                            Member of Han Fan Clan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkeersbord recht zetten, kan dat?

                              Je kan als je de hulplijntjes plaatst ook gewoon de onderste kant naar binnen rekken en de bovenste naar buiten. dan hoef je achteraf niets meer te versmallen

                              Comment

                              Working...
                              X