Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van photoshop naar lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van photoshop naar lightroom

    ik heb me dit weekend een canon 6d mark ii aangeschaft. ik gebruik nog altijd de gekochte versie van lightroom (versie 6).
    toen ik mijn eerste foto's in lightroom wilde importeren lukte dit niet. lightroom 6 is niet compatibel met de raw bestanden van de canon 6d mark ii.
    In photoshop kan ik nog altijd mijn foto's openen.

    Is er geen mogelijkheid om mijn foto's te openen in photoshop en dan exporteren naar lightroom?

  • #2
    Re: van photoshop naar lightroom

    Hmmm... Dus die Photoshop is recenter dan je LR versie?

    Eenvoudigste lijkt me de RAW naar DNG convertor van Adobe te gebruiken, en dan de DNG's in LR te importeren.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: van photoshop naar lightroom

      opslaan op uw schijf, daarna vanuit lightroom openen

      Comment


      • #4
        Re: van photoshop naar lightroom

        Volgens deze tabel herkent LR 6.12 jouw bestanden. Ik heb zelf de allerlaatste versie (6.14) van de z.g. ‘Perpetual licence’, dus als jij een versie 6 hebt: updaten via de Adobe site. Ik neem aan dat die mogelijkheid nog bestaat?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: van photoshop naar lightroom

          Ben benieuwd of die mogelijkheid nog bestaat??
          Meen ergens gelezen te hebben dat ze je richting abonnement sturen.
          Dus:ben benieuwd.

          Comment


          • #6
            Re: van photoshop naar lightroom

            Ik heb het ook gehad na aanschaf van mijn nieuwe Sony. Als je niet meer kan updaten, dan werkt de RAW naar DNG converter van Adobe heel goed, zoals hierboven reeds aangegeven.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

            Comment

            Working...
            X