Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van lightroom naar afdruk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van lightroom naar afdruk

    Ik wil een foto-agenda laten afdrukken door photoways.com en daarbij gebruik maken van LR-bewerkte en niet LR-catalogus (dus onbewerkte) foto's.
    Ik gebruik de exportmodule van LR om te exporteren als jpeg naar een aparte folder, vooraleer alles naar de site te uploaden
    en mijn vragen zijn:
    - image setting:
    - resize to fit: - hoeveel pixels instellen voor langste zijde
    - resolutie? er staat nu 72 ppi
    - output sharpening: ik zet "matte paper" en "standard"
    Op de site van photoways zette ik mijn voorkeursinstellingen op "optimalisatie af".

    Dank voor tips.

  • #2
    Re: van lightroom naar afdruk

    Alles hangt ervan af hoe groot je de foto's wil laten afdrukken. Ik laat afdrukken bij Extrafilm en als het maar om 10x15 foto's gaat, laad ik kleinere bestanden op dan de vier 30x45 fotoprints die ik onlangs bestelde.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: van lightroom naar afdruk

      Ter verduidelijking: het gaat om een agenda 13 x 19 cm waarvan slechts cover en back dit formaat zullen zijn. De rest is half dat formaat dus 5,5 x 9,5 cm.

      Comment


      • #4
        Re: van lightroom naar afdruk

        Voor een foto van 5,5 x 9,5 cm heb je het volgende nodig:
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: van lightroom naar afdruk

          Dit scherm krijg ik niet doordat ik geen PS heb maar enkel in LR werk.
          Dus ik moet het doen met de keuzes die LR mij voorschotelt..en dan weet ik het even niet meer...

          Comment


          • #6
            Re: van lightroom naar afdruk

            Had eigenlijk alleen dat Photoshop CS5 venstertje gegeven om uit te leggen hoe groot je foto moet zijn.
            In Lightroom3 bij het export venster zal dat dan zoiets worden:


            (of veiligheidshalve iets groter dan 1122 pixels?)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: van lightroom naar afdruk

              Bedankt,
              ik twijfelde, veel kennissen zeggen me :"naar een fotocentrale stuur je toch gewoon je foto zonder ook maar iets (van settings) te wijzigen"..
              Groetjes.

              Comment


              • #8
                Re: van lightroom naar afdruk

                Je kunt uiteraard ALLE pixels doorsturen, maar waarom zou je, als je foto's van 9,5x5,5cm wil? Uploaden is sowieso trager dan downloaden, en als het om een pak foto's gaat, kan dit je veel tijd doen winnen (of verliezen, zo je alle pixels uploadt).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X