Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

    Hoi,

    al een tijdje gemerkt dat mijn beelden traag inladen in CS5, als ze uit ACR komen. Nochtans heb ik een zeer snelle I7 processor en 24 gig werkgeheugen in de machine steken. Harde schijven 50% en staan in Raid 0. Traag bedoel ik dat eens een beeld klaar in ACR, dit zeker één minuut duurt, alvorens het zichtbaar is in Photoshop CS5.

    Nochtans krijgt PS veel geheugen toebedeeld.

    Het probleem is nog erger als ik bijvoorbeeld enkele uren na mekaar met de computer heb gewerkt, ik moet dat een herstart uitvoeren, een refresh dus.

    Iemand een idee waar ik zou moeten beginnen zoeken?

    Alvast bedankt.

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

    Al eens in "Taakbeheer" gekeken welk programma erg veel 'vreet'?
    Mss, eens scannen (klik) op Malware, Trojans en andere beestjes.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Al eens in "Taakbeheer" gekeken welk programma erg veel 'vreet'?
      Mss, eens scannen (klik) op Malware, Trojans en andere beestjes.

      Hoi, heb alles gescand, geen probleem gevonden. Ook in Taakbeheer vind ik niks. Ik begin mijn videokaart gaan te verdenken ondertussen.

      M V G

      Eugène.
      BD1766BE

      Comment


      • #4
        Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
        Hoi, heb alles gescand, geen probleem gevonden. Ook in Taakbeheer vind ik niks. Ik begin mijn videokaart gaan te verdenken ondertussen.

        M V G

        Eugène.
        Heb ik ook voorgehad enkele jaren geleden, nieuwe snelle videokaart gestoken en het probleem was opgelost.
        Trouwens je kunt bij de instellingen in PS instellen of deze de GPU moet gebruiken of niet, als je deze optie uitschakelt zou het probleem ook kunnen opgelost zijn

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Heb ik ook voorgehad enkele jaren geleden, nieuwe snelle videokaart gestoken en het probleem was opgelost.
          Trouwens je kunt bij de instellingen in PS instellen of deze de GPU moet gebruiken of niet, als je deze optie uitschakelt zou het probleem ook kunnen opgelost zijn

          grts
          Sieg

          Hoi, ik rakel deze discussie even terug op, omdat ik nu weer een nieuwe ervaring heb. Door de warmte, gaat ook de temperatuur in mijn PC serieus de hoogte in, de CPU staat vaak op 80° en soms meer. Vooral, wanneer ik de beelden heb bewerkt in de RAW converter en ze vandaar naar Photoshop zend, voor verdere bewerking. De CPU moet dan zeer hard werken en wordt te warm bijgevolg.

          Dus is mijn vraag, zou een snelle videokaart met vooral meer geheugen dit oplossen? Wordt de CPU dan minder belast?

          Freon koeling zou ook een mogelijkheid zijn, maar dat liever niet.

          Iemand een idee?

          MVG

          Eugène.
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

            Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
            Hoi, ik rakel deze discussie even terug op, omdat ik nu weer een nieuwe ervaring heb. Door de warmte, gaat ook de temperatuur in mijn PC serieus de hoogte in, de CPU staat vaak op 80° en soms meer. Vooral, wanneer ik de beelden heb bewerkt in de RAW converter en ze vandaar naar Photoshop zend, voor verdere bewerking. De CPU moet dan zeer hard werken en wordt te warm bijgevolg.

            Dus is mijn vraag, zou een snelle videokaart met vooral meer geheugen dit oplossen? Wordt de CPU dan minder belast?

            Freon koeling zou ook een mogelijkheid zijn, maar dat liever niet.

            Iemand een idee?

            MVG

            Eugène.
            Ik raad iedereen aan die zelf zijn Pc ineen steekt om voor een heel goede "airflow" te zorgen.
            Zo zitten in mijn kast 2 x 14 cm ingang koelers en 3 x 14cm uitgang koelers.
            Op de CPU zit een erg grote koeler met 2 x 14cm ventilatoren.

            Of je met een zwaardere grafische kaart de boel koel zult houden dacht ik van niet want Ps vraagt geen al te zware kaart.
            Dus eens nagaan of je de lucht doorstroom in je kast kunt verbeteren en zo nodig een sterkere CPU koeler monteren.

            De vereisten voor Adobe CS6:

            Windows
            Intel® Core 2- of AMD Athlon® 64-processor; 2 GHz of snellere processor
            Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8.1 of Windows 10 (versie 1607 of hoger)
            2 GB of meer RAM (8 GB aanbevolen)
            Minimaal 2,6 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 32-bits installatie; minimaal 3,1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 64-bits installatie; tijdens de installatie is meer vrije schijfruimte vereist (kan niet worden geïnstalleerd op een volume met een hoofdlettergevoelig bestandssysteem)
            1024 x 768 beeldscherm (1280 x 800 aanbevolen) met 16-bits kleuren en minimaal 512 MB VRAM; 2 GB aanbevolen*
            Systeem dat OpenGL 2.0 ondersteunt
            Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van abonnementen en toegang tot online services.**
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

              Draai PS CC op een oude Celeron Dual Core met 4Gb DDR II geheugen en WD Black 1T en GPU 1Gb en 1 12cm fan ... zonder noemenswaardige problemen.
              Verwerk 24Mp raw files in ACR ... gaat soms wat trager maar nog nooit 1 minuut moeten wachten op export naar PS.
              PS kan traag gaan en soms crashen maar dan ben ik bezig met 3 raw files als smart object en tal van lum masks (file size 1.5 GB).
              Niet dat hij flitst maar wanneer ik het houd op 1 raw file en niet meer dan 4à5 layers nog nooit problemen gehad.

              Om maar te zeggen dat het niet aan je specs zal liggen.

              Als je zelf aangeeft dat de temp hoog oploopt zal imo ook daar je probleem liggen. Een snellere GPU zal dat eerder verergeren.
              Kijk dus na wat je kan doen om je koeling te verbeteren. Freon heb je niet nodig maar eventueel wel extra fans.

              Je hebt een krachtige CPU en dito RAM maar hoe zit het met je harde schijf? Kan die al dat geweld wel volgen want indien niet creëer je een bottleneck.
              Alle berekeningen die PS/ACR doet worden weggeschreven op de harde schijf (scratch disk). Je kan in Preferences nakijken welke schijf als scratch is ingesteld.
              Eventueel kan het helpen om een kleine SSD te installeren en die alleen te gebruiken als scratch voor PS. Is ten andere één vd aanbevelingen om je scratch niet toe te wijzen aan je Boot.

              Comment


              • #8
                Re: Van ACR naar Photoshop CS5 gaat zeer langzaam.

                Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                Draai PS CC op een oude Celeron Dual Core met 4Gb DDR II geheugen en WD Black 1T en GPU 1Gb en 1 12cm fan ... zonder noemenswaardige problemen.
                Verwerk 24Mp raw files in ACR ... gaat soms wat trager maar nog nooit 1 minuut moeten wachten op export naar PS.
                PS kan traag gaan en soms crashen maar dan ben ik bezig met 3 raw files als smart object en tal van lum masks (file size 1.5 GB).
                Niet dat hij flitst maar wanneer ik het houd op 1 raw file en niet meer dan 4à5 layers nog nooit problemen gehad.

                Om maar te zeggen dat het niet aan je specs zal liggen.

                Als je zelf aangeeft dat de temp hoog oploopt zal imo ook daar je probleem liggen. Een snellere GPU zal dat eerder verergeren.
                Kijk dus na wat je kan doen om je koeling te verbeteren. Freon heb je niet nodig maar eventueel wel extra fans.

                Je hebt een krachtige CPU en dito RAM maar hoe zit het met je harde schijf? Kan die al dat geweld wel volgen want indien niet creëer je een bottleneck.
                Alle berekeningen die PS/ACR doet worden weggeschreven op de harde schijf (scratch disk). Je kan in Preferences nakijken welke schijf als scratch is ingesteld.
                Eventueel kan het helpen om een kleine SSD te installeren en die alleen te gebruiken als scratch voor PS. Is ten andere één vd aanbevelingen om je scratch niet toe te wijzen aan je Boot.


                Hoi,

                dank voor je bericht.

                Airflow en PCkast zijn in orde daar kan ik niet veel meer verbeteren.

                Ja, mijn harde schijven zijn niet van de snelste, de controller op het moederbord, nu 7 jaar oud, is nog van de vorige generatie, de 3GB. Ik was enige maanden geleden al aan het uitkijken naar een pci kaart met SATA 6 GB, zodat ik de schijven kan vervangen en tegelijk vergroten, want de capaciteit begint gering te worden.

                Het toevoegen van een SSD is daarenboven een goed idee als scratch disk, daar had ik niet bij stilgestaan.

                Ik hoop dit één van volgende dagen te kunnen verwezenlijken allemaal, ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

                M V G

                Eugène.
                BD1766BE

                Comment

                Working...
                X