Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Photoshop Elements 1 > 2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Photoshop Elements 1 > 2

    Een vraagje ivm de nieuwe versie van PS Elements:

    Ik ben momenteel bezig met een nieuw boek over digitale fotografie & PS Elements (praktisch gebruik). Uitgangspunt voor dit boek is de engelse versie 1.0. De reden hiervoor is dat velen deze versie hebben (bv bij scanner of camera gekregen). Er is ook een NL-versie, maar aangezien de meeste fabrikanten wereldwijd een engelse versie leveren, gebruik ik deze in de oefeningen en schermafbeeldingen. Natuurlijk worden ook de Nederlandse termen in de tekst aangegeven.

    Inmiddels is zoals jullie waarschijnlijk weten versie 2 van PSE verschenen. Hiervan is overigens nog geen NL-versie beschikbaar.

    Aangezien het zinloos is om een boek te baseren op versie 1 als iedereen massaal zal overschakelen naar v2, lijkt het slim om het boek op de nieuwe versie te baseren. Echter: Naar mijn bescheiden mening (en ook van anderen heb ik begrepen, maar waarschijnlijk niet die van Adobe ) is de nieuwe versie nauwelijks de moeite van een upgrade waard. Zeker niet gezien het feit dat ik nog nergens een vermelding heb gezien dat gebruikers die de v1.0 bij bv camera hebben gekregen deze goedkoop kunnen upgraden.

    Mijn vraag is dus eigenlijk of er velen zijn die ondanks de minimale verschillen toch zeker de upgrade zullen aanschaffen. Of dat er vele nieuwe gebruikers zijn die 2.0 zullen aanschaffen (op termijn zal deze waarschijnlijk ipv 1.0 bij nieuwe camera's worden geleverd). In dat geval lijkt het toch slimmer om versie 2 te gebruiken in het boek (met hier en daar een vermelding voor v1 om afwijkingen aan te geven).
    Indien niet, gebruik ik versie 1 in het boek en geef alleen daar waar verschillen zijn de methode voor v2 aan. Meningen? Opmerkingen? Graag!

    ps: Om het een niet al te dik en handzaam (en dus goedkoper ) boek te houden, is het niet raadzaam om een dubbele versie in elke oefening te hanteren (zeker niet aangezien het boek juist vnl uit praktische oefeningen/correcties etc zal bestaan)

    Erik

  • #2
    Hallo,

    Ik heb versie 2.0 aangekocht. Maar heb er echter nog niet veel ervaring mee. Een boek met voorbeelden en praktische toepassingen zou zeker welkom zijn gezien er over PS Elements niets te vinden is in de handel (ik heb toch niets gevonden).
    p.s. op dit ogenblik is de intro prijs 89 €.

    Jean.
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

    Comment


    • #3
      Hallo Erik,
      Persoonlijk zou ik kiezen voor de V2.0 om het simpele feit dat je voor de "toekomst" schrijft. Ook al heeft 'iedereen' nu V1.0 als het straks (ergens...ooit....) gratis te downloaden is, gaat iedereen het toch ophalen. Die het niet of zelden gebruiken zullen ook het boek niet aanschaffen. Die de V1.0 hebben kopen je boek toch en gaan alsnog upgraden...
      Bovendien....als je in de toekomst een camera koopt krijg je toch de V2.0 en dan ben jij iedereen voor....
      Mochten er mensen zijn met V1.0 die er niet uitkomen dan kan je het hier op BD vertellen, en/of schrijf het in je voorwoord...!
      Succes!
      Dag dag
      Vonne

      The only real failure is to give up trying!

      http://www.yvonnew.com
      http://www.vonne.web-log.nl
      and HFC forever!

      Comment


      • #4
        Precies Vonne, maar de vraag is nu juist: Waarom upgraden? Ik denk, zeker gezien het feit dat de nieuwe versie nauwelijks iets toevoegt (ik heb inmiddels op internet naar reacties gezocht, velen geven aan dat de nieuwe eigenlijk alleen maar een flink stuk trager is) dat weinigen die nieuwe versie zullen gaan gebruiken. En ik weet ook nog niet zo zeker dat je vanaf nu versie 2.0 bij je camera krijgt. Adobe wil ook natuurlijk wel lekker goedkoop die 1.0 kwijt (met het idee dat die mensen achteraf gaan upgraden, maar of ze dat dus inderdaad doen?). Vergelijk: Bij sommige camera's en scanners krijg je nog steeds versie 5 LE (of die speciale DeLuxe-versie).

        En zoals Plimsol aangeeft: De prijs is 89 euro. En dat vind ik toch niet weinig als die nieuwe versie nauwelijks iets toevoegt. Maar Plimsol, er komt in elk geval een boek (gebaseerd op welke versie weet ik nog niet, maar het zal voor beide versies te gebruiken zijn. Vraag is waar het 'zwaartepunt' ligt: Boek over v1 met uitbreidingen over v2 of boek over v2 met terugblik naar 'hoe je dat met v1 doet'. Hoewel de verschillen tussen de versies dus klein zijn, moet ik dus wel een keuze maken.

        Dus blijft mijn probleem nog steeds een beetje bestaan. Normaal gesproken heb je uiteraard volledig gelijk Vonne, nog sterker: de uitgever zal waarschijnlijk geen boek over bv Dreamweaver 3 willen hebben als 4 al bestaat. Maar in dit geval? Mochten er nog meerderen een mening over hebben, laat maar komen

        Erik

        Comment


        • #5
          Erik,

          Ik denk dat het zetten, drukken en uitgeven van een boek toch nog wel enkele maanden zal duren. Gezien enkele maanden in de software en informaticawereld een eeuwigheid zijn zal tegen dan waarschijnlijk versie 2.0 reeds bijgeleverd worden. Ik denk ook dat het vooral mensen zijn die net kennismaken met het programma die in het boek zullen geinteresseerd zijn, deze die het reeds enkele maanden gebruiken hebben meestal reeds zoveel geëxperimenteerd dat zij de aanschaf niet meer verantwoord vinden.
          Mijn conclusie: ga steeds voor de recentste versie en geef eventuele verschillen met vorige versies weer, anders loop je het risico niet één maar zelfs twee versies achter te lopen en ik denk niet dat je uitgever dat prettig gaat vinden.
          Verder nog veel succes met de schrijverij en waar blijft het vervolg op Digitale fotografie?????????????
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lazy Charles
            ... en waar blijft het vervolg op Digitale fotografie????
            Het vervolg op Digitale Fotografie komt na PS Elements (en het bijwerken voor de herdruk van twee van mijn webdesignboeken). Zoals je wellicht weet ben ik al met materiaal voor dat boek bezig. Gaat er dus zeker komen, maar het duurt eventjes. Ik kan de zaak natuurlijk bespoedigen door wat minder tijd op BD door te brengen

            Erik

            Comment


            • #7
              Durf niet!

              Jaja


              Ik kan de zaak natuurlijk bespoedigen door wat minder tijd op BD door te brengen

              Erik
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by jaja
                Durf niet! Jaja
                Je hoort het, het wordt even wachten Lazy Charles.
                Maar dat mag voor iemand met jouw nickname niet zoveel uitmaken (en geloof me, je bent niet de enige die lazy is )

                Erik

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Erik Mansvelders
                  Normaal gesproken heb je uiteraard volledig gelijk Vonne
                  Erik
                  Mag ik dit aan Marcel laten lezen ????

                  Ik snap wel dat je twijfelt over welke versie c.q. upgrade.
                  Toch geloof ik dat dit soort upgrades altijd gedownload worden.
                  De Adobe produkten, dus ook Elements, zijn duur en de kopieen van Elements zullen dan ook grif van de hand gaan!
                  Verder ben ik het wel met Lazy Charles eens dat mensen die het progje al maaaaaaaaaaaanden in hun bezit hebben EN gebruiken, het boek niet gauw zullen aanschaffen. Dat ligt ook een beetje aan de prijs van het boek
                  Succes en ga gerust voort met al je schrijverijen....
                  Dag dag
                  Vonne

                  PS: ik ga ervan uit dat het nog niet in de winkel ligt als ik terug ben...anders graag een exemplaar achter houden

                  The only real failure is to give up trying!

                  http://www.yvonnew.com
                  http://www.vonne.web-log.nl
                  and HFC forever!

                  Comment


                  • #10
                    Beste Erik, even mijn persoonlijke mening. In mijn dagelijkse werkomgeving merk ik dat mensen steeds de "laatste" versie kopen. We verkopen cd-recordables van 700mb/80 min die 16 X zijn en volledig compatibel met bijna elke bestaande cd-writer maar hebben ook cd-r's van 50 X en geloof me deze zijn bijna niet compatibel met oudere writers en echt ontworpen voor op de nieuwste 48 of 56 X cd branders. Ik bedoel hiermee ook al is men beter af met de "oudere" versie men koopt toch steeds de nieuwste uitgave. Kan je niet gewoon je uitgave "Werken met PhotoShop Elements" noemen. De versie twee kan gewoon wat meer dan versie één maar de basis is voor beide versies identiek. Eenmaal de basis onder de knie zullen de versie 1 gebruikers zelf wel overstappen naar versie 2. Belangrijk is dat we goed leren werken met PSE...
                    Luc "iKKe"
                    http://www.jip.be/luc

                    Comment

                    Working...
                    X