Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update Photoshop,Bridge en LR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update Photoshop,Bridge en LR

    heb een abonnement op Photoshop.

    zit hier met een deftige vraag !!
    Oftewel nieuwe iMac kopen of een alternatief vr deze software aanschaffen (wel liefst Nederlands talig) ??!!

    Nu zijn er nieuwe updates en er is Mac OS 11.0 (Big Sur) of hoger vereist.
    Ik heb een iMac van late 2013 en kan deze versie 11.0 niet meer installeren, dus kan ik ook geen updates meer doen van PS, Bridge en LR
    Zo houden ze wel de winkel aan de gang.

    Ben wel tevreden met wat ik nu kan met deze software, maar betaal dan wel constant vr geen updates meer.
    Last edited by IngridVD; 20 oktober 2022, 12:44. Reden: tekst toegevoegd
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: update Photoshop,Bridge en LR

    De update voor lightroom 12 is op zich alleen al de moeite waard. De nieuwe maskers detecteren nu ook onderwerpen en personen (waarbij je onderscheid kan maken tussen gelaat, wenkbrauwen, lippen, haar, oogwit,…)
    Alleen dat al maakt het voor mij de moeite waard.
    (En aangezien LR samen met PS in het abonnement zit…)

    Peter

    Comment


    • #3
      Re: update Photoshop,Bridge en LR

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      De update voor lightroom 12 is op zich alleen al de moeite waard. De nieuwe maskers detecteren nu ook onderwerpen en personen (waarbij je onderscheid kan maken tussen gelaat, wenkbrauwen, lippen, haar, oogwit,…)
      Alleen dat al maakt het voor mij de moeite waard.
      (En aangezien LR samen met PS in het abonnement zit…)

      Peter
      Dag Peter,
      daar twijfel ik niet aan, maar het gaat hier meer over dat ik vr een deftig dilemma zit !!!
      een nieuwe computer kopen en verder gaan met abonnement of een alternatief vr deze software zoeken ?
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: update Photoshop,Bridge en LR

        ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem...met mijn oude iMac 27"(eind 2009) kon ook niet meer updaten...en zoals ge zegt,
        je blijft betalen voor je abo van adobe maar je kunt de nieuwe dingen niet meer updaten....ik contacteerde hiervoor zelfs adobe...
        met de vraag of als ik mijn betaling stop zou zetten, ik met de laatste update zou kunnen blijven verder werken...antwoord was noppes...
        ik kon dan nog één maand verder werken met de laatste update en dan stopte mijn licentie ......dus ik kocht een nieuwe iMac...

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: update Photoshop,Bridge en LR

          Mijn vrouw (die nog PS CS6 draaide op een mid 2009 MBP) en ik (die na High Sierra en zeker Catalina al geen PS CS6 meer had op mijn late 2012 iMac) zijn intussen allebei naar M1 iMacs overgestapt; we draaien intussen Monterey, en Ventura komt eraan!). Geen abo’s dus geen Adobe of Microsoft meer, maar Affinity Photo. Ik heb daarnaast nog enkele pakketten die ik nog uit test of uitgetest heb, en m’n vrouw gebruikt daarvan ON1 Photo RAW als ‘Bridge’ (wat Affinity mist), terwijl ik, naast Affinity Photo DxO Photolab 5 gebruik als RAW ontwikkelaar. Afwerking in Affinity Photo.

          Abo’s moet je blijven betalen (zelfs, zoals jullie ondervonden hebben, als je hardware op z’n einde loopt en dus niet meer door de software ondersteund wordt), en je verliest je software als je stopt met betalen.
          Daar doe ik niet aan mee.
          De concurrentie en onze kennis van ‘andere’ software is intussen voldoende.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: update Photoshop,Bridge en LR

            Indien je enkel de basisfuncties van LR gebruikt kun je best op zoek gaan naar alternatieve software en bij je huidige PC blijven.
            Indien je echter een meer geavanceerde gebruiker bent is de alternatieve SW keuze beperkter. Dan denk ik aan de proefversies van bv. Capture one pro, ON1 raw 2023, ……
            en kun je nagaan of deze ook nog wel op je PC draaien.
            AI (artificiële intelligentie) doet zijn intrede in tal van die programma’s waardoor ze hogere eisen stellen aan je PC.
            Eens je van AI, zoals in LR, geproefd hebt wil je niet meer terug maar maakt in jou geval aankoop van een nieuwe PC noodzakelijk.

            Combinatie LR/PS is zeer goed, redelijk gebruiksvriendelijk en niet duur voor wat je krijgt in vergelijking met andere producten.
            www.polartha.com

            Comment

            Working...
            X