Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tutorial masks in photoshop cs2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tutorial masks in photoshop cs2

    Hallo,

    Weet er iemand een goede tutorial voor 'advanced masking' in photoshop?
    Ik zou willen uit een complexe foto een persoon knippen (extraction) maar op een bepaald moment geraak ik vast.
    Ik heb hier al de tutorials gelezen die hier op het forum al zijn verteld, maar het lukt mij niet.
    Ik zit bezig via channels en ik heb ook al een paar plugins geprobeerd, zoals fluid mask 3, maar ik bekom niet tot het nodige resultaat.
    Ik heb bij vrienden ook al de tutorials van lynda.com en total training gezien, maar nog geen geluk. Met de bijgevoegde foto's lukt het wel, maar vanaf dat ik met mijn foto begin, loopt het in het honderd.
    Wie kan mij helpen met zo'n tutorial of met zijn deskundige hulp?

    Alvast bedankt!
    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

  • #2
    Re: Tutorial masks in photoshop cs2

    Voor de deskundigen kunt ge best uw foto laten zien dan.

    Met fluid mask moet ge wel *kunnen* werken, denk ik... (ervaring)

    Verder is dit "de Bijbel"...


    Dus als het met simpele selectietools of de 2 bovenstaande niet lukt, dan weet ik het ook niet meer.

    "De Bijbel" heb ik zelf nog niet, maar je kan er wel hier en daar een hoofdstuk uit downloaden.

    Of bv eens vragen op www.worth1000.com

    Comment


    • #3
      Re: Tutorial masks in photoshop cs2

      Dit is inderdaad niet het eenvoudigste in photoshop. Tot op heden vind ik de manier getoond in 'total training' nog de beste. Het is wel zo dat het heeeeeel wat werk is om bijvoorbeeld iemand met wilde haren te selecten, zeker als de achtergrond verandert achter het hoofd.
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Tutorial masks in photoshop cs2

        Hier hebben ze wat chapters samengevat, maar je zal net ch. 8 nodighebben, vrees ik
        This is the master posting for the reading group for Katrin Eismann's book, Photoshop Masking & Compositing.

        Comment


        • #5
          Re: Tutorial masks in photoshop cs2

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet
          Dit is inderdaad niet het eenvoudigste in photoshop. Tot op heden vind ik de manier getoond in 'total training' nog de beste. Het is wel zo dat het heeeeeel wat werk is om bijvoorbeeld iemand met wilde haren te selecten, zeker als de achtergrond verandert achter het hoofd.
          Ja, da's zowat de moeilijkste situatie.
          Daar vond ik de methode van Martin Evening in PS CS for Photographers heel goed.

          Het is wel een beetje zo dat de foto's die in een tutorial worden gebruikt, vaak geselecteerd zijn opdat het truukje goed zou lukken. Als je het inderdaad dan toepast op een andere foto zie je dat je vaak nog wat moet improviseren en andere technieken moet combineren.

          Veel oefenen ...en je niet strikt aan de tut houden maar durven combineren.
          Hou ook uw doel voor ogen ; waarmee ben ik bezig en waarom doe ik die actie.

          Comment


          • #6
            Re: Tutorial masks in photoshop cs2

            WOW,

            alvast bedankt voor de reacties.
            Heb hier al een paar tutorials afgedrukt en die ga ik zeker eens proberen als ik wat meer tijd heb.

            Iemand enig idee waar je de bijbel kan kopen (online (betrouwbaar) of offline).
            Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

            Comment


            • #7
              Re: Tutorial masks in photoshop cs2

              proxis.be, geleverd in uw gazettenwinkel zonder voorafbetaling Helaas gene goedkope aan €50,50, maar ik hoor niemand klagen.

              Iemand betrouwbaar goedkopere bron?

              Comment


              • #8
                Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                Hallo,

                Ik heb ondertussen al een beetje zitten proberen, maar ik stoot op een probleempje..
                Als ik met de lasso-tool rond de persoon ben gegaan, en ik klik op de mask-icon, dan krijg ik de selectie die ik getekend heb, maar in de layers-tab krijg ik niet zo'n vierkantje met een bolleke in... Waaraan zou dit liggen?

                Als ik dan gewoon doordoe en ik een channel gedupliceerd heb, dan moet je volgens een tutorial naar de channel options gaan en dan zou als je de selected areas aanklikt (bij color indicates) de grijswaarden geïnverteerd moeten zijn. Bij mij gebeurt er dus niks... Ligt waarschijnlijk ook terug aan mij, maar wat doe ik verkeerd.

                En tenslotte: Klopt het als je een jpg opent in ps, dat je dan automatisch een background layer hebt? En dat je dan gewoon moet dubbelklikken om de layer te veranderen in layer0? Want anders kon ik van mijn lasso-selectie geen layer mask maken.

                Voor alle duidelijkheid: ik ben bezig met die tutorial van de lieftallig brooke burke

                Allé, der is dus weer werk aan de winkel voor de ps-fanaten onder jullie

                Alvast bedankt voor de tot nu toe aangeboden hulp!
                Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                Comment


                • #9
                  Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
                  ... Klopt het als je een jpg opent in ps, dat je dan automatisch een background layer hebt? En dat je dan gewoon moet dubbelklikken om de layer te veranderen in layer0? Want anders kon ik van mijn lasso-selectie geen layer mask maken.
                  Klopt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Marshy
                    Klopt!
                    Oefff, ben ik dan nu gevorderde in photoshop?
                    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                      Brooke Burke tut:


                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
                      Als ik met de lasso-tool rond de persoon ben gegaan, en ik klik op de mask-icon, dan krijg ik de selectie die ik getekend heb, maar in de layers-tab krijg ik niet zo'n vierkantje met een bolleke in... Waaraan zou dit liggen?
                      Dat lag aan dat intussen opgelost bg layer probleem hé?
                      Alt-dubbelklikken maakt nog sneller een gewone ervan
                      Om het maskericoontje in andere omstandigheden te zien moet je op het masker zelf geklikt hebben.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
                      Als ik dan gewoon doordoe en ik een channel gedupliceerd heb, dan moet je volgens een tutorial naar de channel options gaan en dan zou als je de selected areas aanklikt (bij color indicates) de grijswaarden geïnverteerd moeten zijn. Bij mij gebeurt er dus niks...
                      Pas naar die options gaan als je op de juiste layer staat (Red copy)

                      Door het hoge contrast dat je moet instellen verlies je wel een pak haar en het resultaat is ook niet alles, hé? Ofwel ligt het mee aan het formaat van de foto ed.

                      Heb je die Advanced Masking tut van Russel Brown al gezien? (ik ken hem niet meer van buiten om te weten of hij ook voor haar geschikt is...)

                      Last edited by maGuy; 6 augustus 2006, 21:45.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                        Dat lag aan dat intussen opgelost bg layer probleem hé?
                        Alt-dubbelklikken maakt nog sneller een gewone ervan
                        Om het maskericoontje in andere omstandigheden te zien moet je op het masker zelf geklikt hebben.
                        Toch niet, ik klik in het makser, maar nog steeds geen icoontje vooraan
                        Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tutorial masks in photoshop cs2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
                          Toch niet, ik klik in het makser, maar nog steeds geen icoontje vooraan
                          Dat alt-2-klikken ging enkel over het unlocken van de aanvankelijk gelockte bg layer.

                          De rest moet je meer specifiek quoten of zo, want dat is te vermoeiend om uit te gaan zoeken zo. Bij mij werkte het, dus probeer gewoon heel goed te lezen wat er staat.

                          Er kan ook verschil zijn ts CS1 en CS2 hé.

                          Comment

                          Working...
                          X