Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

    Is het mogelijk om dit in batch te laten uitvoeren in Photoshop?
    Ik ben nog maar net photoshop aan het leren en weet niet hoe een custom action aan te maken.
    In excel bvb kan je eenvoudig al je handelingen opnemen en een knop aan je werkbalk toevoegen zodat je met een druk op de knop je actie uitgevoerd krijgt.
    Het gaat over een plus minus 10.000 documenten die ingescand moeten worden op 600 dpi tiff en daarna nog omgezet naar 150 dpi jpg.

    Bedankt alvast,
    Paul
    Canon 70D en wat lenzen

  • #2
    Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

    Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
    Is het mogelijk om dit in batch te laten uitvoeren in Photoshop?
    Ik ben nog maar net photoshop aan het leren en weet niet hoe een custom action aan te maken.
    In excel bvb kan je eenvoudig al je handelingen opnemen en een knop aan je werkbalk toevoegen zodat je met een druk op de knop je actie uitgevoerd krijgt.
    Het gaat over een plus minus 10.000 documenten die ingescand moeten worden op 600 dpi tiff en daarna nog omgezet naar 150 dpi jpg.

    Bedankt alvast,
    Paul
    Lijkt me het nodeloos moeilijk maken, je kan toch inscannen aan 150 dpi in jpeg en dan hoef je niks te doen achteraf.

    MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Lijkt me het nodeloos moeilijk maken, je kan toch inscannen aan 150 dpi in jpeg en dan hoef je niks te doen achteraf.

      MVG, Jeff c.
      Mmm, ja
      maar de klant vraagt zowel tiffs van 600 dpi als jpegs van 150 dpi, ik kan nu natuurlijk alles 2 keer gaan inscannen maar als er een snellere manier is waarom niet dan eh?

      Voor alle duidelijkheid, dit is geen opdracht aan mij maar aan het bedrijf waar ik werk.
      mvg,
      Paul
      Canon 70D en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

        met lightroom is dat heel eenvoudig te doen, LR3-beta is nu gratis af the halen en te gebruiken.


        alle beeldjes importeren en daarna exporteren.

        Comment


        • #5
          Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

          Laat de klant dit eens lezen.

          Dokument 2000x3000 op 600dpi en 150dpi, wat zou het verschil zijn? Het is net zo groot, je kunt het printen op poster- en postzegelformaat en verder is het alleen een getalletje in het bestand.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

            Dokument 2000x3000 op 600dpi en 150dpi, wat zou het verschil zijn? Het is net zo groot, je kunt het printen op poster- en postzegelformaat en verder is het alleen een getalletje in het bestand.
            Na 1000 posts op BD over dit onderwerp, is dit het juiste antwoord natuurlijk. Er is geen verschil, je moet maar alleen 1x scannen. En zo lang men niet specifieeert wat er met die bestanden gaat gebeuren, kan daar verder niets zinnigs over gezegd worden. Want het lijkt mij sterk dat men ze eerst gaat scannen, om ze daarna terug af te drukken. En om ze online te zetten is het niet de dpi die je moet aanpassen.

            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

              zo'n action is perfect te maken in photoshop,
              maar naast "dpi" heb je ook afmetingen nodig.

              als je wil maak ik er eentje voor je (PM)

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

                action maken is echt simpel... het is zoals een video recorder record @ play

                1) open het "action" venster.
                2) druk op "create new action" icoontje (zelfde als een "new layer" icoontje)
                3) je duwt op "record" in het actions venster.

                ... nu neemt hij alles op wat je gaat doen...

                4) je gaat naar "image" dan "image size" en verklein je image/reso zoals je wil.
                5) je saved eventueel.
                6) je drukt op stop in het action menu.

                Nu werkt deze action door simpelweg een foto in te laden en dan je action te selecteren en op "play" te duwen.

                In badge? no problem...

                in photoshop...

                1) File.. > automate.. > Badge..
                2) bovenaan bij "play" kies je de groep waar je action staat en je juiste action.
                3) dan bij "source" kies je gewoon de map waar je foto's staan...
                4) je kan in de volgende stap eventueel nog de namen veranderen..
                5) druk "ok"..

                en poef je bent vertrokken :-)
                poof

                Comment


                • #9
                  Re: tiff 600 dpi naar jpeg 150 dpi

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dokument 2000x3000 op 600dpi en 150dpi, wat zou het verschil zijn? Het is net zo groot, je kunt het printen op poster- en postzegelformaat en verder is het alleen een getalletje in het bestand.
                  Dat is waar, maar als je een document hebt van 20x30 cm op 150 dpi of 600 dpi, zijn dat wel duidelijk 2 verschillende formaten van jpegs. Op 150 dpi is dat 1181x1772 en op 600 dpi 4724x7089.

                  -

                  Om m'n action in batch uit te voeren doe ik eigenlijk altijd file-->scripts-->image processor.

                  Comment

                  Working...
                  X