Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet stopt met gratis webruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet stopt met gratis webruimte

    Als je een Telenet abonnement hebt kan je vandaag nog steeds 50Mb gratis webruimte krijgen (tot 31dec 2021) om er een kleine website op te zetten.
    Ik heb zonet gelezen dat die webruimte vanaf juni volgend jaar gaat verdwijnen.
    60.000 klanten die nu nog van die webruimte gebruik maken zullen dus op zoek moeten naar alternatief.
    Jammer, "Beertjesfotosite" staat daar ook.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Telenet stopt met gratis webruimte

    Proximus heeft een tijdje geleden hetzelfde gedaan.
    Ik gebruikte mijn webruimte om hier foto's te tonen. Alles weg
    Sindsdien plaats ik ze via Dropbox.
    Al mijn oudere posts staan hier nu zonder foto's . . . .
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Telenet stopt met gratis webruimte

      Joepie Telenet
      Winstgevende organisatie zonder doel.
      Na het doorspoel debacle nu het webruimte debacle. Allemaal voor de dezelfde prijs. volgens het motto "minder is evenveel" (betalen).
      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet stopt met gratis webruimte

        Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Proximus heeft een tijdje geleden hetzelfde gedaan.
        Ik gebruikte mijn webruimte om hier foto's te tonen. Alles weg
        Sindsdien plaats ik ze via Dropbox.
        Al mijn oudere posts staan hier nu zonder foto's . . . .
        Luc
        De Proximus Cloud bestaat toch nog, ik zet er o.a. mijn LR backups op, zeer snel.
        Geen idee of je er (nog) een webapplicatie op kan plaatsen.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet stopt met gratis webruimte

          dit staat mij dan ook te wachten bij telenet ;-(
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: Telenet stopt met gratis webruimte

            Ik vraag me af, of het doenbaar is mijn eigen webserver op te zetten en in het net te zetten.
            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet stopt met gratis webruimte

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Ik vraag me af, of het doenbaar is mijn eigen webserver op te zetten en in het net te zetten.
              YMMV
              Natuurlijk is dat doenbaar maar je uploadverbinding is traag, velen zullen afhaken bij het bekijken van je website.
              Het is net omdat ze snelle verbindingen hebben dat providers webspace kunnen verkopen.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Ik vraag me af, of het doenbaar is mijn eigen webserver op te zetten en in het net te zetten.
                YMMV
                Is prima doenbaar. Ik heb het jaren gedaan, met als adres een Russische doorverwijzer. Eerst met de windows server en later met een open source server(naam vergeten). Voordeel van de windows is/was dat er een configuratie scherm bijzat en de open source moest je enorme lappen programma doornemen om een paar regeltjes te vinden. Die lagere download snelheid heb ik nooit als probleem ervaren.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Is prima doenbaar. Ik heb het jaren gedaan, met als adres een Russische doorverwijzer. Eerst met de windows server en later met een open source server(naam vergeten). Voordeel van de windows is/was dat er een configuratie scherm bijzat en de open source moest je enorme lappen programma doornemen om een paar regeltjes te vinden. Die lagere download snelheid heb ik nooit als probleem ervaren.
                  digifoob als ik ben... Ik snap er niks van ...
                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Ik vraag me af, of het doenbaar is mijn eigen webserver op te zetten en in het net te zetten.
                    YMMV
                    Je kan ook webruimte huren voor een prikje tegenwoordig.
                    Dan kan je er een webserver op kwijt met uw website.
                    Leuk als je daar tijd in wil stoppen of daar toepassing voor hebt (zoals een zaak).

                    Nog een tip:
                    Als je een reseller account neemt bij een hosting bedrijf dan kan je die webruimte delen met wat vrienden en zo de kost verder drukken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                      Ja, ik was ook al aan een eigen server aan het denken, maar misschien toch wat te ingewikkeld voor mij
                      Maar webruimte voor een prikje ? de goedkoopste die ik gevonden het is +/-80€/j (webruimte+domeinnaam) , bij de meeste start je goedkoper maar na een jaar de volle prijs.

                      Jaren geleden (+/-20j) had ik "beertjesfotosite" bij proximus staan (ook een gratis webruimte)
                      Toen ik overstapte naar telenet heb ik een kleine website gemaakt met links op alle pagina's naar mijn website bij telenet.
                      Na een aantal maanden wilde ik die website verwijderen maar ik kon er niet meer bij, al die tijd is de website met de links blijven staan, nu vind ik hen niet meer dus ik denk dat hij ondertussen ook verwijderd is
                      Last edited by Beertje2; 17 oktober 2021, 10:22.
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                        Als proximus ermee gestopt is ben ik naar One.com gegaan. Meest simpele abonnement genomen (+/- €60/jaar) voor 50GB, een "domeinnaam" en mailbox. Kost inderdaad iets. Die extra mailbox is ook handig want de email van proximus daar heb ik geregeld problemen mee.

                        Zelf een server opzetten is ook mogelijk. Ik weet dat het met mijn NAS zou kunnen. Maar eerlijk gezegd zie ik er tegen op om me daar mee bezig te houden. Om te beginnen moet je al via een omweg je DNS info hebben. Moet je via zoiets als dyndns gaan anders vindt niemand je omdat je geen vast IP adres hebt. En dan moet je de kennis hebben om zo'n server veilig op te zetten en te houden. Gewoon voor wat foto's op te zetten?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                          @beertje2
                          Wie zoekt die ......

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                            Wie zoekt die ......
                            Ja, die staat nog steeds bij telenet, maar ik zal dus een andere webspace moeten zoeken
                            Maar de website met de links naar mijn telenet website die bij proximus stond is weg, die is zeker 15j blijven staan toen ik al weg was bij proximus
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet stopt met gratis webruimte

                              Als proximus ermee gestopt is ben ik naar One.com gegaan. Meest simpele abonnement genomen (+/- €60/jaar) voor 50GB, een "domeinnaam" en mailbox.
                              Bij One.com koste die bij mij verleden jaar ook 60€ maar dit jaar was de nieuwe factuur 82.85€ , begin voor mij toch te veel te worden, mailboxen hoef ik niet enkel domeinnaam en een kleine webspace.

                              Als je daar ook uw mailboxen plaatst zit je er aan vast, een mailbox bij Google, hotmail... kan je als internet provider kiezen wie je wilt, uw mailadressen blijven dezelfde.
                              Last edited by Beertje2; 21 oktober 2021, 09:34.
                              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                              Comment

                              Working...
                              X