Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekst op foto type

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekst op foto type

    Ik werk kortelings met PS CS en zit steeds met het zelfde probleem.

    Als ik een foto uitknip ovaal plak deze op een nieuw document en wil dan vervolgens tekst aan toevoegen dan lukt mij dit niet.
    Het enige wat ik zie is een zwarte stip en gedaan, terwijl je in de layers wel de tekst zie die je hebt getypt

    Neem ik een gewoon nieuw document met achtergrond wit of een andere kleur dan lukt mij het wel.

    Ik wordt hier gewoon gek van deze problemen heb ik nooit gehad met Paint Shop Pro. Iets dat NORMAAL heel eenvoudig moet zijn is bij PS echt een nachtmerrie.

    Zijn er hier experts die met PS CS dit probleem direct herkennen en op een eenvoudige manier mij kunnen duidelijk maken.
    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

  • #2
    Re: Tekst op foto type

    De layer met tekst staat toch boven de layer met de afbeelding? Anders komt de tekst onder de afbeelding te liggen. Kijk ook eens op welke lettergrootte de tekst staat. Als je op een foto van 2000px en meer werkt dan mag je wel een type boven de 100 nemen eer je de tekst duidelijk over de hele foto ziet, dan zou dat zwarte puntje gewoon de kleine tekst zijn...
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

    Comment


    • #3
      Re: Tekst op foto type

      Als je je foto hebt geplakt op een nieuw document, probeer dan eerst layer merge (lagen samenvoegen) te kiezen. Dan heb je weer een laag....
      Daarna een textlaag aanmaken en letten op lettergrootte en dat de textkleur
      contrasteerd met de achtergrond. Zou moeten lukken. Links van de textlaag zit een oogje, dat kun je aan en uit zetten. Om de text te kunnen zien moet het oogje zichtbaar zijn uiteraard.
      Good Luck...
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tekst op foto type

        Tekst laag staat boven foto en geen tekst de zien...

        Heb ook de background en laag1 samen gevoegd ..... noppes
        Misschien kunnen jullie met de file in PSD iets meer zeggen.
        Deze kan je HIER Downloaden.

        Ik hoop dat jullie het probleem vinden....
        Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
        Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

        Comment


        • #5
          Re: Tekst op foto type

          De dpi staat op 1 probeer die opnieuw te maken met tenminste 72dpi en het zal lukken.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: Tekst op foto type

            Oorspronkelijk geplaatst door Faan
            De dpi staat op 1 probeer die opnieuw te maken met tenminste 72dpi en het zal lukken.
            En mag ik vragen hoe jij dat zie en waar.
            graag iets duidelijker...

            EDIT: heb het gevonden, maar snap het niet heb bij nieuwe afbeelding het DPI op 100 gezet
            Last edited by Aiki; 26 maart 2005, 18:37.
            Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
            Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

            Comment


            • #7
              Re: Tekst op foto type

              onder menu afbeelding > afbeeldingsgrootte, hierin kun je kiezen voor 72 of 96 Dpi (zijn de schermresoluties van een mac of een pc). 300 Dpi wordt gebruikt voor drukwerk.

              Comment


              • #8
                Re: Tekst op foto type

                Ik wist het wel dat hier de expert zitten die men domme fouten zouden zien.
                Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

                Comment

                Working...
                X