Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekentablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tekentablet

    Hallo, ik had graag een tekentablet Wacom Intuos Pro aangekocht, ik werk op een mac met een 27inch scherm en twijfel de Wacom Intuos Pro small of de Wacom Intuos Pro medium, het is voor fotobewerking.

  • #2
    Re: Tekentablet

    Ik werk al vele jaren met Wacom large en dat is eigenlijk iets te groot. Ik zou voor de medium gaan en als je dat nog te groot vind dan kun je nog altijd in uw instellingen uw tekenvlak verkleinen.

    Comment


    • #3
      Re: Tekentablet

      Ik moest het even opzoeken welke ik heb.
      Ik heb blijkbaar de small.

      Ik doe vooral beauty retouch en het is net doenbaar. Maar het zou wenselijk zijn dat hij iets groter was.
      Stom dat ik nu pas merk dat er verschil is in grote. Had ik voor die kleine meerprijs toch beter de medium genomen.

      Comment


      • #4
        Re: Tekentablet

        ik gebruik ook medium en zeer tevreden met de grote.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: Tekentablet

          Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
          ik gebruik ook medium en zeer tevreden met de grote.
          Mijn eerste gedacht was de small wegens ruimte bureau, maar met mijn 27inch scherm twijfel ik, moet ik rekening houden met die grootte
          van mijn scherm?

          Comment


          • #6
            Re: Tekentablet

            ik ben zelf onlangs van een 24 naar een 27 inch scherm overgestapt, en merk niet zo veel verschil in werken, ik vermoed dat je met een medium tablet naukeuriger kunt werken dan met een small
            D 7500 > 16/85 > 70/300>105
            https://www.behance.net/joscaeymae0afa
            Grt. Jos

            Comment


            • #7
              Re: Tekentablet

              Oorspronkelijk geplaatst door cdtje Bekijk bericht
              Mijn eerste gedacht was de small wegens ruimte bureau, maar met mijn 27inch scherm twijfel ik, moet ik rekening houden met die grootte
              van mijn scherm?
              volgends mij niet : wanneer ik zeer precies iets wil corrigeren in LR bvb, dan vergroot ik het beeld zoveel als nodig om de klus fatsoenlijk te klaren. Met dat M-formaat tablet gaat dit vlot (na wat oefenen natuurlijk want ik heb wel moeten leren om zonder schokken een vlotte kurve of rechte lijn te kunnen trekken op dat ding. Bovendien gebruik ik het niet zó vaak.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Tekentablet

                keuze van tablet hangt niet zozeer van de grote van je scherm af maar wel van aantal pixels.
                als je fotobewerking doet in 4k-mode heb je M-formaat nodig om goed te kunnen werken, als je in
                HD werkt voldoet kleiner formaat
                www.polartha.com

                Comment


                • #9
                  Re: Tekentablet

                  hier zeer tevreden over de xppen 15.6 artist : een 15.6 inch scherm waardoor je de aanpassingen rechtstreeks op het beeld doet (en niet via een tablet op je computerscherm).
                  Veel goedkoper dan de wacom : ik betaald 299 EUR bij een black friday aanbieding.

                  Toch de moeite waard om hier eens te gaan kijken, want het maakt toch een enorm verschil. Je hebt wel een HDMI aansluiting op je computer nodig en USB-A-poort. Je kan natuurlijk adapters hiervoor gebruiken en de aansluiting aan de XP-pen gebeurt via een USB-c-poort. Wordt geleverd met een zwarte handschoen (gebruik ik eigenlijk nooit) en 8 pennetjes. De XPpen heeft 4 toetsen die programeerbaar zijn per programma en een draaiknop die bv. vergrotingen van je beeld of je penseel heel makkelijk maakt.

                  Vriendelijke groeten

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tekentablet

                    Toch gekozen voor De XPpen tablet, dit vanwege de prijs, het is de eerste maal dat ik zoiets ga proberen en zie wel als dit de moeite vind.
                    Bedankt voor jullie reacties en nog heel fijne feestdagen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tekentablet

                      Ik ben op zoek naar een tekentablet. Na flink wat research zit ik te twijfelen tussen de XP-Pen Deco 01 V2 en de Wacom Intuos Pro medium.

                      ik ben niet gewend om met een tablet te werken dus ik weet ook niet in hoeverre het zal bevallen. Maar als het meezit ga ik binnenkort beginnen aan de kunstacademie en dan zal ik hem sowieso veelvuldig gebruiken. Het is dan ook echt voor tekenen. Ik teken vaak op hoge resoluties en ik wil het ook professioneel gaan doen.

                      Denken jullie dat de XP-Pen drawing pad geschikter is of de Wacom intuos?
                      Heeft iemand daar ervaring mee? en weet iemand of er ook wat aan te doen is?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tekentablet

                        Die Artist Pro 16 lijkt precies iets wat ik zoek.
                        Ik heb vroeger proberen te werken met een Wacom en dit was voor mij krasselen. Ben er na weken miserie mee gestopt.
                        Het lag niet aan de Wacom maar aan mezelf. Ik kon gewoon niet tekenen op iets zwart en tergelijke tijde naar je scherm kijken, dat lukte me gewoon niet.
                        Die Artist Pro 16 lijkt mij wat ik zoek, alleen weet ik niet of je ermee kunt inzoomen. Moet er iets meer over weten te komen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X