Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snelheid selecteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • snelheid selecteren

    Mijn muis snelheid is te groot voor nauwkeurig te kunnen selecteren is er misschien een instelling bij adobe elements 6 om dit in te stellen.
    e de waele

  • #2
    Re: snelheid selecteren

    Als je met Windows werkt kan je de snelheid vd muis instellen via start--configuratiescherm--muis--- opties voor de aanwijzer
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: snelheid selecteren

      Oorspronkelijk geplaatst door ericdew Bekijk bericht
      Mijn muis snelheid is te groot voor nauwkeurig te kunnen selecteren is er misschien een instelling bij adobe elements 6 om dit in te stellen.
      e de waele
      Hallo,
      Ik ben ook zwaar met selecties bezig (leren, studeren en vooral proberen)
      Mij werd in de workshop aangeraden om een Logitech TrackMan wheel aan te kopen!
      Man, man, man, is dat een aanwinst qua precisie, het is wel even wennen.
      Alsook mensen die snel last aan hun pols hebben, kunnen hiermede afwisselen en herstellen!

      Succes
      SF
      00.00 Gone

      Comment


      • #4
        Re: snelheid selecteren

        Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik ben ook zwaar met selecties bezig (leren, studeren en vooral proberen)
        Mij werd in de workshop aangeraden om een Logitech TrackMan wheel aan te kopen!
        Man, man, man, is dat een aanwinst qua precisie, het is wel even wennen.
        Alsook mensen die snel last aan hun pols hebben, kunnen hiermede afwisselen en herstellen!

        Succes
        SF
        Beetje vreemd vind ik aangezien in workshops en lessen bijna altijd een tekentablet gebruikt word.
        Ik heb op de laptop zo'n ding en vind dat nu niet bepaald handig voor selectiewerk, maargoed ieder zijn keuze.

        Idd als je niet wilt wisselen van besturing dan zoals RUPSELKOPKE zegt aanpassen in windows.

        Ik heb zelf voor mn normale pc een Logitech G5 muis, deze kan je doormiddel van 2 knoppen op de muis in 3 of 5 stappen sneller of langszamer zetten.

        Maar zelfs dit haalt het nog niet bij mijn Wacom tekentablet.



        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: snelheid selecteren

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Beetje vreemd vind ik aangezien in workshops en lessen bijna altijd een tekentablet gebruikt word.
          Ik heb op de laptop zo'n ding en vind dat nu niet bepaald handig voor selectiewerk, maargoed ieder zijn keuze.

          Idd als je niet wilt wisselen van besturing dan zoals RUPSELKOPKE zegt aanpassen in windows.

          Ik heb zelf voor mn normale pc een Logitech G5 muis, deze kan je doormiddel van 2 knoppen op de muis in 3 of 5 stappen sneller of langszamer zetten.

          Maar zelfs dit haalt het nog niet bij mijn Wacom tekentablet.



          Greetz rich
          Hallo,

          Dat klopt, maar niet iedereen wil zo'n tablet, of kan ze betalen.
          Het ging over een gewone muis tegenover een trackball en dan vooral voor pen selecties!
          Die trackball is wel super nauwkeurig en je hoeft niet over je hele bureau te slepen en sleuren
          Plus, had ik nogal last van mijn pols.
          Voor mij was het een grote verbetering!
          Zo’n tablet zal ik mij wel aanschaffen als ik er iets van begin te snappen en van kan bakken.

          SF
          00.00 Gone

          Comment


          • #6
            Re: snelheid selecteren

            Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
            ...en je hoeft niet over je hele bureau te slepen en sleuren
            Hmm.. Ik sleur mijn muis ook niet over heel mijn bureau.
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: snelheid selecteren

              @GrBird: foei, foei

              Zo'n Wacom kost toch al snel rond de 500 à 600 €!
              Die van 60 of 80 €, dat zal ook maar niets zijn, veronderstel ik?

              SF
              00.00 Gone

              Comment


              • #8
                Re: snelheid selecteren

                Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                Die trackball is wel super nauwkeurig en je hoeft niet over je hele bureau te slepen en sleuren
                Plus, had ik nogal last van mijn pols.
                Voor mij was het een grote verbetering!
                Volledig mee eens! Ik bezit reeds 10 jaar een trackball. Die die ik nu heb is m'n tweede. Ze werken niet alleen perfect maar gaan ook nog eens lang mee. Ook nooit meer die vervelende haperingen van een gewone muis die eventjes niet wil werken. En gaat die wat moeilijker, dan hef ik gewoon even die bol uit de bolhouder, blink ik die eens op en ga met een doekje eens over de binnenkant van de houder en hup, die werkt weer perfect! Ik weet nu al dat m'n volgende muis weer zo'n trackball zal zijn, en dit terwijl ik toch eventjes dacht dat ik een miskoop begaan had toen ik m'n eerste trackball pas had. 't is kortom gewoon eventjes wennen.

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: snelheid selecteren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Volledig mee eens! Ik bezit reeds 10 jaar een trackball. Die die ik nu heb is m'n tweede. Ze werken niet alleen perfect maar gaan ook nog eens lang mee. Ook nooit meer die vervelende haperingen van een gewone muis die eventjes niet wil werken. En gaat die wat moeilijker, dan hef ik gewoon even die bol uit de bolhouder, blink ik die eens op en ga met een doekje eens over de binnenkant van de houder en hup, die werkt weer perfect! Ik weet nu al dat m'n volgende muis weer zo'n trackball zal zijn, en dit terwijl ik toch eventjes dacht dat ik een miskoop begaan had toen ik m'n eerste trackball pas had. 't is kortom gewoon eventjes wennen.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Tja, de éérste dag dacht ik ook "wat een miskoop"
                  Nu ligt mijn Logy cordless lasermuis aan de zijkant en wordt nog maar zelden gebruikt!
                  Mijn pols is ondertussen als nieuw en mijn pen'selecties zijn héél precies!
                  Nu zoek ik een reden om een dure Wacom van € 444, te kopen, maar vind ze niet direct!
                  Die muis is er te veel aan

                  SF
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #10
                    Re: snelheid selecteren

                    Logitech Revolution op m'n 2 PCs.

                    Een heel goeie muis.

                    Comment


                    • #11
                      Re: snelheid selecteren

                      Heb sinds een week een Wacom Bamboo Fun Tablet. en die kost een stuk minder dan de 444 €. Deze heeft zelfs een Actief gebied van een A5-blad.
                      Heel handig in gebruik met PS, zoals de zoomknop op het tablet, de knoppen op de pen zelf om direct te kunnen 'pannen' in het scherm, programmeerbare knoppen....
                      Kortom heb ik er geen spjt van.....eindelijk verlost van dat logge stuk zeep in je handen om iets deftig te selecteren.

                      mvg
                      Keps
                      Piet Cosaert
                      http://kepsfotografie.wordpress.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: snelheid selecteren

                        Als met een Mac (OSx) werkt, is daar "Mousezoom", maar daar gebruik je best ook "Mouse locator" voor, anders vind je de corsur niet terug, zo snel gaat het.

                        Ik heb een Wacom tablet A5 en gebruik het zelden, liever de "Mighty Mouse" op een formica plaat, werk heel vlot, ook om de scrollen in alle richtingen.
                        Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                        Comment

                        Working...
                        X