Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

selectie opslaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • selectie opslaan

    Hey!!

    Weet er iemand hoe ik een geselecteerd deel van een foto kan opslaan op mijn harde schijf om nadien te kunnen ophalen en plakken?
    Ik werk met paint shop en daar heb je wel selectie opslaan, maar als ik selectie opslaan op harde schijf neem, vind ik het niet meer terug. Het lijkt bovendien of niet mijn selectie maar een zwarte vlek wordt opgeslagen.

    Kan iemand een totale leek wat verder helpen?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: selectie opslaan

    Ik zou u de uitleg bij CS4 kunnen verkopen, maar als Paint Shop Pro gebruikter heb je daar wellicht niet veel aan, he?
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: selectie opslaan

      Ik ben ook geen gebruiker van PaintShop, maar is het niet zo dat, net zoals in Photoshop, een selectie steeds een onderdeel van de oorspronkelijke foto blijft? M.a.w. de opgeslagen selectie kan je alleen terug oproepen door de oorspronkelijke foto te openen en vervolgens het geselecteerde gedeelte te 'laden'.
      Als je alleen het geselecteerde gedeelte van de foto wilt, kan je die selectie uiteraard copieëren naar een nieuw bestand en dat nieuwe bestand dan (onder een nieuwe naam) opslaan.
      Guy
      www.guydewestelinckfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: selectie opslaan

        hey,

        Sla je selectie op als Alpha Channel, dan sla je de selectie niet apart op op je schijf maar rechtstreeks in het bestand. Om ze te laden, idem, laden van alpha channel

        (zo was het tenminste in PSP v9, dan ben ik ook overgeschakeld naar PS en is het makkelijker om met path selections te werken)

        grtz
        Derry
        http://www.pixel7.be

        Comment


        • #5
          Re: selectie opslaan

          Hey

          Ik werk ook met Paint Shop Pro, en ik heb er ook lang naar gezocht.
          Je maakt je selectie. Klik vanboven op 'Selections' en kies 'Promote selection to layer'.
          Dan staat hij dus in je layer, je klikt hem aan. Dan klik je 'File' en kies 'Save for office'.

          Dan staat hij in een map die je zelf kunt kiezen. Enkel de selectie word opgeslagen en dus geen overbodige witte achtergrond.

          Persoonlijk vind ik dit een betere manier dan het opslaan als Alpha Channel. Maarja, ieder zijn voorkeur zeker?

          Groeten

          jeyyounit11

          Comment


          • #6
            Re: selectie opslaan

            Het zal denk ik net zo werken als in Photoshop: Allereerst sla je de selectie op bij bijv. Selecteren, Selectie opslaan. Vervolgens sla je de hele foto op in Indeling TIFF. Wil je de selectie gaan gebruiken open je die TIFF-afbeelding in je fotobewerkingsprogramma, vervolgens Selecteren, Selectie laden. Je krijgt nu je opgeslagen selectie te zien waar je vervolgens dingen mee kunt gaan doen.

            Comment

            Working...
            X