Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selecteren in PS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Selecteren in PS

    Ik gebruik nog niet zolang photoshop elements en knip nogal vaak voorwerpen en mensen uit foto's om deze dan op een achtergrond te plakken.

    Wat is nu de eenvoudigst, bete manier om een voorwep te selecteren.
    Tovestaf vind ik maar niks, het snelle selectie penseel valt wel mee.
    Ik heb al wat vanalles geprobeerd maar steeds zie echt de randen.
    Is er zo niks waardoor de randen stil vervangen, een beetje zoals verdoezelen.

  • #2
    Re: Selecteren in PS

    hey,

    Ik heb elements niet dus ik kan het niet checken maar in photoshop zelf kan je je selectie idd doezelen waardoor de randen zo niet opvallen.

    Je maakt je selectie bv met de snelle selectie en dan: selecteren ... bewerken ... doezelaar. De doezelstraal stel je dan in zoals gewenst.

    Misschien kan je dit bij elements ook wel vinden?

    jedi

    Comment


    • #3
      Re: Selecteren in PS

      Lukt met elements ook, ziet er al veel beter uit bedankt.

      Is er iets eenvoudiger dan snelle selectie?

      De lasso vind ik wel nauwkeurig maar het lastige is dat van zodra je je muis loslaat de lasso toch verder gaat.
      Als je ingezoomd hebt en dan wil je beeld verplaatsen heb je een heleboel geselecteerd dat niet nodig is.

      Comment


      • #4
        Re: Selecteren in PS

        Ik werk zelf vaak met de pen. Gaat nauwkeurig omdat je op pixelniveau kan werken. En je werkt stap per stap. Ga je toch ergens te ver, kan je altijd een stapje terug gaan.
        Het is wel tijdrovender dan snelle selectie.

        weerom .. dit is zo in photoshop.

        Els

        Comment


        • #5
          Re: Selecteren in PS

          ik gebruik altijd quik mask kleur area die ik wil knippen en dan op letter Q duwen op mijn klavier en knippen...

          Is voor mij persoonlijk het gemakkelijkst maar ik gebruik een teken tablet dus is het iets makkelijker om te kleuren...
          Nella Balda Photography

          Comment

          Working...
          X