Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Select all tabs in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Select all tabs in Photoshop

    Hoe kun je in PS CS5 alle foto's selecteren die je in verschillende tabbladen hebt geopend?


    Bedankt

  • #2
    Re: Select all tabs in Photoshop

    Met welk doel?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Select all tabs in Photoshop

      Ik denk dat je dat beter in Bridge doet. Zoals hjanssen zegt, met welk doel ?
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Select all tabs in Photoshop

        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
        Hoe kun je in PS CS5 alle foto's selecteren die je in verschillende tabbladen hebt geopend?


        Bedankt
        omdat sommigen de reden belangrijker vinden dan het antwoord.....
        bovenaan in je menubalk heb je een knopje arrange documents (een rechthoekje met rechthoekjes erin) druk hierop en vraag de setting die je wil in het keuzevenstertje.
        Andere mogelijkheid menu /window/ tile.

        xs ermee

        Comment


        • #5
          Re: Select all tabs in Photoshop

          Om bv dezelfde bewerking op alle foto's toe te passen, zoals canvasgrootte. Die kun je in bridge niet op 800x600 zetten.

          Met arrange documents gaat het ook niet en menu /window/ tile zie ik niet staan.

          Comment


          • #6
            Re: Select all tabs in Photoshop

            met bridge gaat dit wel!!

            selecteer ze allemaal, en kies in bridge beeldverwerker ofzo.
            dan gaat da ook vrij vlot. is gelijkaardig aan exporteren in Lr.
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Select all tabs in Photoshop

              Om bv dezelfde bewerking op alle foto's toe te passen, zoals canvasgrootte
              Moet je eerst een actie voor maken. In Bridge selecteer je alle foto's en dan via Tools-->PS-->Batch of Image processor kan je die actie op alle foto's toepassen.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Select all tabs in Photoshop

                Je maakt een handeling van de bewerking die je gaat doen.
                Van uit bridge: je selecteert de de foto's die je wilt bewerken >> menubalk>> extra >> photoshop >> afbeeldingsprocessor. Beneden in het vak bij handelingen selecteert je de handeling die je wilt toepassen.

                Van uit PS: de geopende foto's >> menubalk >> bestand >> scripts >> afbeeldingsprocessor. Beneden in het vak bij handelingen selecteert je de handeling die je wilt toepassen.

                Of:

                Van uit bridge: je selecteert de de foto's die je wilt bewerken >> menubalk>> extra >> photoshop >> batch >> afspelen ( handeling kiezen ) >> bron ( staat al in bridge ) >> doel ( eventueel een doel kiezen, maar moet niet )

                Van uit PS: de geopende foto's >> menubalk >> bestand >> automatisch >> batch >> afspelen ( handeling kiezen ) >> bron ( geopende bestanden kiezen ) >> doel ( eventueel een doel kiezen, maar moet niet )

                PJW
                Last edited by pjw; 31 mei 2011, 19:03.
                Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Select all tabs in Photoshop

                  OK bedankt Toch maar LR aanschaffen als het daarmee makkelijker gaat. Zoiets als canvasgrootte zou toch snel toegankelijk moeten zijn en neit verstopt zitten achter een hoop menus'.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Select all tabs in Photoshop

                    Het enige dat een beetje tijd kost, is de handeling maken, maar die maak je maar 1 maal.
                    Ik werk vooral met handelingen, van lens-correctie ruis curven niveaus watermerk canvas tot verscherpen toe.
                    Alleen hier en daar nog een kleine verbetering als handwerk.

                    PJW
                    Last edited by pjw; 31 mei 2011, 19:03.
                    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Select all tabs in Photoshop

                      Kunnen jullie een boek of artikel aanraden ivm photoshop voor fotografie? Niet camera raw maar photoshop zelf (cs5) en bridge.

                      Ik zou willen leren werken met filters, acties, batch process en image processor. Ik wil vooral veel handelingen tegelijk kunnen uitvoeren, dus automatiseren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Select all tabs in Photoshop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                        Kunnen jullie een boek of artikel aanraden ivm photoshop voor fotografie? Niet camera raw maar photoshop zelf (cs5) en bridge.

                        Ik zou willen leren werken met filters, acties, batch process en image processor. Ik wil vooral veel handelingen tegelijk kunnen uitvoeren, dus automatiseren.
                        Scott Kelby: Photoshop CS5 for Digital Photographers.
                        Ook in het NL beschikbaar, maar dat is eigenlijk voor de NL versie van het programma:
                        KLIK.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Select all tabs in Photoshop

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Scott Kelby: Photoshop CS5 for Digital Photographers.
                          Ook in het NL beschikbaar, maar dat is eigenlijk voor de NL versie van het programma:
                          KLIK.
                          Heb ik en zegt weinig of niks over wat ik nodig heb. Filters, highpass, blend modes, gausian blur...? Staat geen woord over in.

                          Ik wil vooral kunnen automatiseren. Dat staat onvoldoende uitgelegd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Select all tabs in Photoshop

                            Klopt, en het toeval wil dat ik dat gisteren zelf nog gezegd heb: ik ben me nu aan het inwerken in lagen (vandaar het boek Layers dat bijna constant naast me ligt), en daarna zoek ik me iets over filters.
                            Weet echter niet of er veel te krijgen is op dat vlak.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X