Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Save for Web en USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Save for Web en USM

    Na een Save for Web (PS) stel ik telkens vast dat de scherpte onvoldoende is en opnieuw USM moet worden toegepast. De foto waar ik van uitga is vanzelfsprekend in orde qua scherpte. Ik vind dit zeer vervelend omdat ik de foto dan opnieuw moet openen en er waarschijnlijk verlies van kwaliiteit ontstaat.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: Save for Web en USM

    Is me nog nooit echt opgevallen (misschien heb ik niet zo'n kritisch oog..)
    Wat zijn je instellingen? Misschien zijn deze te laag ingesteld?
    Voor foto's maak ik trouwens bijna nooit gebruik van 'save for web' maar eerder save as... en dan jpeg als formaat kiezen.
    Stijn Swinnen
    Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
    I am not a gear whore showing off my glass collection

    Comment


    • #3
      Re: Save for Web en USM

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
      Na een Save for Web (PS) stel ik telkens vast dat de scherpte onvoldoende is en opnieuw USM moet worden toegepast. De foto waar ik van uitga is vanzelfsprekend in orde qua scherpte. Ik vind dit zeer vervelend omdat ik de foto dan opnieuw moet openen en er waarschijnlijk verlies van kwaliiteit ontstaat.
      Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
      Zeer normaal, sharpening is afhankelijk van afbeeldingsgrootte. Eerst resizen en dan sharpenen.

      Comment


      • #4
        Re: Save for Web en USM

        Code:
        Voor foto's maak ik trouwens bijna nooit gebruik van 'save for web' maar eerder save as... en dan jpeg als formaat kiezen.
        Ik pas dit nog maar recent toe, omdat ik de neiging heb wel eens iets te vergeten (kleurprofiel wijzigen, resolutie aanpassen naar 72ppi) en ik met Save for Web hier niet verder hoef op in te gaan.

        Code:
        Zeer normaal, sharpening is afhankelijk van afbeeldingsgrootte. Eerst resizen en dan sharpenen.
        Zou PS toch moeten rekening met houden : je de kans geven om te verscherpen alvorens op te slaan. Zoveelste minpuntje van dit programma Jammer genoeg is er geen waardig alternatief
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment

        Working...
        X