Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis verwijderen met NoiseNinja

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis verwijderen met NoiseNinja

    Kan mij iemand de ruis uit deze foto halen met de filter NoiseNinja en mij de juiste werkwijze tonen .Zelf heb ik deze filter maar ik weet er niet mee te werken


  • #2
    Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

    Hallo,

    ik heb geen ervaring met NoiseNinja. Ik gebruik echter de demo versie van Neat Image. Deze software mag je voor niet-commercieel beperkt gebruiken. Neat Image heeft nl indien gewenst een auto instelling. Je laadt de foto (open input image), daarna klik je op Device Noise profile (links boven) en daarna op de button autoprofile. Dit duurt even naargelang de performantie van je computer. De software bepaalt nu de coefficienten van de filters. Daarna kan je klikken op Noise Filter Settings en op preview om een stukje uit te testen. Eens goed bevonden ga je naar Output image en apply. Dit kan enige minuten duren. Daarna kan je de foto bewaren. Je kan ook het verschil zien door er even met je muis op de verkregen foto te klikken en op de linkermuisknop te blijven duwen ne even los te laten. Merk echter op dat de foto iets minder scherper zal worden. Dit is niet te vermijden aangezien je er een filter op loslaat

    groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

    Comment


    • #3
      Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

      Zo werk ik met NoiseNinja :

      1. Noise Ninja Opstarten

      2. Foto openen.

      3. Full Auto Profile

      4. Via Tools > Noise Filter

      5. Dan wat schuiven met de instellingen , en dan Remove Noise.

      6. Bestand opslaan .

      Dat gaf volgend resultaat :




      Zeker nog niet optimaal , maar dan heb je in ieder geval een begin