Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis verwijderen met NoiseNinja

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis verwijderen met NoiseNinja

    Kan mij iemand de ruis uit deze foto halen met de filter NoiseNinja en mij de juiste werkwijze tonen .Zelf heb ik deze filter maar ik weet er niet mee te werken


  • #2
    Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

    Hallo,

    ik heb geen ervaring met NoiseNinja. Ik gebruik echter de demo versie van Neat Image. Deze software mag je voor niet-commercieel beperkt gebruiken. Neat Image heeft nl indien gewenst een auto instelling. Je laadt de foto (open input image), daarna klik je op Device Noise profile (links boven) en daarna op de button autoprofile. Dit duurt even naargelang de performantie van je computer. De software bepaalt nu de coefficienten van de filters. Daarna kan je klikken op Noise Filter Settings en op preview om een stukje uit te testen. Eens goed bevonden ga je naar Output image en apply. Dit kan enige minuten duren. Daarna kan je de foto bewaren. Je kan ook het verschil zien door er even met je muis op de verkregen foto te klikken en op de linkermuisknop te blijven duwen ne even los te laten. Merk echter op dat de foto iets minder scherper zal worden. Dit is niet te vermijden aangezien je er een filter op loslaat

    groet
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

    Comment


    • #3
      Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

      Zo werk ik met NoiseNinja :

      1. Noise Ninja Opstarten

      2. Foto openen.

      3. Full Auto Profile

      4. Via Tools > Noise Filter

      5. Dan wat schuiven met de instellingen , en dan Remove Noise.

      6. Bestand opslaan .

      Dat gaf volgend resultaat :




      Zeker nog niet optimaal , maar dan heb je in ieder geval een begin
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

        Mijn werkwijze :
        Eerst door Helicon Noise Filter halen (freeware)
        Daarna terug lichtjes verscherpen om de scherpte van het origineel te bewaren.
        Geeft vind ik goede resultaten


        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

          Zeer bruikbare inormatie !!!!

          Comment


          • #6
            Re: Ruis verwijderen met NoiseNinja

            Volg gewoon de instructies van "Amateurken" en bij de "Noise filter settings" zet je bij "filter preset": "remove all noise".
            Daarna wat verscherpen met USM in PS of andere soft en je bekomt dit resultaat:



            Met deze setting verlies je natuurlijk veel detail, maar bij deze foto valt het zo niet op IMHO..

            Comment

            Working...
            X