Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resize foto met welk programma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resize foto met welk programma?

    Het verkleinen van een foto met welk programma doe je dit het best? Bewerk eerst mijn foto's met Lightroom van RAW naar JPEG. Dan gebruik ik BDsizer. Al heb ik wel de indruk dat mijn foto's wat scherpte verliezen. Om monitor precies vierkante vakjes in mijn beeld?

    Iemand een betere suggestie?

    Groetjes Elis.
    Groeten,
    Elis

  • #2
    Re: Resize foto met welk programma?

    Ik doe een verkleining steeds in Photoshop, maar pas uiteraard een verscherping toe na de verkleining. Daarna steeds bewaren onder een ander naam natuurlijk zodat je verschillende versie's kan maken al naar gelang het doel en de grootte.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Resize foto met welk programma?

      Is inderdaad een optie. Natuurlijk is het niet altijd handig om in PS een reeks foto's te verkleinen.

      @Digipics357
      Wat betreft het verscherpen doe jij dat in PS of lightroom?
      Groeten,
      Elis

      Comment


      • #4
        Re: Resize foto met welk programma?

        Oorspronkelijk geplaatst door Elis Bekijk bericht
        Is inderdaad een optie. Natuurlijk is het niet altijd handig om in PS een reeks foto's te verkleinen.
        en waarom niet ? daar heb je toch actions voor
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #5
          Re: Resize foto met welk programma?

          Je kan toch in de export module van Lightroom 2 aangeven dat de output voor een 'screen' bestemd is en daar dan kiezen voor een verscherping van 'Low' - 'Medium' - of 'High'.

          Als je die standaard verscherping niet goed genoeg vindt, maak dan een sharpening action in Photoshop, maak van die action een Droplet, zet ze in de Lightroom export actions folder en dan kan je vanuit Lightroom bij het exporteren die action aanroepen.
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #6
            Re: Resize foto met welk programma?

            @Digipics357
            Wat betreft het verscherpen doe jij dat in PS of lightroom?
            Lightroom staat niet op mijn computer, ik doe mijn rawconversie met Capture One.
            en het opscherpen met PS , smartsharpen.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Resize foto met welk programma?

              Ik verklein ze in CS3 en verscherp ze daarna met unsharp mask. Hier heb ik een actie van gemaakt, en deze kan ik dus uitvoeren voor een reeks foto's.
              Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
              Webalbum

              Comment


              • #8
                Re: Resize foto met welk programma?

                Waarom verscherpen jullie altijd nadat je hem hebt geresized? Zijn jullie foto's zo onscherp?

                Comment


                • #9
                  Re: Resize foto met welk programma?

                  Foto's worden lichtjes onscherper als je ze verkleind.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Resize foto met welk programma?

                    gebruik altijd photo shop maar heb maar cs2, opslaan voor web, (verscherpen na verkleinen nog nooit geprobeerd ga d'r ook eens aan beginnen

                    wat ook een goed programma is (vooral bij heeel veel foto's) is Irfanview...(gratis)

                    foto openen uit een reeks en op B drukken. invullen en je hele reeks word verkleind, vergroot gecomprimeerd wat je maar wil... zelfs de naam kan worden aangepast voor de reeks.

                    erg populair programmatje, bestaat al zo lang als photoshop...(de foto bewerking opties moet je niet gebruiken overigens)
                    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Resize foto met welk programma?

                      Ik gebruik het erg handige gratis progje Easy Thumbnails.
                      Je kunt er een beetje vanalles mee doen.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Resize foto met welk programma?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                        Waarom verscherpen jullie altijd nadat je hem hebt geresized? Zijn jullie foto's zo onscherp?

                        Mannen weten waarom !
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Resize foto met welk programma?

                          Ik gebruik Xnview tot grote tevredenheid. Kan tal van editeringen per groep van afbeeldingen laten gebeuren.



                          Heb ook Psp X, maar voor groepsbehandeling is Xnview vlugger en handiger.
                          Mvg
                          Jo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Resize foto met welk programma?

                            Poepsimpel en daardoor o-zo-handig: AJCompressCopy Voor Windows.
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Resize foto met welk programma?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Elis Bekijk bericht
                              Het verkleinen van een foto met welk programma doe je dit het best? Bewerk eerst mijn foto's met Lightroom van RAW naar JPEG. Dan gebruik ik BDsizer. Al heb ik wel de indruk dat mijn foto's wat scherpte verliezen. Om monitor precies vierkante vakjes in mijn beeld?

                              Iemand een betere suggestie?

                              Groetjes Elis.
                              Lightroom met DEZE plugin ! Inclusief kaders, verscherpen, aanpassen kleur enz...

                              Succes !
                              Last edited by Den Door; 29 december 2008, 20:10.
                              My site : http://www.photografie.be

                              Comment

                              Working...
                              X