Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rendering-> belichtingseffecten Cs6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rendering-> belichtingseffecten Cs6

    Zit me af te vragen waarom deze niet wil meewerken
    Ik begin met openen van jpg foto -> kanalen(beste contrast hier groen) ->dupliceer kanaal -> kanaal groen copie(alle oog pictogr uit behalve groen)-> filter vervagen->oppvl vervagen->ok->rgb kanaal aan (kleurfoto) ->lagen->nieuwe laag (grijs)->bewerken,vullen,50% grijs->ok->filter,rendering,belichtingseffecten. Bij rendering is dan alles in het vet behalve belichtingseffecten blijft grijs.
    Iemand die mij hier een oplossing voor kan geven.Alvast bedankt

  • #2
    Re: Rendering-> belichtingseffecten Cs6

    Je moet van 16bit/channel naar 8bit/channel gaan via Image -->Mode . Dan zou het moeten werken.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Rendering-> belichtingseffecten Cs6

      Dat is een mogelijke oorzaak: ik heb vanmorgen verschillende jpg's geopend en toegepast wat TS hier beschrijft, maar had geen enkel probleem met (een inactieve) Lighting Effects (tja, ik heb een engelstalige CS6). Maar zelfs zonet een 16-bits TIFF geopend, en wat wil het geval: Lighting Effects is evengoed bereikbaar.

      (mijn nieuwsgierigheid werd eerder gewekt door de vraag: wat wil TS bereiken met die procedure, want ik wil altijd wat bijleren. Het feit dat ik niet gereageerd heb, is dat TS eigenlijk geen boodschap heeft aan "bij mij werkt het wel!", en ik de procedure maar amper versta. )
      Last edited by LesC; 7 december 2012, 08:44.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X