Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSP ultimate

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PSP ultimate

    Is er al iemand op de hoogte van de kwaliteiten van.
    Corel Paint Shop Pro Photo X2 Ultimate?
    Ik kom nog maar net piepen op het pad van de digitale fotografie en ik werk al een héél klein beetje met PSP. Maar Raw bestanden krijg ik daar niet in open en Nikon Capture heb ik er net weer afgesmeten. Misschien verkeerd in mijn onwetendheid. Maar als ik een bewerkte foto Opsloeg als, dan stond die in mijn afbeeldingen. Maar bij het openen kwam steeds die Capture op de proppen.
    Ik werk met Nikon D 60
    Met vriendelijke groeten,
    Paquito
    Last edited by Paquito; 15 maart 2009, 10:53.

  • #2
    Re: PSP ultimate

    Ik ben net als jij ook beter bekend met PSP en ben ook een beginneling. Ik heb vorige week PSP Photo X2 ultimate aangeschaft en ik vind het een prachtig ontzettend uitgebreid bewerkingsprogramma voor het geld (80 euro, dan krijg je een hoop extra's). PSP X2 utlimate lijkt mij een mengeling van PSP en Adobe...qua layout en functies, maar over PSP Raw en kwaliteit weet ik niets, ik kan niet vergelijken. PSP Photo X2 ultimate ondersteund weldegelijk de Nikon D60...misschien moet je op de site van Corel een patch of update downloaden?

    Hier nog een draadje over PSP en Raw support voor de nikon D60.

    Comment


    • #3
      Re: PSP ultimate

      Oorspronkelijk geplaatst door Paquito Bekijk bericht
      Is er al iemand op de hoogte van de kwaliteiten van.
      Corel Paint Shop Pro Photo X2 Ultimate?
      Ik kom nog maar net piepen op het pad van de digitale fotografie en ik werk al een héél klein beetje met PSP. Maar Raw bestanden krijg ik daar niet in open en Nikon Capture heb ik er net weer afgesmeten. Misschien verkeerd in mijn onwetendheid. Maar als ik een bewerkte foto Opsloeg als, dan stond die in mijn afbeeldingen. Maar bij het openen kwam steeds die Capture op de proppen.
      Ik werk met Nikon D 60
      Met vriendelijke groeten,
      Paquito

      Ik zou die Nikon Capture er toch terug opzetten hoor ,je kunt er dingen mee die met andere software veel omslachtiger is,ondermeer het werken met lagen.Zorg wel dat je bij het opslaan de juiste mappen kiest om het bestand in op te slaan,de juiste kwaliteit ( 100 ),het juiste opslagformaat. ( Jpeg,Tiff,of opnieuw Raw )
      Als Nikon Capture "terug op de voorgrond komt" bij het openen van gelijk welk Jpeg'tje op je PC,betekent dat dat je Capture daar de opdracht voor gegeven hebt.Dat moet je ergens kunnen afvinken.Waarschijnlijk heb je in Bewerken>Voorkeuren>Algemeen>Openen met toepassing ,de naam van een map ingetikt,misschien de enige map die je voortdurend gebruikt.


      Walter
      Last edited by Phororhacos; 16 maart 2009, 07:58.
      D850

      Comment

      Working...
      X