Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

    Door tijdsgebrek vind ik mijn weg niet meer in volgende. Foto Sinterklaas moet ingelast worden in een andere bestaande foto. Via selectie heb ik de sint uitgesneden met gekende "blokjesraster" in de achtergrond van PSE.Het "blokjesraster" is toch een teken dat deze achtergrond doorschijnend is? Nu wil ik deze uitsnijding als laag binnen halen in andere foto maar ik bemerk dat de achtegrond van deze foto - sint als met witte achtergrond weer geeft- niet de onderliggende foto doorlaat. Denkelijk heb ik de sint foutief uitgesneden? Hoe verkrijg ik enkel de sint uitgesneden zonder de witte achtergrond zodat ik hem kan inlassen in een andere foto. Enkel de sint als afbeelding dient dus geplakt in andere foto zonder (blanco) achtergrond van de eerste foto.
    Wie wil mij helpen want ik ben ten einde raad in het zoeken? Wat doe ik foutief?
    Alvast mijn dank!
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

  • #2
    Re: PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

    Indien U uw selectie niet hebt opgeslaan als PSD of PNG bent U uw transparantie kwijt. Ik vermoed dat dit de oorzaak is.

    Comment


    • #3
      Re: PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

      Waarom selecteer je niet gewoon opnieuw de witte of transparante achtergrond rondom de sint(via magic wand o.i.d)...keer daarna de selectie om via select-inverse zodat je enkel de Sint hebt. Daarna kan je de selectie van de Sint gewoon naar een andere foto sleuren met de move tool.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 4 december 2011, 12:08.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

        Opslaan als png, dan behoud je transparantie.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: PSE(6) uitsnijden/samenvoegen

          Hartelijk dank !
          De foto is ingelast en staat waar ik hem wou. De rest qua invoegen enz is nu nog maar experimenteerwerk. Er is nog veel "leer-"werk maar ik ben tevreden op weg gezet te zijn met jullie tips.
          Canon011
          (slotje mag er op)
          Nikon D70S met kitlens 18-70.

          Comment

          Working...
          X