Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PS Panorama (Photomerge)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PS Panorama (Photomerge)

    Als ik foto's van een Sony DSC-HX9V (16 mio px/Jpeg/4.2MB per stuk) wil samenvoegen tot een panorama krijg ik steevast de melding : "Fout 19:Onjuist argument:Invalid resource format. Error " gevolgd door een hele bladzijde codes en fouten en errors. Na deze foutmelding kan ik geen panorama meer maken, ook niet met foto's waar dat normaal wel mee lukt. Met foto's van mijn Pentax, Canon of Panasonic gaat het altijd vanzelf. Wat is hier aan de hand?
    Vriendelijke groeten
    PS : ik werk met CS5
    Last edited by emilemolai; 12 november 2012, 21:32. Reden: PS versie vergeten

  • #2
    Re: PS Panorama (Photomerge)

    Heeft schijnbaar met files te maken die corrupt zijn,.. Even updaten kan helpen omdat het blijkbaar een bekende bug is en er patches voor gemaakt schijnen te zijn.

    Anders Ps compleet verwijderen, en opnieuw instaleren,.. dat was de eerste oplossing.

    Comment


    • #3
      Re: PS Panorama (Photomerge)

      Hugin eens proberen...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: PS Panorama (Photomerge)

        Oorspronkelijk geplaatst door emilemolai Bekijk bericht
        Als ik foto's van een Sony DSC-HX9V (16 mio px/Jpeg/4.2MB per stuk) wil samenvoegen tot een panorama krijg ik steevast de melding : "Fout 19:Onjuist argument:Invalid resource format. Error " gevolgd door een hele bladzijde codes en fouten en errors. Na deze foutmelding kan ik geen panorama meer maken, ook niet met foto's waar dat normaal wel mee lukt. Met foto's van mijn Pentax, Canon of Panasonic gaat het altijd vanzelf. Wat is hier aan de hand?
        Vriendelijke groeten
        PS : ik werk met CS5
        zijn het jpgs die je genomen hebt in een 'normale' modus? of foto's die je genomen hebt in de 'intelligent sweep panorama mode'?

        Comment


        • #5
          Re: PS Panorama (Photomerge)

          Oorspronkelijk geplaatst door M-TTL Bekijk bericht
          Anders Ps compleet verwijderen, en opnieuw instaleren,.. dat was de eerste oplossing.
          Normaal gesproken heeft dat heel weinig zin, omdat alle instellingen ed blijven staan.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: PS Panorama (Photomerge)

            Foto's zijn genomen in "normale" modus (4608x3456px). PS verwijderen en opnieuw installeren doe ik liever niet.

            Comment


            • #7
              Re: PS Panorama (Photomerge)

              En wat is dan het bestandsformaat? In een andere topic heb je het over CR2 (foto's van je G1X), maar dat is niet het formaat dat Sony aflevert. Dus: gaat het hier om jpg's of om een of ander obscuur formaat?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: PS Panorama (Photomerge)

                Die Sony foto's zijn, zoals ik in de oorspronkelijke vraag formuleerde, Jpeg's van 4,2 MB/16 mio px.
                Het probleem met die CR2 foto's is inderdaad een ander probleem. Die komen, zoals gemeld, uit een Canon.

                Comment


                • #9
                  Re: PS Panorama (Photomerge)

                  Aha, ik zie het, sorry.
                  Nu, wat ik persoonlijk zou proberen is die jpg-files openen in Photoshop (ik neem aan dat PS ze toch normaal kan openen?), en opslaan als een jpg met een andere naam, en het juiste (?) jpg-formaat. Misschien dat ze dan een "meer universeel" formaat hebben? 't Is maar een suggestie, maar het proberen waard.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X